Web Analytics Made Easy - Statcounter

به سوالاتی که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید. تاریک و روشن های ذهن او با همین سوال‌ها مشخص می‌شود. پرسش هایش را یا اصلاح کنید و یا به کمک منابع درست پاسخ دهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بهترین راه برای یادگیری ‌مفاهیم، داستان‌گویی‌ست. برای مثال به داستان هایی که در قرآن آمده دقت کنید، که چگونه احساسات و عقل شما را درگیر می‌کند تا به نتیجه مد نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین شیوه استفاده کنید و برای بیان اتفاقات و مفاهیم دینی از آن کمک بگیرید.
به این باور برسید که قصه‌گویی یک هنر است. قدم به قدم فضا را تصور کنید و با کمک سوالات خود برای کودک صحنه های روایت را ملموس‌تر کنید. می‌توانید این شیوه از آموزش را از همین امروز و از میلاد حضرت محمد (ص) آغاز کنید تا شخصیت مهربان حضرت را به خوبی در چهارچوب ذهن کودکتان نقش بزنید.

 برای شروع از خاطرات کودکی پیامبر (ص) استفاده کنید تا همذات پنداری در وجودش شکل بگیرد. داستان های زیادی درباره کودکی ایشان وجود دارد. متناسب با علایق فرزندتان نقطه شروع داستان را در موقعیتی جذاب قرار دهید تا او به راحتی همراه قصه شود. مثلا اگر به آسمان علاقه دارد بگویید: شبی که آسمان آرام بود شهابی پر نور آن را روشن کرد و مردم به آسمان چشم دوختند تا بفهمند چه اتفاقی در راه است و در ادامه، داستان تولد نوزادی که همراه خود برکت و مهربانی را به زمین آورده، با لحنی ساده و کودکانه توضیح دهید.

به سوالاتی که فرزندتان می‌پرسد دقت کنید. تاریک و روشن های ذهن او با همین سوال‌ها مشخص می‌شود. پرسش هایش را یا اصلاح کنید و یا به کمک منابع درست پاسخ دهید. به کمک خواندن مطالب و عکس هایی درباره شهر پیامبر و حرم ایشان کار تصویر سازی برایتان راحت‌تر خواهد شد.

 فیلم سینمایی محمد (ص) گزینه خوبی برای کمک کردن به شماست. بعد از آماده شدن ذهن کودک به سمت تصاویر پررنگ و متحرک بروید. یعنی قصه‌های هر قسمت از فیلم را با آنچه که قبلا تعریف کرده بودید پیوند بزنید. این روند احتمالا شور و شوق زیادی را برای فرزندان شما به همراه خواهد داشت. چرا که مسیر شناختی متناسب با گروه سنی دلبندتان را طی کرده‌اید و با کمک گرفتن از وجود با برکت حضرت خاتم(ص) خوراک ذهنی هدفمندی را تدارک دیده‌اید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودکان و پیامبر میلاد پیامبر پیامبر اکرم فیلم سینمایی محمد ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی در این دیدار گفت: از سوی رهبر معظم انقلاب مامور ابلاغ سلام ویژه ایشان خدمت خانواده شهید هستم.
وی سربلندی انقلاب اسلامی را مدیون برکت خون شهدا دانست وافزود: یکی از ویژگی‌های شاخص شهید زاهدی این بود که در طول دوران زندگی بابرکت خود همیشه در وسط میدان بود و هر مسوولیت سنگینی را می‌پذیرفت وبه بهترین شکل ممکن مسئولیت پذیر بود.
امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در این دیدار خدمات این شهید بزرگوار را منشاء خیر و برکت بسیار برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • سامانه بارشی تا دوشنبه از البرز خارج می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن