Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در گردهمایی بسیجیان و پیشکسوتان حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف در سخنانی با تقدیر از برگزاری این همایش و تبریک هفته بسیج و وحدت اظهار کرد: بسیج یادگار امام راحل است و در تأسیس این نهاد مقدس یازده ماه قبل از جنگ تشکیل شد و این تیزبینی امام و حضور بسیج در عرصه دفاع فراهم شد و هیچ کس منکر نقش تاثیرگذار بسیج در دوران دفاع مقدس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسیج در دوران قبل از جنگ متولد شد دوران رشد و بلوغ خود را در طول هشت سال دفاع مقدس طی کرد و فرهنگ بسیجی حسین هست سال دفاع مقدس شکل گرفت و خروجی و نماد آن در قالب چفیه و پیشانی بند شکل گرفت و به پست جبهه منتقل شد و بازتولید فرهنگ اسلام ناب و عاشورایی بود و در دوران دفاع مقدس بواسطه بسیج شکل گرفت و ادامه یافت.
دامغانی تصریح کرد: فرهنگ بسیج باعث شد همه توطئه ها و برنامه ریزی دشمنان را خنثی کنیم و عزت و افتخار و پیشرفت و هر چه نقطه مثبت و دستاورد انقلاب مرهون تفکر بسیجی است.
فرمانده سپاه استان با بیان اینکه انقلاب ما معجزه بود گفت: در معجزه انقلاب معجزه ای دیگر رخ داد که بسیج بود و الهام شدن بسیج به قلب امام را هم خود امام راحل و حضرت آقا اشاره کردند و آنان اهل مبالغه نبودند و همین معجزه بودن بسیج و انقلاب سبب شد در طول چهل سال هر تهدیدی انجام شد نه اینکه خنثی شد بلکه ظرفیتی شد برای تقویت نظام و انقلاب.
وی با اشاره به مرور تهدیدات دشمنان از اول انقلاب تاکنون افزود: امروز قوام انقلاب و تسبیط انقلاب مرهون این تهدیدات دشمنان است که در بخش های مختلف این مشهود است و امنیت پایدار ما مرهون همین تهدیدات دشمنان است.
دامغانی ادامه داد: اگر تهدیدات منطقه ای اتفاق نمی افتاد که ذیل خاورمیانه بزرگ آمریکاست، ما این حد نفوذ منطقه ای نمی توانستیم داشته باشیم و هر کدام تبدیل به ظرفیت شد برای کشور ما و اتفاقاتی که در منطقه افتاد گروه های مقاومت را در جای جای منطقه شکل داد و امروز ابزار قدرتمندی برای جهان اسلام هستند و این دلایل کافی است که باور کنیم نظام و انقلاب بسیج نهاد الهی است و دست نصرت اللهی پشت سر انقلاب است.
دامغانی عنوان کرد: انقلاب ما به فرموده رهبری با نشاط و با اقتدار پیش می رود و مسیر خود را طی می کند و علایم آن مشهود است در اقتدار و نفوذ منطقه ای ما و استکبار به یک انسداد مطلق در منطقه رسیده است.
وی تصریح کرد: این انسداد در همه حوزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است که دشمن مواجه شده و برنامه ریزی های آنان در منطقه موفق نیست و این حرف خودشان است و رئیس جمهور آمریکا ۷ تلریون دلار هزینه کرده ولی هیچ برپاست و نفی برای آمریکا نداشت و چه کس و نیرویی باعث شد و دشمن به یک انسداد کامل در منطقه رسیده است.
وی اظهار کرد: امروز در مقطع حساسی رسیده ایم و اگر خوب عمل کنیم نگران کننده نیست و شرایط حساسی داریم و مواجه با دشمن هستیم که ظاهر نیرومندی دارد و در باطن فرسوده و رو به زوال و زنگ زده است و این افول قدرت آمریکا که نقل محافل سیاسی و نخبگان جهان است و نظر اندیشمندان آمریکاست.
دامغانی اضافه کرد: فوکویاما جدیدا مطرح می کنند قدرت آمریکا و تمدن لیبرال دموکرات آمریکا رو به زوال است و نظریه پرداخت غرب آمریکا پیش بینی است که تا سال ۲۰۲۵ سلطه آمریکا در جهان به اتمام می رسد.
وی با اشاره به شواهد زوال آمریکا گفت: اقتصاد آمریکا درگیر جنگ اقتصاد چین و جنگ سرد بین آمریکا و روسیه شده و جنگ های نیابتی شکست خورده و متوسل به عربستان شده برای تامین مالی خود ناظر به این موضوع است.
دامغانی تاکید کرد: می توانیم هم براساس ظاهر قدرتمند او برنامه ریزی و هم با شناخت باطن فرسوده تصمیم گیری کنیم و اگر ماهیت دشمن را نشناسیم و با ظاهر نتیجه گیری کنیم می شود تسلیم و ظلت و حقارت و پایمالی خون شهدا و در ادامه راه در این چهل سال دست نصرت الهی را پشت سر انقلاب داشتیم و ادامه مسیر هم باید اینگونه باشد.
وی افزود: مسی را به سمتی حرکت دهیم که سنت های تبدیل ناپذیر الهی شامل حال ما شود که در دوران دفاع مقدس این سنت ها را دیدند و باور کردند و در طول این چهل سال، ما قائل به این هستیم که ضعفا محکوم به شکست هستند و باید قدرتمند باشیم که خدا ‌قرآن خواسته و امروز قدرتمند هستیم که در ایمان است.
دامغانی گفت: امروز قدرت ایمان و ابزار سخت افزاری قدرت را داریم و دشمن به دنبال خلع سلاح کردن ماست و ایمان جوانان و اراده مردم را مورد هدف قرار داده و به خیال باطل ۱۳ آبان را تبدیل به شکست استکبار کند و دور دوم تحریم ها را از این روز برنامه ریز کند اما حضور آگاهانه و پرشور و مقتدرانه مردم در سراسر کشور این نقشه را بر آب کرد.
وی ادامه داد: اینها نشان می دهد حرکت ما در کدام مسیر است و راه استقامت و پایداری است که خداوند به ما می گوید و ذکر و یاد خدا را باید داشته باشیم
دامغانی گفت: در ادامه این آیات خدا ولایت مداری را بیان می کند و بعد بر عدم تفرقه تاکید می کند که مراقب باشید و صبر کنید و متحد باشید و اختلاف نداشته باشید و تاکید رهبری هم هست که ناظر به همین آیات قرآن است.
وی تصریح کرد: بسیج کارش دفاع از نظام و انقلاب است و باید دشمن و روش های او را بشناسیم و خوب برنامه ریزی کنیم و رسالت بسیج حفظ روحیه استکبارستیزی و انقلابی را در جامعه حفظ کند و در شرایطی که مردم مشکلات اقتصادی دارد خدمت به مردم و تلاش در جهت رفع محرومیت ها را دنبال کند و تقویت کند و عمق بخشی اعتقادی را انجام دهد.
وی افزود: با برجام های مختلف دشمن می خواهد ابزار های قدرت ما را بگیرد بعد از هسته ای به دنبال گرفتن توان موشکی است و می خواهد نفوذ منطقه ای را تعطیل کنیم و نفوذ منطقه ای ما از جنس نفوذ مادی نیست معنوی است نفوذ ارزش های انقلاب است و ارتش های کوچک توانمند شکل بگیرد و ما نمی توانیم نفوذ را کم کنیم و دشمن می خواهد ابزار قدرت را بگیرد و وقتی ضعیف شدیم مشخص است.
دامغانی تصریح کرد: دشمن به بن بست رسیده است و تمام تلاش خود را در حال انجام است و هم افزایی نیروهای بی معنی و درونی نامقدسی را تشکیل دادند و تمام تلاش خود را می کند تا آخرین اقدامات خود را انجام دهد و هویت آنها به ماندگاری یا عدم ماندگاری نظام اسلامی دارد.
فرمانده سپاه استان گفت: به فضل الهی با تمام تلاش دشمن تمپن اسلامی پایه گذاری می شود و جایگزین فرهنگ و تمدن پوشالی لیبرال و دموکراسی غرب می شود اما آنان برای حفظ خودشان چاره ای جز از بین بردن این تمدن نظام اسلامی ندارند و قطعا به نتیجه نخواهد رسید همانطور که در اینها سال به این نتیجه نرسیدند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است