Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح باغ اردوگاه «خاتون» خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما میزبانان مهمانان عالی قدر امام رضا (ع) و کسانی که به دنبال کسب معنویت در پرتو نورانیت حضرت رضا (ع) هستند، آن است که زمینه‌های معرفت افزایی، تربیت نبوی و رضوی، علم افزایی برای طالبان دانش و معرفت و تربیت و تسهیل زیارت را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در طول تاریخ، واقفان و ناذران برای اینکه نامشان بقا داشته باشد اموالی به نام امام علی بن موسی الرضا (ع) وقف کرده‌اند تا این صدقات جاریه در نامه اعمال آن‌ها ثبت شود، ابراز کرد: باغ بیلدر با تغییر وضعیت و کاربری، ضمن حفظ محیط باغ و فضای مفرح آن، به مرکز و اردوگاهی برای جوانان و نوجوانان پسر تبدیل شد و تاکنون هزاران نفر از جوانان و نوجوانان از این فضا بهره برده‌اند. این باغ در جهت فعالیت‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزبه‌روز بر غنای برنامه‌های آن افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: «باغ اردوگاه خاتون» نیز تبدیل به اردوگاهی برای بانوان و دختران جوان و نوجوان با فضای مناسب فرهنگی می‎شود که نشاط، آگاهی بخشی، امید آفرینی در آن وجود داشته باشد و همان فضای معنوی حرم مطهر در این زمین با فعالیت‌های فرهنگی ایجاد خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: علاوه بر استفاده بانوان مشهدی از این باغ اردوگاه، مهمانان امام رضا (ع) از دیگر شهر‌ها و جهان اسلام نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: باغ اردوگاه «خاتون» نمونه کارجهادی است که در زمان بسیار کوتاه به عنوان یک محیط فرهنگی برای بانوان آماده شد و راه اندازی آن نشان داد با تصمیم جهادی می‌توان بسیاری از آبادانی‌ها را در کشور انجام داد.
وی با تأکید بر اینکه در کنار تأسیس مراکز فرهنگی نظیر باغ اردوگاه خاتون، تأکید ویژه داریم که باغات به عنوان شش‌ها و تنفس‌گاه‌های شهر حفظ شوند، عنوان کرد: باغ اردوگاه خاتون مرکز معرفت افزایی و تربیت خواهد بود در جهت اهداف بزرگ امام رضا (ع) فعالیت خواهد کرد. همه کسانی این مجموعه مدیریت را خواهند کرد باید حرمت انتساب آن به حضرت رضا (ع) را حفظ کنند و آنچه اینجا انجام می‌شود در جهت خواست واقفان و امام رضا (ع) باشد.
وی باغ اردوگاه خاتون را فضایی جهت معرفت افزایی، نشاط، تفرج، علم افزایی، نوآوری، همفکری و اندیشه ورزی برای بانوان دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از حقوق زن دم می‌زنند؛ تصورشان این است که آزادی زنان، آزاد کردن آن‌ها از اخلاق، تعهدات زندگی، همسر و فرزندان است. این نگاه غرب به زن است، اما در نگاه اسلامی، نباید بگذاریم حقوق اساسی زن که حق خلاقیت، کارآفرینی و ایفای نقش سیاسی و اجتماعی آنهاست، پایمال شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در فرهنگ قرآنی، زن همپای مرد می‌تواند رشد و تعالی داشته باشد و هیچ تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به جایگاه خدایی، انسانی، ارتقاء و رشد نیست. مطلقاً هیچ کاستی در زنان وجود ندارد و تفاوت جسمی زن و مرد مانعی برای رشد و ارتقاء و تکامل او نیست.
وی با بیان اینکه زنان و مردان در قرآن کریم در کنار هم ذکر شده‌اند و با عمل صالح هر دو می‌توانند به قله برسند، بیان کرد: زن، خلاق، مبتکر و فعال است و این نگاه که زنان نیاز به قیم در جامعه دارند غلط است.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: حق زن، حق علم آموزی، علم افزایی، برخورداری از جایگاه خود در خانواده و ایفای نقش در اجتماع است، ظلم به زن زمانی است که آن‌ها را از این حقوق محروم کنند.
وی گفت: حتی زنی که از همسرش جدا می‌شود، به عنوان سرپرست خانواده در جامعه حقوقی دارد، بهره بردن عاطفی او از فرزندان و سایر حقوق اجتماعی و سیاسی حق اوست.
وی ادامه داد: غرب، زن و جایگاه زن در جامعه را به درستی نشناخته، اما قرآن کریم، اسلام و بزرگان دین جایگاه زن را شناخت‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز بزرگترین ضایع کننده حقوق زن کسانی هستند که در مغرب زمین مدعی دفاع از حقوق زنان هستند. چه کسی باید مدافع زنان و کودکانی که امروز در یمن زیر آتش حملات هستند؛ باشد؟ غربی‌ها مدافع حقوق زنان و کودکانی هستند که در یمن جان می‌دهند؟ غربی‌ها بزرگترین ناقضان حقوق زنان و کودکان هستند، اما نام خود را مدافع حقوق زن و کودک گذاشته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ما درباره حقوق زنان، در جایگاه مدعی هستیم و غربی‌ها در جایگاه متهم و باید جواب بدهند که چگونه حقوق زنان و کودکان را ضایع می‌کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه