Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@13:33:42 GMT

ضروری بودن اجرای طرح سیل بند دهدشت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۵۷۷۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مسئول حوادث فرمانداری کهگیلویه گفت:برای اجرای این طرح به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. سرتیپ خادمی بهترین مکان برای اجرای این طرح را در کمربندی سوم شهر دهدشت اعلام کرد و افزود:به علت جذب شدن آب‌های سطحی و روان آب‌ها از هر نقطه‌ای از اطراف و دشت‌های اطراف این شهر ضرورت دارد تا مسئولان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار اختصاص یافته در بخش حوادث به این شهرستان را نزدیک به ۴ میلیارد تومان از محل ماده ۱۲ (اعتبارات حوادث) اعلام و اضافه کرد:این اعتبار مربوط به تمامی بخش‌های شهرستان و ادارات از جمله شهرداری ها،بنیاد مسکن،راهداری وحمل ونقل جاده ای،مسکن وشهرسازی،منابع طبیعی،امور عشایر و سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بوده که جوابگوی رفع مشکلات اضطراری این شهرستان بزرگ نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سیل بند دهدشت روان آب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید

به گزارش «تابناک»، سید حمزه محقق زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در پی این سامانه بارشی در شهر دهدشت، مرکز شهرستان، آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر عمومی را در مناطقی از جمله آزادگان، محیط زیست و کارکنان داشتیم.

وی اظهار کرد: راه ارتباطی حدود ۲۵ روستا در بخش‌های دیشموک و چاروسا و سوق به دنبال بارش های سیل آسا قطع شدند که در حال بازگشایی هستند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق شهرستان گزارش تخریب زمین‌های کشاورزی را داشتیم که در حال جمع بندی و بررسی خسارات وارده هستیم‌.

محقق زاده تصریح کرد: گزارش هایی از تخریب مکان‌های نگهداری دام و چند منزل مسکونی بصورت کامل، سطحی و متوسط داشتیم.

وی ادامه داد: در راههای ارتباطی اصلی شهرستان ریزش‌هایی وجود داشت که با ورود سریع راهداران، ریزش برداری و بازگشایی شدند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: مسیر  ارتباطی «سرتنگ لیراب» از توابع بخش دیشموک بخاطر بارش برف کاملا قطع است که  قرار شد در روزهای آینده بوسیله بالگرد بسته های معیشتی، اغذیه و امکانات برای ساکنان این منطقه انتقال داده شود.

محقق زاده بیان کرد: با توجه به صدور و هشدار قرمز از سوی هواشناسی، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش صد درصدی بوده و حضور آنها در صحنه نیز موثر بود.

خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش بیش از ۱۷۰ میلیمتری باران در نقاط مختلف استان باعث بروز سیل و تخریب بخش زیادی از تأسیسات آب به ویژه در مناطق روستایی شده است.

امید صالحی در حاشیه بازدید از مخازن آب شهر یاسوج به خبرنگاران افزود:‌ بارش های اخیر که در مرکز استان از ۱۷۰ میلیمتر فراتر رفته بود موجب بروز سیلاب های متعدد در نقاط مختلف شد و شدت سیلاب ها به گونه ای بود که برخی تأسیسات آب و فاضلاب را با خسارت های جدی و سنگینی روبرو کرد.

وی اظهارکرد: در یاسوج خط انتقال آب به مخزن حوزه کشاورزی که مناطقی از جمله شرف آباد، شهرک امام حسین(ع)، شهرک امام علی (ع)، شرف آباد، شاهدها و... را آبرسانی می‌کرد با آسیب جدی روبرو شد، در برخی منابع آب(چشمه محمود آباد و آبشار) شدت بارش ها به نحوی بود که منابع تأمین آب را گل آلود کرد و مجبور شدیم برای سلامت مردم اتصال این منابع به مخزن را محدود کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خط انتقال آب روستاهای بن دره و آدرکان در کهگیلویه نیز با تخریب شدید مواجه شد، در شهر دهدشت اما خللی در آبرسانی و منابع آب ایجاد نشد.

صالحی تصریح کرد: در گچساران نیز حادثه در خطوط و شبکه نداشتیم اما بارش ها خسارت های جدی و میلیاردی به تأسیسات برقی و ترانس‌ها وارد کرده است، در این شهرستان نیز سعی کردیم مشکلی در تأمین آب پایدار به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در شهرستان چرام بخش زیادی از خط انتقال آب روستای «توبری» تخریب شد، آسیب‌هایی به ترانس های برق نیز وارد شد.  در این شهرستان کدورت آب روستاهای القچین و بردیان حل شد و در روستای تمبی آب تمیز و سالم برای مردم در دسترس است و با تدابیری نگذاشتیم مردم از آب سالم و با کیفیت محروم بمانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خط انتقال آب روستای «احمد غریب» شهرستان دنا آسیب جدی دیده و تخریب بخشی از خط انتقال آب به ۷ روستای سادات محمودی از «تنگ برا» را نیز در منطقه پاتاوه داشتیم.

صالحی تاکید کرد: تأسیسات آب «زیلایی»، «شهنیز» و «دلی رچ» نیز در شهرستان  مارگون با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی اظهار کرد: در بخش دیشموک به دلیل تخریب عمده راه‌های روستایی هنوز تلاش ها برای بازگشایی مسیر و بررسی شرایط آب شرب در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط لوله آبرسانی به شهر «چیتاب»و روستاهای «صالحان» و «لیشکان» نیز با وجود همه تدابیر لحاظ شده اما بعلت حجم سیل رخ داده در «کبگیان»، با آسیب جدی روبرو شده است.

صالحی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت ها را اعلام می‌کنیم، افزود: همه نیروهای خدماتی در آماده باش هستند، بنده و معاونین شرکت نیز هدایت تیم های مختلف را بر عهده داریم تا در کمترین زمان ممکن و پس از فروکش کردن سیلاب‌ها، مشکلات آبرسانی به مردم حل شود.

وی بیان کرد: در شهرستان دنا نیز ۵ روستا به دلیل تخریب خطوط انتقال آب با مشکلاتی روبرو هستند اما در شهر سی سخت با تلاش همکاران آب پایدار برقرار است.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در شهرستان کوهدشت
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • دستگیری قاتل در کوهدشت
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • دستگیری سارق محتویات درون خودرو در کهگیلویه
  • تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید