Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@09:42:38 GMT

مسکن مهر اصفهان در دهه فجر افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۶۰۱۶

مسکن مهر اصفهان در دهه فجر افتتاح می شود

تین‌نیوز |  معاون بازآفرینی شهری و مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان از مجموع ۱۵۱ هزار واحد باقی مانده ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل داده شده و هم اکنون در اختیار متقاضیان بوده که در حال استفاده از آن هستند و بنا داریم مابقی در دهه فجر افتتاح و پرونده مسکن مهر بسته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، ایمان طاهر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت مسکن مهر این استان اظهار داشت: کل مسکن مهر استان اصفهان با احتساب شهرهای جدید ۱۶۱ هزار واحد بود که طبق بخشنامه‌ای از سوی مقام عالی وزارت واحدهای فاقد متقاضی که تعداد آن‌ها ۱۰ هزار واحد بود از این آمار کم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این حساب از مجموع ۱۵۱ هزار واحد باقی مانده ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل داده شده و هم اکنون در اختیار متقاضیان بوده که در حال استفاده از آن هستند.

طاهر ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان که سمیرم و شهرضا هستند ۲۰۰ واحد باقی مانده و در شهر زیر ۲۵ هزار نفرمان که شهرستان چادگان است ۱۰۰ واحد برای تحویل باقی مانده و مابقی که بیش از ۲هزار واحد در شهر جدید فولادشهر است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی تمام واحدهای باقی مانده درخصوص زمان تحویل و اتمام این پروژه در این استان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در ایام دهه مبارک فجر پرونده مسکن مهر را در استان اصفهان بسته شده ببینیم.

وی افزود: تمام واحدهای باقی مانده که پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی داشته اند تنها در موارد نصبی کارشان مانده است که کمی گرانی مصالح و تأمین لوازم نصبی با نوسانات ارز کار را با کندی مواجه کرد. با این حال پیگیر هستیم که در مدت اعلام شده این مورد را تمام و این میزان واحد باقی مانده را هم تحویل متقاضیان بدهیم.

ایمان طاهر با تاکید بر اینکه تمام واحدهای مسکن مهر استان اصفهان دارای متقاضی است درخصوص مباحث روبنایی و زیربنایی این پروژه در استان اظهار داشت: بابت حل مشکلات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر طرحی را ارائه دادیم که در کشور به عنوان نمونه این کار انجام گرفت و به عنوان یک الگو از آن استفاده شد. این طرح اینچنین بود که مسائل زیربنایی مثل جدول کشی، خیابان ها و دیگر موارد مثل فضای سبز و بقیه موضوعات اینچنینی به شهرداری ها سپرده شد و ما تعهد پرداخت هزینه های آنها را داشتیم که همه تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این طرح هم به خوبی مورد استقبال شهرداری ها قرار گرفت که کمبود منابع مالی داشتند و توانستیم به خوبی کار را پیش ببریم. با اجرای این ترفند ۷۰ شهرمان را برای آماده شدن تحویل شهرداری ها دادیم که خواسته‌های ما اجرا و هزینه‌ها را در قالب زمین و یارانه پرداخت کردیم. ۴، ۵ شهر دیگرمان مانده که تحویل داده نشده و در حال آماده سازی آنها برای انجام کار با شهرداری‌ها هستیم.

این مدیر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: درخصوص مسائل روبنایی هم سعی کردیم حداقل‌ها در هر پروژه و شهری تامین شده باشد. ما در هر پروژه ۵۰۰ واحد به بالا یک مسجد ساختیم و در کل شهرها از این بابت مشکلی نداریم. درخصوص مدرسه‌ هم به همین شکل برخورد شد هرچند که مدرسه تنها برای مسکن مهر نیست و در همه شهرها کم داریم.

طاهر ادامه داد: طبق قانون ساماندهی بحث خدمات روبنایی برعهده دستگاه‌های مرتبط بوده است که در ماده ۹ آئین‌نامه قانون ساماندهی مسکن روی این موضوع تاکید داشته است. آموزش و پرورش و دیگر نهادها باید به تعهدات خود عمل کنند تا این کمبودها جبران شود. به عنوان مثال آموزش پرورش در بحث مدرسه سازی باید همراه باشد. آورده ما در استان مشخص است و منتظر تامین منابع درخصوص مدرسه از سوی آنها هستیم. با این حال سعی کردیم مدرسه داشته باشیم تا نفری نباشد که برای تحصیل با مشکل مواجه شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود. اضافه کرد: طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

روز جمعه مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۵ استان برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

طحان نظیف بیان کرد: فرایند‌ها مثل دور اول انتخابات است. از امروز ثبت نام نمایندگان نامزد‌ها را در سامانه داوطلب خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعداد ناظران برای مرحله دوم بیش از چهل هزار نفر است و تمهیدات خوبی دیده شده است. در خصوص تخلفات دور قبل همه مواردی که به ما اعلام شد بررسی شد. بعضی موارد با تذکر اصلاح فرآیند شد و در برخی موارد با اعزام بازرس و بازشماری آرا انجام شد و سامانه مردم ناظر آماده گرفتن گزارشات مردمی است.

وی ادامه داد: تمهیدات مختلفی در برگزاری دور دوم انتخابات پیش بینی شده و آموزش‌هایی برای عوامل نظارتی دیده شده است. اجمالا تغییراتی هست، اما فرآیند نظارتی ما همه را پوشش می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: ما رزمایش‌هایی در خصوص برگزاری انتخابات داشتیم تا با مشکلی مواجه نشویم، لذا در روز رای‌گیری با مشکلی مواجه نخواهیم بود. اگر بر فرض نادری سیستم الکترونیکی به مشکل برخورد از سیستم دستی استفاده می‌شود.

طحان نظیف گفت: اصلاحیه مجلس به لایحه عفاف و حجاب را دریافت کردیم برخی از ایرادات باقی است، اما جمع بندی خواهیم داشت و ممکن است هیات نظارت نظر بدهد. عمده ایرادات به ماده ۴۷ و ۴۸ است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: برنامه هفتم تاکنون دو بار به شورای نگهبان ارسال و به مرور ایرادات برطرف شده و به محض اینکه اصلاحیه را از مجلس دریافت کنیم بررسی آن شروع می‌شود.

طحان نظیف گفت: انتخابات تناسبی در مصوبه اصلاح قانون انتخابات ارسال شد و تایید این موضوع را به مجلس اعلام کردیم، اما در هیات نظارت نسبت به آن ابهاماتی داشتند و مجلس ترجیح داد آن را از مصوبه حذف کند تا مصوبه تصویب شود و عملا از مصوبه کنار گذاشته شد.

واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره ردصلاحیت خود

وی درباره نامه حسن روحانی درباره ردصلاحیتش گفت: بررسی صلاحیت خبرگان با فقهای شوراست و این حرفها تازگی ندارد. برخی وقتی تایید می‌شوند می‌گویند سطح درک شورا بالاست، اما وقتی رد می‌شوند حرف دیگری می‌زنند.

طحان نظیف بیان کرد: بررسی صلاحیت خبرگان با فقهاست اما مواردی که به صورت مکتوب اعلام شده موارد متعددی است و چند موردی که گفته شده نیست، البته همان‌ها هم به درستی گفته نشده است. موارد را به خود افراد می‌گوییم اما برای انتشار آن نیاز به مجوز قانونی داریم.

وی اظهار کرد: موضع شورا نسبت به بخش اول بودجه را اواخر سال گذشته اعلام کردیم، اما بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم را هنوز دریافت نکردیم.

طحان نظیف گفت: نسبت به متناسب سازی حقوق بازتشستگان ابهامی نداشتیم، اما نسبت به احکام دیگر ایراد داشتیم و این ایرادات در حال رفع و مصوبه به صورت یک جا ابلاع می‌شود و برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست.

وی در پاسخ به سوالی درباره تجربه انتخابات الکترونیکی در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و اینکه در دور دوم انتخابات الکترونیکی نیز برگزار می‌شود چه تاثیری بر انتخابات آینده دارد؟ گفت: در مرحله اول چهار حوزه را به صورت الکترونیکی بود. تجربه انتخابات الکترونیک رضایت‌بخش بود. در مرحله دوم چهار حوزه به هشت حوزه افزایش یافت تا تجربه بهتری داشته باشیم.

طحان نظیف درباره آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب عنوان کرد: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس که 8 فروردین ماه به دستش رسیده بود، بررسی‌های لازم را انجام داد که در این رابطه همچنان برخی ایرادات که پیش از این به لایحه عفاف و حجاب وارد شده بود پابرجا بود.

وی افزود: البته نظر اصلاحی مجلس اخیراً به دست ما رسیده و هم‌اکنون در حال رسیدگی به این اصلاحیه هستیم. اکثر ایرادات وارده نیز مربوط به مواد 47و 48 این لایحه است.ر

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • آتش بازی هالند در لیگ جزیره/ هنوز چهار فینال دیگر باقی مانده
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • آرتتا: بازی سیتی را می‌بینم، با پیژامه راحت!‏
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...