Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@04:15:47 GMT

آغاز کشت پائيزه کلزا در شهرستان ايذه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۵۵۰۳

آغاز کشت پائيزه کلزا در شهرستان ايذه

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي ايذه از آغاز عمليات کشت دانه روغني کلزا در مزارع اين شهرستان خبر داد.

مصطفي هنرمنديان روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همزمان با آغاز عمليات کشت پائيزه محصولات کشاورزي ، بيش از دو هزار و 200هکتار از مزارع شهرستان ايذه زير کشت کلزا مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: پارسال حدود يکهزار و 500 هکتار کلزا در ايذه کشت شد که از اين ميزان سطح زير کشت با توجه به کم بارشي و خشکسالي حدود هزار و 500 تن دانه روغني برداشت شد.
مدير جهاد کشاورزي ايذه عنوان کرد: کار کشت اين محصول از نيمه دوم آبان آغاز شده و تا اوايل نيمه دوم آذر ادامه دارد و کار برداشت اين محصول مهم از نيمه دوم ارديبهشت آغاز و‌تانيمه دوم خرداد ادامه دارد.
هنرمنديان گفت: امسال با توجه به برگزاري کارگاه آموزشي، برنامه هاي ترويجي و اصلاحي و بهره گيري از بذر اصلاح شده پيش بيني مي شود ميزان ميزان برداشت محصول کلزا در هکتار افزايش يابد.
مدير جهاد کشاورزي ايذه بيان کرد: پيش بيني مي شود ميانگين برداشت محصول کلزا از هر هکتار مزارع شهرستان ايذه حدود يک تن و 200کيلوگرم باشد.
وي بيان داشت :تاکنون بيش از 20 تن بذر اصلاح شده از ارقام تراپر،آگامکس،15-48 و هزار تن کود پايه بين کشاورزان کلزا کار ايذه توزيع شده است.
وي اظهار کرد: کشت محصول کلزا با توجه به نياز 60 تا 70 درصدي آب نسبت به گندم بسيار مناسب مي باشد ، ضمن اين که کشت اين گياه باعث تقويت توليد شده و با تقويت حاصلخيزي خاک ، ميزان برداشت محصول در سال آينده را افزايش مي دهد.
کلزا از دانه‌هاي روغني است که با داشتن اسيدهاي چرب اشباع ‌نشده، بدون کلسترول از کيفيت غذ‌ايي بالايي برخوردار است.
شهرستان ايذه 52هزار350 هکتار زمين قابل کشت پاِييزه دارد.
7161/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین

ایسنا/کرمان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان میزان برداشت کلزا از مزارع منطقه را ۹۰۰ تن اعلام کرد که بر اساس توافقات انجام شده به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.

رضا یونس زاده در حاشیه بازدید از مراکز خرید محصول کلزا در گفت و گو با ایسنا سطح زیرکشت کلزا در جنوب کرمان را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد که بر اساس پیش بینی کارشناسان، بیش از ۹۰۰ تن محصول برداشت و به مراکز خرید تضمینی تحت نظارت تعاون روستایی تحول داده شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی به عنوان محصولات استراتژیک و در راستای تحقق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در سال زراعی گذشته با ۱۹۲ هکتار سطح زیرکشت، ۳۵۱ تن محصول برداشت شده که امسال با رشد قابل توجهی روبرو بودیم و باید برای سال زراعی آینده با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی لازم برای افزایش سطح کشت صورت بگیرد.  

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت کلزا را براساس برنامه ابلاغی به ترتیب در شهرستان‌های فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، قلعه گنج، کهنوج، عنبرآباد و منوجان اعلام کرد.

خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان جنوب کرمان

به گزارش ایسنا، مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان نیز از خرید تضمینی کلزا از کشاورزان توسط بخش خصوصی و با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی کهنوج خبر داد.

محمد بلندنظر گفت: مرکز خرید کلزا از تاریخ ۲۲ فروردین ماه فعال و آماده تحویل و خرید محصول کشاورزان در شهرستان‌های قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، جازموریان و منوجان است.

وی از خرید محصول کلزا در سال زراعی پیش رو توسط بخش خصوصی خبر داد که تعاونی روستایی به‌عنوان مباشر ایفای وظیفه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • برداشت ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان
  • ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین
  • ۱۵ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی شهرستان گرمسیری قصرشیرین زیر کشت گندم