Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:13:21 GMT

پايان يک رويا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۴۹۰۸

پايان يک رويا

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- نشريه کوشا در آخرين شماره خود با عنوان «پايان يک رويا» به افتتاح طرح راه آهن مراغه – اروميه پرداخت و نوشت: پس از سال ها انتظار سوت قطار در اروميه شنيده مي شود و روياي 17 ساله براي شهري که سوداي فتح قله هاي توسعه را دارد، تحقق مي يابد.

در ادامه اين مطلب آمده است: تحقق اين رويا بسيار شيرين و دلچسب است؛ از اين منظر که حمل و نقل ريلي از جمله بخش‏هاي زيربنايي اقتصاد است که فرآيند توسعه اقتصادي را تحت تاثير قرار داده و اساس مبادلات بازرگاني و کليد توسعه اقتصادي و اجتماعي است؛ حال در نظر داشته باشيد وجود شبکه ريلي با پيامدهاي مثبت بيشمار براي آذربايجان غربي که از موقعيت ويژه اي در تزانزيت با اروپا قرار دارد، بسيار ارزنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش آمده است: حمل و نقل ارزان، راحتي و آسايش سفر، ظرفيت بالاي جابجايي مسافر، صرفه جويي در سرمايه ملي، سوانح و تلفات کمتر، کاهش آلاينده هاي هوا، مصرف سوخت کمتر از جمله پيامدهاي مثبت راه آهن به شمار مي رود.
در ادامه اين گزارش نوشته شده است: « قطار از محبوب‌ترين وسايل نقليه عمومي سفر است. در سفر با قطار نگراني از ترافيک جاده نيستيد و برنامه‌ي حرکت قطار به وضع آب‌وهوا تقريبا هيچ ربطي ندارد؛ از طوفان و مه تا برف و بوران، در تمام شرايط جوّي و آب‌وهوايي قطارها روي ريل حرکت مي‌کنند و مسافران را به مقصد مي‌رسانند. تا اينجايش را همه‌ تقريبا اطلاع دارند اما ...
آذربايجان غربي به‌ دليل هم‌ مرز بودن با سه کشور ترکيه، عراق و جمهوري آذربايجان به‌عنوان شاهراه ارتباطي ايران به اروپا به شمار مي‌رود؛ شاهراهي که متاسفانه در بخش زيرساخت‌هاي راه و حمل‌ونقل محروم از شبکه ريلي بود. برآوردهاي گوياي صرف اعتباري بالغ بر 513 ميليارد تومان براي پروژه قطار مراغه به اروميه است. قطاري که پيش بيني مي شود در سال يک ميليون مسافرو يک و نيم تن بار را جابجا کند.
وزير راه و شهرسازي در بازديد از ايستگاه اروميه گفت: اتصال پنج مرکز استان به شبکه ريلي از مهمترين برنامه هاي کاري دولت تدبير و اميد در حوزه توسعه حمل و نقل محسوب مي شود که راه آهن اروميه در جهت اتصال سومين مرکز استان به شبکه ريلي افتتاح مي شود.
محمد اسلامي با بيان اينکه بهره برداري از راه آهن مراغه- اروميه يکي از هدفگذاري هاي وزارت راه و شهرسازي در عرصه دسترسي مردم منطقه به حمل و نقل امن، کم هزينه و سازگار با محيط زيست است، ادامه داد: اين طرح با نگاه ويژه دولت تدبير و اميد در راستاي ارتقاي شاخص هاي توسعه استان اجرا شده است.
وزير راه و شهرسازي بر توسعه کريدورهاي حمل و نقل جاده اي استان به عنوان زيرساختهاي لازم جهت استفاده از فرصت هاي ترانزيتي تاکيد کرد.
براي طرح ملي احداث راه آهن مراغه – اروميه پنج هزار و 131 ميليارد ريال، اجراي عمليات ريل گذاري به طول 100 کيلومتر و اتمام عمليات ساخت ايستگاه هاي راه آهن نقده و اروميه در سه سال گذشته انجام شده است.
به گفته ابراهيم مبارک قدم مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي ايستگاه راه آهن اروميه با تملک 30 هکتار زمين و در زيربناي 16 هزار مترمربعي به عنوان يکي از بزرگترين ايستگاههاي راه آهن در سطح کشور آماده بهره برداري است و کميته تعيين سرعت شرکت راه آهن ايران حداقل و حداکثر سرعت قطار در مسير اروميه به مراغه را 100 و 160 کيلومتر بر ساعت تعيين نمود که از ميانگين سرعت کشوري بالاتر است.
از مجموع 185 کيلومتر طول مسير راه آهن مراغه به اروميه شهرستانهاي مياندوآب و مهاباد در جنوب استان به شبکه ريلي متصل هستند و اتصال مرکز استان نيز مي تواند با تکميل اين مسير راه را براي توسعه اي پاک و ايمن هموار سازد».
3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: ۳۰۰ مسافر قطار تهران به گرگان که به سبب آبگرفتگی خطوط ریلی در ایستگاه بندرگز متوقف شده بود به گرگان منتقل شدند.

نعمت الله حاجی زاده گفت: مسافران با مینی بوس و اتوبوس رهسپار گرگان شدند.

او افزود: بارش شدید باران صبح امروز سبب آبگرفتگی مسیر ریلی در شهرستان ترکمن شده بود و قطار پیش از رسیدن به این شهرستان، در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

حاجی زاده گفت: قطار شب گذشته از تهران به مقصد گرگان حرکت کرده بود پس از توقف در ایستگاه بندرگز، تمام مسافران با کمک ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان به مقصد نهایی رسیدند.

او گفت: با فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان دوباره برقرار می‌شود.

سامانه بارشی که از دیروز فعالیت خود را در گلستان آغاز کرده است سبب آبگرفتگی خیابان‌ها، سیلاب، بارش برف در قلل مرتفع استان شد.
براساس اعلام هواشناسی گلستان، این سامانه ناپایدار عصر امروز از استان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد