Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:52:26 GMT

زنان ایتالیایی علیه خشونت راهپیمایی کردند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۳۰۸۸

زنان ایتالیایی علیه خشونت راهپیمایی کردند

رم - ایرنا - هزاران تن از زنان ایتالیایی روز شنبه با برگزاری راهپیمایی در رم خشونت علیه زنان را محکوم کردند

به گزارش روز شنبه ایرنا، این تظاهرات به مناسبت روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان از سال 1999 هر سال برگزار می شود.
از سال 2000 میلادی تاکنون 3 هزار زن در ایتالیا به دست همسر و یا نامزدشان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان بر لزوم حمایت دولتی و اجرای قانون 194 تاکید کردند.
بر اساس آمار موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات)، هر دو روز و نیم، یک زن در ایتالیا به قتل می رسد و حدود سه چهارم این موارد در داخل محیط خانوادگی صورت می گیرد. قتل زنان در محیط خانوادگی از 63 درصد در سال 2010 میلادی به 77 درصد در سال 2014 افزایش و سپس به 73.2 درصد در سال 2016 کاهش یافت. بیش از یک سوم زنانی که مورد خشونت همسر خود قرار می گیرند، زخمی شده و حدود 20 درصد نیز در بیمارستان بستری می شوند. بیش از یک پنجم نیز متحمل آسیب های دائمی می شوند.
عبارت «زن کشی» از مدت ها پیش وارد زبان عامیانه در ایتالیا شده که بیانگر نگرانی گسترده در این کشور است.. قطع رابطه، جدایی و طلاق از جمله زمینه های اصلی زن کشی در ایتالیا محسوب می شود.
اروپام**461**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خشونت عليه زنان تظاهرات ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد

روزنامه اعتماد با شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 

خیلی از زنان که تحت خشونت قرار گرفته‌اند، می‌دانند که شرایط شکایت کردن برای آنها روی کاغذ فراهم است، اما با چند بررسی ساده متوجه می‌شوند که اثبات این خشونت، کار دشواری است و به‌طور ویژه حمایتی از آنها به عنوان زن نمی‌شود و قرار است در روندی فرسایشی قرار بگیرند.

در ادامه دچار این نگرانی می‌شوند که در صورت ناتوانی در اثبات قانونی، ممکن است شرایط زندگی با همسرشان سخت‌تر شده و همان امنیت جسمی و روانی حداقلی هم از آنها گرفته شود؛ بنابراین با آگاهی از قانون و اختیارات‌شان، ترجیح می‌دهند که پیگیر شکایت و مطالبه‌گری نباشند.

بزرگ‌ترین مساله سکوت زنان در خشونت خانگی، ناتوانی از اثبات خشونت است و وقتی نتوانند اثبات کنند، ممکن است با بحران‌های بیشتری مواجه شوند یا حتی خشونت از طرف مرد آزارگر چند برابر شود. این موضوع هم ناشی از نبود قانون حمایتی خاص درمورد خشونت خانگی است، درواقع مکانیزم‌های حمایتی ویژه از زنان در این موارد وجود ندارد.

tags # زنان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ