Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - رئیس حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: جریان تکفیر در اهل سنت و شیعه لندنی به عنوان 2 لبه یک قیچی به جان اسلام و مسلمین افتاده‌اند که معرفی این مزدوران استکبار ضروری است.

حجت الاسلام صادق ایرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تقارن هفته وحدت و هفته بسیج را به فال نیک گرفت و آن را فرصت مناسبی برای بازخوانی پیام این مناسبت‌ها فراتر از نگاه شناسنامه ای دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه سیره و مسلک بزرگان دین اسلام چراغ راه و الگویی برای کل جامعه بشری است، گفت: اگر نبی مکرم اسلام امروز حضور داشتند چه نسخه ای برای امت اسلامی می پیچیدند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مهم‌ ترین مشکل فعلی امت اسلام، موضوع وحدت است.
این استاد حوزه علمیه افزود: با توجه به اینکه در زمان پیامبر(ص) تفکیکی بین مذاهب وجود نداشت، شاید نتوان به وضوح سنت ایشان در تعامل با برادران اهل سنت را برداشت کرد ، بنابراین راهکار این موضوع مراجعه به سلوک امام صادق (ص) است که زبان نبی اسلام و پیغمبر مجسم در زمان خویش بوده اند.
حجت‌الاسلام ایرانی با بیان اینکه امام صادق محور وحدت و مرجع علمی همه فرق و مذاهب بودند، اظهار کرد: بزرگان اهل سنت همواره از محضر امام ششم استفاده می کردند و ایشان هرگز کسی را از خودشان طرد نکردند.
او به احادیثی از امام صادق در باره برادران اهل سنت اشاره و عنوان کرد: این امام معصوم می‌فرمایند اگر کسی پشت سر امام جماعت اهل سنت (به تعبیر امروز) نماز بخواند مانند کسی است که در صف اول پشت سر پیامبر نماز خوانده است. امام صادق همچنین پیروان خویش را به شرکت در مراسم تشییع جنازه، سرکشی از بیماران و حفظ امانات اهل سنت توصیه می‌کردند و می گفتند این کارها را بکنید تا بگویند اینها شیعه جعفری هستند و این موضوع من را خوشحال می کند.
رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در عین حال به یک برداشت اشتباه از 2 رکن تولی و تبری اشاره و اضافه کرد: تبری و تولی در دین اسلام به یک اندازه مورد توجه هستند اما بر مبنای سلوک امام صادق (ع) تبری در باره دشمنانی است که آشکارا پرچم عناد و دشمنی برداشته‌اند.
به گفته او ، مصداق کامل تبری در جهان امروز جریان سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست که روزی در قالب صهیونیزم، روزی در هیبت صدام و روز دیگر به صورت جریان سلفی و تکفیری ظهور می‌کند.
حجت الاسلام ایرانی در پایان تاکید کرد: امروز جریان تکفیر در اهل سنت و جریان لندنی در اهل تشیع به عنوان 2 لبه یک قیچی به جان اسلام و مسلمین افتاده‌اند که شناخت و معرفی آنها ضروری است زیرا سرمنشا این 2 جریان به یک جا می رسد و هر 2 مزدور استکبار هستند.
7444/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شيعه لندني جريان تكفيري هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: عملیات «وعده صادق» خنجر امت اسلام با اراده ملت ایران بر تن رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود به رژیم صهیونیستی موشک زد، بله اگر لازم باشد، موشک زده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر باز هم خطایی سر بزند، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم، عنوان کرد: اول همه باید بدانیم اقدام جمهوری اسلامی ایران دفاع مشروع در مقابل اقدام نامشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و در واقع این حق مشروع یک ملت مقتدر و توانمند بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه زوایای مختلف عملیات‌ها ۱۰ تا ۲۰ سال بعد گفته می‌شود، ادامه داد: از روز ۱۴ فروردین ماه که ما گفتیم تنبیه می‌کنیم، آن‌ها همه در آماده باش کامل رفتند و ۱۰۰ فروند انواع و اقسام شامل شناسایی الکترونیک، رله، عکس‌برداری، شنود صوتی، ضد سیگنالی، جنگنده و ... از مرز غربی تا جنوب غربی و تا سرزمین‌های اشغالی مرتب گشت می‌زدند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: سطح دوم آمادگی آنان روی زمین بود که تمام سامانه‌های پدافندی آنان در منطقه و سامانه خودشان بنام گنبدآهنین که البته دیگر حتی کودکان هم می‌دانند آهنین نیست، آماده بودند.

وی گفت: سه تا چهار مسیر پروازی در این مسیر وجود داشت و هواپیما‌های مختلف از کشور‌های مختلف در حال تردد بودند که با این شرایط محاسبه ریاضی می‌گفت عملیات وعده صادق غیر ممکن است، اما اراده ملت عزیز ایران و نیرو‌های مسلح مهمتر بود و محل نظامی را آنجا مورد هدف قرار داد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: اینکه رژیم صهیونیستی یک شهر بی‌پناه مثل غزه حمله کند ارزش نظامی ندارد، با اینکه یک نقطه نظامی را در یک نقطه نظامی دیگر زده شود، ارزش نظامی دارد و این اتفاق بزرگی بود که در عملیات وعده صادق افتاد.

سرلشکر موسوی بیان کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با خوی وحشی‌گری خود در غزه انسان‌های بی‌گناه را به طور وحشتناک شهید می‌کند تا این تصور را ایجاد کند که بی‌رقیب است، اما عملیات وعده صادق این تصور را خط زد.

وی عملیات وعده صادق را فرود خنجر امت اسلام با اراده ملت ایران بر تن رژیم منحوس صهیونیستی دانست و گفت: این عملیات دل همه مسلمانان و قلب آزادی‌خواهان و عدالت طلبان دنیا را شاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • سرلشکر موسوی: عملیات «وعده صادق» خنجر امت اسلام با اراده ملت ایران بر تن رژیم صهیونیستی است
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد