Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – 'عماد الدائمی' از اعضای جنبش اراده تونس در مجلس با نصب پلاکاردی که بر روی آن نوشته شده بود 'لا اهلا و لا سهلا بالقاتل بن سلمان' به تصمیم ولیعهد سعودی برای سفر به این کشور اعتراض و اعلام کرد که بن سلمان قاتل جایی در کشور ما ندارد، به او نه سلام و نه خوشامد می گوییم.

گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عرب زبان 'الخلیج الجدید' حاکیست : الدائمی که عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان تونس هم هست روز شنبه در نشست رسمی پارلمان با نصب این تابلو اعتراض خود را به سفر بن سلمان اعلام کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می افزاید : نماینده تونسی با اشاره به دخالت بن سلمان در ربودن و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف در استانبول ، اعلام کرد : به نام خود، شمار زیادی از نمایندگان و جمع کثیری از مردم تونس مخالفت خود را با سفر قاتل روزنامه نگار منتقد اعلام می کنم .
واکنش نماینده مجلس تونس در ادامه اعتراضاتی است که طی روزهای اخیر کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه در توئیتربه این سفر نشان داده اند.
بر اساس این گزارش کاربران کشورهای عربی با انتقاد از اقدامات ولیعهد عربستان از جمله تداوم جنگ یمن ، حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به غیرنظامیان یمنی و تحریم مردم آن ، قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد خاندان سعودی و تلاش برای عادی سازی روابط ریاض با اسرائیل به سفر وی واکنش منفی نشان دادند.
معترضین در فضای مجازی از بن سلمان بعنوان صاحب اره یاد می کنند و هشتگ هایی همانند #لا_اهلا_ولا_سهلا و #زیارة_المنشار_عار (دیدار اره ننگ است) را دنبال می کنند.
آنها همچنین معتقدند که سفر بن سلمان به کشورهای عربی تلاش برای پاک کردن صفحه سیاه سابقه خود از اقداماتی همانند قتل جمال خاشقچی است.
خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند
یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: از الجزایر به بن سلمان: اره را در ریاض بگذار.
کاربر دیگری از تونس نیز در توییتی نوشت: این برای تونس ننگ است که بخواهد قاتل کودکان یمنی را رو سفید کند.
منابع خبری بعد از سفر محمد بن سلمان به ابوظبی اعلام کردند که او قرار است از برخی کشورهای منطقه از جمله مصر، الجزایر،موریتانی و تونس دیدار کند.
رسانه های تونسی هم اعلام کردند که بن سلمان سه شنبه 27 نوامبر( 6 آذر ) وارد این کشور می شود و پس از آن برای شرکت در نشست جی -20 به آرژانتین می رود.
هیات ملی تونسی حمایت از مقاومت عربی و ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از مردم تونس خواست تا به مخالفت با سفر بن سلمان به این کشور ادامه داده و در اعلامیه هایی خود در ضدیت با سفر وی به این کشور، ولیعهد عربستان را قاتل مردم یمن، فلسطین، سوریه، لیبی و همدست رژیم صهیونیستی و مخالف آزادی بیان معرفی کرد.
خاورم**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد