Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:16:19 GMT

جشن میلاد پیامبر اکرم در دهلی نو برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۲۷۸۴

جشن میلاد پیامبر اکرم در دهلی نو برگزار شد

دهلی نو - ایرنا - جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش ایرنا در روز شنبه، این جشن با مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره حفظ و قرائت قرآن کریم نیز همراه بود.
علی چگنی سفیر ایران در هند در سخنانی در این مراسم با اشاره به تاکید قرآن کریم مبنی بر لزوم حفظ وحدت در میان مسلمانان، از حضور علمای بزرگ مسلمان هند در این مراسم قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد قرار گرفتن در مسیر درست که از سوی دین مبین اسلام برای پیروانش توصیه شده است جز با وحدت عقیده و عمل میان مسلمانان میسر نمی باشد.
سفیر ایران همچنین با برشمردن فضایل اخلاقی پیامیر اسلام خاطرنشان کرد محمد (ص) فقط پیامبر رحمت نیست بلکه مجموعه ای از فضایل اخلاقی است که می تواند در همه عرصه ها الگوی مسلمانان قرار بگیرد.
در ادامه این مراسم، علی دهگاهی رایزن فرهنگی ایران در هند و رییس خانه فرهنگ دهلی نو هفته وحدت را که در فاصله بین دوازده و هفده ربیع الاول از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت اسلامی اعلام شده بود سمبلی برای برادری و همبستگی و یگانگی در امت اسلام و کشورهای اسلامی نامید.
وی ضمن تبریک این ایام به مسلمانان هند، اظهار کرد که مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم از نوزده سال پیش در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در این ایام مبارک برگزار شده است.
دهگاهی افزود: شرکت کنندگان از شهرها و ایالتهای مختلف هندوستان به مدت سه روز در این مسابقه به رقابت پرداختند که در انتها یک نفر در رشته حفظ و یک نفر در رشته قرائت به عنوان برگزیده معرفی شدند.
به گفته وی، برگزیدگان همانند سالهای گذشته، برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم که در ماه رمضان در ایران برگزاری می شود اعزام خواهند شد.
رایزن فرهنگی ایران با تاکید بر استقبال قابل توجه دوستداران قرآن کریم از این مسابقات گفت: بعد از بررسی حدود دویست و پنجاه تقاضای، پنجاه و یک نفر در رشته قرائت و بیست و پنج نفر در رشته حفظ برای شرکت در رقابت ها انتخاب شدند.
آساق**1424

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هند جشن ميلاد مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری شهرستان خوی در منزل شهید والا مقام علی قرلی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و ثواب و اجر آن را به روح این شهید بزرگوار هدیه کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر این مراسم را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند