Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:43:38 GMT

فردا؛ آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کارت سوخت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۸۰۷۳

فردا؛ آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کارت سوخت

طرح دولت برای سهمیه بندی بنزین با اعلام زمان برای دریافت کارت سوخت از سوی مالکان خودرو قوت گرفته است و ثبت‌نام الکترونیکی مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از فردا ساعت ۸ به‌صورت آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزری شبستان، طرح دولت برای سهمیه بندی بنزین با اعلام زمان برای دریافت کارت سوخت از سوی مالکان خودرو قوت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از فردا پنجم آذرم ماه ساعت ۸ به‌صورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

 

در این اطلاعیه آمده است: ورود به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و از فردا با شماره ۹ آغاز می‌شود. در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌های بانکی نیست.

 

بر اساس این گزارش، این شرکت پیش از این، از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت خبر داده و ضرب‌الاجل 21 روزه‌ای را از سوم تا 24 آذرماه برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی برای مالکانی که فاقد کارت کارت سوخت هستند تعیین کرده بود.

 

در همین زمینه «امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توئیتی خبر داده بود که «ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» و یا سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir از روز دوشنبه ۵ آذرماه جاری فعال می شود. هنوز این نسخه فعلی دارای قابلیت ثبت نام نیست و از روز دوشنبه خوش آمدگوی شما هستیم.»

 

وی با اشاره به نحوه ثبت نام برای کارت سوخت نوشته بود: «کسانی که کارت سوخت قبلی را ندارند یا مایل هستند از کارت بانکی خود استفاده کنند، می توانند با مراجعه به سایت دولت همراه (mob.gov.ir) وارد قسمت دریافت صدور کارت المثنی سوخت شده و درخواست خود را ثبت کنند.»

 

معاون وزیر ارتباطات با انتشار ویدیوئی درباره چگونگی استفاده از اپلیکیشن دولت همراه نیز اعلام کرده بود که «کاربر باید این اپلیکیشن را از بازارهای اندرویدی و IOS روی موبایل خود دانلود و نصب کند. پس از آن اطلاعات خود از جمله شماره موبایل را در سامانه وارد کرده تا یک کد برای کاربر ارسال شده و با وارد کردن کد موردنظر، امکان استفاده برای کاربر فراهم می شود.»

 

وی افزود: «در مرحله بعد با انتخاب گزینه درخواست صدور کارت المثنی وارد مرحله ثبت نام شده و با واردکردن کدملی و تاریخ تولد، مشخصات کاربر تایید می شود. سپس با انتخاب نوع وسیله نقلیه و شماره سریال ۸ رقمی ذیل بارکد در پشت کارت خودرو و یا شماره VIN می توان خودرو را معرفی کرد. در مرحله آخر شماره کارتهای بانکی متعلق به کاربر نمایش داده می شود که کاربر یکی از این کارتها را انتخاب کرده تا اطلاعات همان کارت به اطلاعات وسیله نقلیه وی متصل شود.

 

ناظمی با تاکید براینکه این فرآیندها رایگان است و با تایید نهایی اطلاعات کاربر ثبت می شود، ادامه داد: در این روش کارت بانکی شما همان کارت سوخت شما است. کاربران می توانند با مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ نیز نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.»

 

این گزارش می افزاید: روش‌های ثبت نام کارت سوخت به شرح زیر است:

روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ بود که از شنبه ۳ آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.

 

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است که  این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

 

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از فرداست.

نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

· ایران اپس(iranapps.ir)

· کافه بازار (cafebazaar.ir)

· اپ استور (appstore.ir)

خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت مشهد حسن روحانی مقام معظم رهبری کنفرانس وحدت اسلامی وحدت شیعه و سنی هفته بسیج ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارومیه وحدت اپلیکیشن دولت همراه ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • بیشترین بارش‌ها با ۵۳ میلیمتر در لیرابی