Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مسئول بهره برداری و نگهداری از سد کوثر با بیان اینکه از ابتدای سال آبی امسال تاکنون ۷۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن این سد ذخیره سازی شده است گفت:با این بارش‌ها تراز سد ۶ متر بالا آمده است. خدری با اشاره به اینکه در بارندگی اخیر ۱۰۹ میلیمتر باران در ایستگاه باران سنجی سد کوثر به ثبت رسیده است افزود:با احتساب این بارش ازابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ میلیمتر باران در ایستگاه این سد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حجم مخزن سد کوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که با بارش‌های اخیر ۵۰ درصد حجم آن پر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد افزایش حجم آب سد کوثر گچساران خدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حسن عباسی افزود: سد مهاباد در نزديكي شهر واقع شده و ظرفيت آبراه ها و بستر رودخانه پايين دست سد نيز محدود است، بر همين اساس بخشي از آب آن در فصل بارش بايد رهاسازي شود تا سد ظرفيت لازم براي ورود آب حاصل از بارش هاي ديگر را داشته باشد.

او اضافه کرد: اگر ظرفيت آب سد تكميل شود و به اصطلاح سد سرريز كند، در صورت بارش باران شديد و افزايش ورودي آب، بايد تمامي حجم آب ورودي از دريچه ها خارج شود كه اين امر ممكن است مشكلاتي را به دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد از ششم فروردین ماه سال جاری با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اينكه هم اكنون درصد زیادی از ظرفيت درياچه سد مهاباد از آب پُر است، افزود: با افزايش دوباره آب پشت درياچه سد و نزديك شدن به مرحله سرريز، رهاسازي آب دوباره انجام می شود.

عباسی گفت: با رهاسازی این میزان آب، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

سد مهاباد يكي از سدهاي قديمي كشور با حدود 50 سال قدمت است و ظرفيت ذخيره آب در درياچه پشت سد مشخص و محدود است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران
  • باران به داد سدها رسید/ ۲۲ سد بیش از ۵۰ درصد آب دارد
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سد‌های مازندران
  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد