Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:49:46 GMT

ضرورت وحدت از نگاه علمای شیعه و سنی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۳۹۹۸

ضرورت وحدت از نگاه علمای شیعه و سنی

مشهد - ایرنا - علمای شیعه و سنی با اشاره به تاکید وحدت در دین اسلام، قرآن و سخنان بزرگان دین، وحدت مسلمین را از ضرورت های شرایط حساس کنونی می دانند.

اسلام به عنوان دین رحمت و بخشش تاکید فراوان به وحدت مسلمانان دارد و در شرایط کنونی نیز که دشمن کشور اسلامی ایران را تحت فشار و تحریم قرار داده و در صدد ایجاد اختلاف و نارضایتی بین مردم است اتحاد و انسجام مسلمین بیش از پیش اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* تفرقه افکنان باید منزوی شوند
امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت: با وجود تفرقه به کار دین و دنیای خود نمی رسیم و همه مسائل جامعه تحت الشعاع اختلافات قرار می گیرد.
مولوی شرف الدین جامی الاحمدی افزود: در شرایطی که توطئه ها و فشارهای آمریکا علیه کشور شدت گرفته است باید بیش از پیش وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی اظهار داشت: با وجود وحدت، امنیت و رفاه و آسایش هم برقرار می شود بطوریکه در کشورهای اطراف خود می بینیم که هر هفته چندین نفر بی گناه بر اثر ناامنی کشته می شوند.
وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند و برای هدف شوم خود راههای مختلف را امتحان می کنند.
مولوی جامی الاحمدی افزود: سخن رسول الله (ص) و خدا این است که ای مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنید لذا افرادی را که تفرقه افکنی می کنند باید منزوی کرد زیرا آنها عامل استکبار هستند و از خارج دستور می گیرند.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) تاکید بسیار بر وحدت مسلمان داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز همین راه را دنبال می کنند.
وی گفت: اهل سنت و شیعه اشتراکات فراوان دارند و شاید در 90 درصد مشترک و 10 درصد اختلاف باشد لذا باید توجه و تمرکز خود را بر اشتراکات قرار دهیم.

* ضرورت اتحاد در جامعه اسلامی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان هم گفت: وحدت امت اسلامی مورد تاکید قرآن و ائمه معصومین (ع) است و در روایات متعدد هم بر ضرورت وحدت تاکید شده است.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: امروز علاوه بر اشتراکات مذهبی، دشمن مشترک هم داریم و استکبار و صهیونیستها عزم خود را جزم کرده اند که با ایجاد انواع گروههای تکفیری بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: عقل اقتضا می کند همه در مقابله با دشمن متحد باشیم و در طول چهل سال گذشته موفقیت های نظام در پرتو همبستگی و هم افزایی جامعه صرف نظر از قومیت ها و مذاهب بوده است.
وی گفت: ندای تفرقه با تز معروف انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن و توسط عناصر ناآگاه داخلی یا ناشی از تعصبات مذهبی است.
حجت الاسلام فرجام، اتحاد بین مسئولان را ضروری دانست و افزود: طرح بسیاری از مشکلات در سطح جامعه کمکی به انسجام ملی نمی کند.
وی اظهار داشت: برخی از سران کشورهای اسلامی یا مرعوب یا مزدور دشمنان هستند و گاهی احساس می شود دست آنان در دست دشمنان مسلمین است.
وی گفت: آنچه در موضوع وحدت مهم است اتحاد بین امت اسلامی و آگاه سازی آنها نسبت به این موضوع است.

* ضرورت دشمن شناسی
امام جمعه اهل سنت تایباد هم گفت: مسلمانها برای اینکه وحدت خود را حفظ کنند باید دشمن شناس باشند و توطئه و اهداف دشمن و نفوذی های تفرقه انداز او را شناسایی کنند.
مولوی غلام نبی توکلی افزود: نقاط مشترک شیعه و سنی بسیار است و باید آنها را تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: کسانی که بر طبل تفرقه می کوبند باید ابتدا ارشاد و راهنمایی شوند و در صورت تکرار رفتار خود حکومت باید با آنها برخورد کند.
وی گفت: هیچکس اتحاد را به معنی یکی شدن عقاید مطرح نمی کند بلکه باید توجه کنیم که یکدیگر را بپذیریم.
مولوی توکلی افزود: 2 نفر که در یک منزل زندگی می کنند ممکن است در برخی امور اختلاف داشته باشند اما این موضوع باعث نمی شود که هنگام حمله دشمن به منزل آنها در کنار هم قرار نگیرند و از اموال خود دفاع نکنند.
وی ادامه داد: ما همه در خانه اسلام هستیم و باید اتحاد خود را در برابر دشمن مشترک حفظ کنیم.

* دشمن به اختلاف بین شیعه و سنی بسنده نمی کند
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان هم گفت: تفرقه و اختلاف در اسلام مذموم شمرده شده است.
حجت الاسلام احمد صابری تولایی افزود: سه گروه بر طبل اختلاف می کوبند، افراطیون شیعه که بنام شیعه انگلیسی مطرح هستند و هفته وحدت را هفته برائت می نامند، وهابی ها و سلفی ها و افراطیون سنی و گروه سوم نیز کسانی هستند که اختلاف بین مسلمانان به سود آنهاست لذا بر روی اختلافات انگشت می گذارند و اختلافات را تقویت می کنند.
وی اظهار داشت: دشمنان تنها به تفرقه بین شیعه و سنی بسنده نمی کنند بلکه اختلاف و تفرقه بین اقوام عرب، لر، ترک، فارس، بلوچ و کرد، اختلاف بین سپاه و ارتش و بدبین کردن آنها نسبت به هم، اختلافات بالا شهر و پایین شهر یا شهری و روستایی و ایجاد اختلاف بین سازمانها را دامن می زنند تا کشور را به سوی ناامنی ببرند.
وی گفت: برخی اختلاف افکنان ناآگاه هستند و باید با تذکر نسبت به رفتار یا گفتار آنها راهنمایی شود و برخی هم پول می گیرند تا تفرقه و اختلاف سیاسی، اجتماعی و اعتقادی ایجاد کنند که این افراد باید مجازات شوند یا نسبت به آنها محدودیت ایجاد شود.
7507 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته وحدت علماي شيعه و سني خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست