Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر استان آذربایجان شرقی خبرگزاری برنا،  سرپرست حوزه هنری استان در این آیین با بیان این‌که این کنگره در راستای صیانت از موسیقی عاشیقی و انتقال این هنر فولکلور به نسل جوان برگزار می‌شود، افزود: این کنگره با حضور 300 عاشیق (150 عاشیق آذربایجان شرقی و 150 عاشیق نیز از استان های اردبیل، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز، تهران و مرکزی) و همچنین ۱۴ هنرمند از کشور جمهوری آذربایجان، پنج هنرمند از کشور گرجستان و سه هنرمند از ترکیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سید محمدحسین بلاغی با بیان این‌که حوزه هنری استان تاکنون ۲۷ گردهمایی ماهانه عاشیقلار را برگزار کرده است، گفت: برگزاری جلسات تخصصی شعر و موسیقی عاشیقی، افتتاح دفتر نمایندگی خانه عاشیقلار ایران در حوزه هنری و همچنین تدوین کتاب پژوهشی مکتب تبریز و قره داغ در موسیقی عاشیقی از جمله فعالیت‌ها در راستای صیانت از این هنر فولکلور بوده است.   وی با تاکید بر این‌که جای خالی چنین کنگره‌ای در سطح کشورهای همسایه به شدت احساس می‌شد که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: این کنگره بین المللی طی چهار روز برگزار شده و طی در روزهای دوم و سوم کنگره ابعاد علمی و فنی موسیقی عاشیقی بررسی می‌شود.   وی با بیان این‌که از ۴۳ مقاله علمی رسیده به دبیرخانه کنگره در حوزه موسیقی عاشیقی، هفت مقاله برگزیده شده است، افزود: چهار عنوان از مقالات برگزیده طی کنگره ارائه می‌شود.   بلاغی در ادامه به آیین اختتامیه این کنگره بین المللی در ششم آذرماه نیز اشاره کرد و افزود: آیین اختتامیه این کنگره روز سه شنبه هفته جاری از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور ۳۰۰ هنرمند موسیقی عاشیقی برگزار می‌شود که از تمامی شهروندان دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند.   گفتنی است، در این کنگره بین المللی، از مجموعه شعر مرحوم زلیم خان یعقوب با عنوان "پیغمبر(ص)"، کتاب ویژه نامه کنگره و همچنین مجموعه صوتی و تصویری شامل  قطعات اجرا شده در ۲۷ گردهمایی ماهانه عاشیقلار رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی گرجستان نسل جوان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، اولین نشست تخصصی نمایشگاه «بر فراز دشت» با موضوع «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» با حضور مسیحا ربیعی، پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و کیوریتور نمایشگاه، شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره، سمیه رمضان ماهی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه سوره و امیر دستمردی هنرمند تجسمی و مدرس دانشگاه و دبیر جلسه، روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «بر فراز دشت»، ۷۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش‌درآمده است. این نمایشگاه با رویکردهای طبیعت‌گرایانه، بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده و تا ۱۶ اردیبهشت همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6086711

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس