انسداد توئیتر و فیسبوک در اعتراضات لندن توجیه میشود اما فیلتر تلگرام در اغتشاشات ایران عجیب است+ عکس
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۲۰۹۱
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای تجاوز یک فرد سابقه دار به همراه دو همدست دیگرش به چند نوجوان شوشتری، به مباحث پر سر و صدای دو روز اخیر در رسانهها و فضای مجازی تبدیل شده است. علی علیزاده تحلیگر سابق بیبیسی، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به پست مسیح علینژاد مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران درباره ماجرای تجاوز فوق، واکنش نشان داد و یک یادداشت را در صفحه اینستاگرام خود، به اشتراک گذاشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ظاهرا، این پست علی علیزاده توسط اینستاگرام حذف شده است و دلیل آن مشخص نیست. ابراهیم رضایی، سیاستمدار مشهور کشورمان نسبت به حذف این یادداشت علیزاده در نقد مسیح علینژاد واکنش نشان داد و پستی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.
وی در این پست نوشت: «تصویر بالا مربوط به یادداشت اخیر علی علیزاده در نقد مطلب اخیر مسیح علینژاد است. گرچه حرف علیزاده منطقی و منطبق بر قواعد و حقوق ارتباطی است اما اینستاگرام بدون هیچ دلیلی پست علیزاده را حذف کرده است. چرا؟ یک اصل نانوشته در میان رسانههای غربی وجود دارد که معتقد است از جهان سوم تنها باید تصاویر فلاکت و بدبختی مخابره شود. به همین خاطر است که در رسانههای آنها از زلزله کرمانشاه و حوادث مشابه یک "جهنم" نشان داده میشود اما از کنار طوفان و آتشسوزیهای آمریکا به راحتی عبور میکنند. به همین خاطر است که برخورد پلیس ایران با چند جوان به طرز شدیدی بازتاب داده میشود اما آدمکشی پلیس آمریکا نادیده گرفته میشود. به همین خاطر است که انسداد توئیتر و فیسبوک در جریان اعتراضات لندن توجیه میشود اما فیلتر تلگرام در اغتشاشات ایران عجیب نشان داده میشود، به همین خاطر بیبیسی معترضان لندن را آشوبگر و معترضان تهران را معترض میخواند. به همین خاطر است که فیلم ندا آقاسلطان در کمتر از چند ماه بیش از یک میلیارد بار در یوتیوب دیده میشود اما کسی سراغی از محمد الدوره فلسطینی که در آغوش پدرش هدف تیر صهیونیستها قرار گرفت، نمیگیرد یا رزان النجار، پرستار فلسطینی که با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسید، یا کودک یمنی که با بمب غربی شهید شد... طبق کنوانسیون حقوق کودک، نمایش تصاویر غیر اخلاقی کودکان ممنوع است اما این قوانین فقط در خاک آمریکا اعتبار دارد و وقتی به ایران میرسد، ماجرا فرق میکند. جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ نرم همهجانبه، پیچیده و هوشمند است و طرف مقابل برای به زانو درآوردن ایران از هیچ اقدامی حتی انتشار تصاویر منزجرکننده کودکان ابایی ندارد. مراقب باشیم گلوله تفنگ پنهان دشمن را فراهم نکنیم.
بیشتر بخوانید: واکنش علیزاده به انتشار تصاویر تجاوز به کودکان شوشتری در صفحه مسیح علینژاد+عکس
انتهای پیام/
واکنش ابراهیم رضایی به حذف پست علیزاده در انتقاد مسیح علینژاد توسط اینستاگراممنبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: فضای مجازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
عصر ایران ؛ احسان اقبال سعید - چهارم اردیبهشت ماه حیات رادیو در ایران هشتاد و چهارساله می شود و عمارت میدان ارگ ، ساختمان کهن رادیو گواهی می دهد که صاحبان صداهای مخملین و گویندگان اخبار و اقوال چگونه توانستند حقیقت و فراغت را توامان روانهی خانه و خلوت ایرانیان سازند.
رادیو در سال 1319 در ایران پا به عرصه اطلاع رسانی نهاد و تا همیشه فصل مهمی از زیست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایرانیان شد. برای نخستین بار صدای حاکمان و اهل طرب نه از زبان جارچیان و در نامه و اعلان که زنده و حاضر از پس فرسخ ها و فرسنگ ها به گوش عموم رسید و جای نقل و تفسیر باقی نماند و این خود کم از اعجاز در عصر حاضر نداشت.
شاید برآمدن زمانه ی گستردگی اطلاعات و ابزار ها و امکانهای حیرت انگیز اطلاع رسانی و انتقال سهل و سریع محتوا حضور رادیو را کم رنگ و بیشتر در حکم تاریخ و خاطره نموده باشد اما نمی توان از خاطر برد که برای انسان اهل و اهلی عقل و خاطره تا همیشه پیشه در بند پیشینه است و پدیده ها هم لاجرم متصل به کنیه و روزهای رفته...
رادیو نخستین بار صدای نطق استعفای رضاشاه را از فردای اشغال ایران در جنگ دوم جهانی به گوش مردم رسانید و متن سوگند شاه جدید و جوان را هم! و هر دو را ذکا الملک فروغی نگاشت و در دهان شهریاران پیشین و پسین نهاد.
کارکرد دیگر رادیو در روزها و دهه های نخستین رسانیدن صدا و نوای ساز و آواز به گوش آحاد مردمان ایران زمین بود تا در میانه ی اخبار کمی هم گوش به خنیا و خواندن از احوال یار و نیز حالت گل و دیگر چیزها بسپارند. شاید درآمدن شان هنر از مطربی و نیز محفل و مجلس خوانی به سبب ورود رادیو به ایران و گستره پخش این صدا و پناه بودن آن بوده باشد.
بزنگاه های تاریخی ایران زمین هم گاه با نمود رادیویی شان در خاطره ها مانده اند. دکتر محمد مصدق در جریانات ملی شدن صنعت نفت، نطق و اقدامات خود را از طریق رادیو به اطلاع مردمان می رسانید و یکی از معدود صداهای باقیمانده از ایشان همین نطق رادیویی در فردای بازگشت از دادگاه لاهه برای دفاع در برابر شکایت شرکت نفت بریتانیا از ایران بود.
لندن هم پیام به شاه و کودتاچیان را به رادیو فارسی بی بی سی محول کرد تا به جای عبارت همیشگی "اینک ساعت داوزده شب به وقت لندن است" بخواند "اینک ساعت دقیقا دوازده شب به وقت لندن است" و کودتاچیان جرات و جربزه بیابند که اراده لندن در سرازیر نمودن دلار و نیز برآمدن سرنیزه ها حتمی است.
احمد قوام السلطنه هم در پیرانهسر، آن گاه که هوای نخست وزیری نمود و خواست تا بر جای مصدق بنشیند اطلاعیه ای به رادیو داد با مطلع "کشتیبان را سیاستی دگر آمد" که البته انشای مظفر فیروز بود و سجادی نخستین گوینده رادیو در ایران، آن را در رادیو خواند...در میان گویندگان سجادی به قوام نزدیک بود و بشیر فرهمند به نیروهای جبهه ملی و دکتر مصدق،نخستین صدایی که پیروزی انقلاب اسلامی را به اطلاع مردم ایران رسانید صدای شهید محلاتی از رادیو ایران حوالی ساعت چهار روز بیست و دوم بهمن ماه بود "توجه فرمائید، توجه فرمائید!این صدای راستین ملت ایران است،صدای انقلاب...
از دوران پرشور مبارزات قرن بیستم هرگاه ناظران و تاریخ خوانان به یاد مصر دوران جمال عبدالناصر می افتند شاید مهم ترین نشانه و یادمان رادیو صوتالعرب معروف قاهره باشد با صدای پرطنین و حیرت انگیز امین سعید گوینده شهیرش... و شاید فروغ زیباتر سرود "تنها صداست که می ماند" .
رادیو تنها صداست و تصویر را تو در خاطرت می سازی. از لحن و مکث در صدا شخص و رخداد را زیبا،پیر،مهربان یا هزار و یک چیز دیگر تصویر و تصور می کنی و این اختیار را داری که بخشی از حقیقت را به میل خود بسازی و رویاپردازی راه بر امنیت خاطر و نیز پرواز عقل انسان می برد و احتمالا بسیار پیش آمده که از دیدن تصویر گوینده یا صداپیشه ای که سال ها صدایش را شنیده ایم حیرت می کنیم و معصومانه می گوییم چقدر با باور و تخیل ما نزدیک یا دور است.
گاه صدای رادیو به لالایی و قرار هم می می ماند که باشنیدنش در روزگار بی همدمی به خواب می رویم و چون تنها حس شنیداری مان درگیر است امکان قرار باقی جوارح و احساسات فراهم تر است.....انگار هنوز رادیو صدای ارامش است و گام های آهسته تر زندگی..
کانال عصر ایران در تلگرام