Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کاربران فضای مجازی در کشورهای تونس، الجزایر و موریتانی با به راه انداختن هشتگ 'لا اهلا و لاسهلا' (نه سلام و نه خوشامد) به سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به این کشور ها واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از شبکه خبری المیادین، کاربران فضای مجازی در کشور‌های تونس، الجزایر و موریتانی در واکنش به سفر قریب الوقوع بن سلمان به این کشور‌ها هشتگ‌هایی را در انتقاد به ورود وی به این کشور‌ها به راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش آن‌ها با انتقاد از اقدامات ولیعهد عربستان از جمله تداوم جنگ یمن و حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به غیرنظامیان یمنی و گرسنه ساختن مردم آن و قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی و تلاش برای عادی سازی روابط ریاض با اسرائیل به سفر وی به این کشور‌ها واکنش منفی نشان دادند.

معترضین در فضای مجازی از بن سلمان بعنوان 'صاحب اره' یاد می‌کنند و هشتگ‌هایی همانند #لا_اهلا_ولا_سهلا و #زیارة_المنشار_عار (دیدار اره ننگ است) را دنبال می‌کنند.

آن‌ها همچنین معتقدند که سفر بن سلمان به کشور‌های عربی تلاش برای پاک کردن صفحه سیاه سابقه خود از اقداماتی همانند قتل جمال خاشقچی است.

هیات ملی تونسی 'حمایت از مقاومت عربی و ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی' نیز از مردم تونس خواست تا به مخالفت با سفر بن سلمان به این کشور ادامه داده و در اعلامیه‌هایی خود در ضدیت با سفر وی به این کشور، ولیعهد عربستان را قاتل مردم یمن، فلسطین، سوریه، لیبی و همدست رژیم صهیونیستی و مخالف آزادی بیان توصیف کرد.

یکی از کاربران در توییتر خود نوشت: 'از الجزایر به بن سلمان: اره را در ریاض بگذار.

کاربری دیگر از موریتانی نوشت که از مسئولین موریتانی می‌خواهم که از یک مجرم و دشمن انسانیت که قاتل کودکان یمن، سوریه و دشمن آزادی بیان است، استقبال نکند و پیشنهاد می‌کنم مسئولین موریتانی به محض ورود بن سلمان به فرودگاه او را بازداشت کنند.

کاربر دیگری از تونس نیز در توییتی نوشت: این برای تونس ننگین است که بخواهد قاتل کودکان یمنی را رو سفید کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند، بن سلمان قرار است از برخی کشور‌های منطقه و از جمله امارات، بحرین، مصر، الجزایر، موریتانی و تونس دیدار کند.

رسانه‌های تونسی اعلام کرده اند بن سلمان سه شنبه ۲۷ نوامبر (۶ آذر) وارد تونس می‌شود و پس از آن برای شرکت در نشست جی -۲۰ به آرژانتین می‌رود.

در دوران ولیعهدی بن سلمان، عربستان با بحران‌های متعدد حقوق بشری مواجه بوده است، در این دوران تعداد کشته شدگان تجاوز به یمن به صورت فزاینده‌ای افزایش یافت و همچنین بسیاری از فعالان مدنی مخالف بازداشت یا به قتل رسیده اند که از مهمترین آن‌ها «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی است که به طرز فجیعی با دستور تیم اعزامی از سوی ولیعهد در استانبول کشته شد.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان بن سلمان اره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم