Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ثبت ۵۲ میلیمتر بارش در ۶۲ روز ابتدایی سال آبی جاری، رشدی ۱۳۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشدی ۷۳.۹ درصدی نسبت به متوسط درازمدت در میزان بارش‌های کشور به ثبت رسیده است. ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ اقتصادی نفت و انرژی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا 2 آذر سال آبی 98-97 (62 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 52 میلیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( 29.9 میلیمتر) 73.9 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 22 میلیمتر) 136.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 2 آذر به 85 میلیارد و 697 میلیون مترمکعب رسید.

رشد 200 درصدی بارش ها به معنای پایان خشکسالی‌ها است؟

در بین 6 حوضه اصلی آبریز کشور، تنها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد افت بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین نسبت به متوسط آمار مدت مشابه در درازمدت (آمار 50 ساله) هستیم.

در این بین، بیشترین میزان رشد بارش‌ها نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته را در حوضه‌های آبریز "مرزی شرق" و قره‌قوم" و بیشترین میزان رشد بارش‌ها نسبت به متوسط آمار مدت مشابه در درازمدت (آمار 50 ساله) را در حوضه‌ آبریز خلیج فارس و دریای عمان شاهد هستیم.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه گزارش مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق کشور مقادیر تجمعی بارش ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.
بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.
از میان استان‌های کشور، استان‌های شمال غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6097395 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اشتوتگارت و کسب 38 امتیاز بیشتر نسبت به مقطع مشابه فصل گذشته بوندسلیگا
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟