Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@23:04:41 GMT

خطر تخریب در کمین پل ایدنک

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۷۱۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهکیلویه و بویر احمد،با توجه به رعایت نکردن اصول ایمنی در ساخت سد مخزنی بالا دست این پل با خطر تخریب مواجه است. بر اساس این گزارش روستای ایدنک در فاصله پنج کیلومتری مرکز شهرستان لنده قرار دارد و رودخانه همیشه خروشان مارون از حاشیه این روستا گذر می‌کند تا به خلیج همیشه فارس سرازیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاه راه ارتباطی شهرستان لنده به سمت کهگیلویه و مرکز استان از دیرباز تاکنون از این روستا و از رودخانه مارون می‌گذرد.
پیشتر راه ارتباطی بتنی که در سال ۱۳۶۵ بر روی این رودخانه ساخته شده بود به علت طغیان رودخانه شکسته و مسدود شد.
بر اساس دستور دولت مردان وقت تصمیم گرفته شد پل در بالا دست رودخانه که فاصله کمتری دارد احداث شود و پل فلزی با متراژ قریب به ۸۰ متر را بر روی رودخانه مارون ساختند که تاکنون به عنوان راه ارتباطی این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایجاد شرکت و سد مخزنی باعث شده که مسیر حرکت آب رودخانه تغییراتی پیدا کرده و با دبی کمتر و شدت بیشتری به سمت دو پایه‌ پل انتقال داده شود. همین اقدام عاملی برای تخریب دیواره‌ها و پایه‌های پل شده و مسئولان بار‌ها این خطر را گوش‌زده کرده‌اند، ولی تاکنون اقدامی جدی در این خصوص صورت نگرفته است.
مردم شهرستان و رانندگان بار‌ها خطر تخریب پل را به فرمانداری و مراجع قضایی یادآور شده‌اند، به همین منظور کارگروه‌های مختلفی نیز در سطح شهرستان تشکیل شده است.
مسئولان شهرستان این مهم را در بازدید‌های خود از این سد مخزنی و پل اذعان داشته‌اند که فاصله سد از پل با توجه به موازین و قوانین ساخت و احداث سد در کنار پل رعایت نشده و باید قبل از وقوع خطر پیشگیری کرد.
حال با توجه به شدت بارندگی‌های اخیر و شدت طغیان رودخانه خطر تخریب در کمین پل ایدنک بوده و آب به صورت یکنواخت در زیر پایه‌ها تقسیم نشده و تنها دو پایه پل متحمل بار عبور رودخانه هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد خطر تخریب رودخانه مارون شهرستان لنده سد مخزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • برق ۳۶۶ روستای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد/ تخریب ۲۷۲ اصله پایه شبکه برق
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد