Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:39:05 GMT

اخلاق و سیره پیامبر (ص) حلقه مفقوده جامعه است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۸۹۹۲

اخلاق و سیره پیامبر (ص) حلقه مفقوده جامعه است

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیامبر برای نجات و هدایت بشر از سوی خداوند فرستاده شد که ماموریت های بسیار بی شماری بر عهده داشت.

وی مبارزه با ظالمان، کج اندیشان، استکبار زمان و ایجاد زمینه رشد و تعالی برای بشر را از جمله ماموریت های پیامبر اعلام کرد و افزود: یکی از مهمترین ماموریت های پیامبر ترویج اخلاق نیکو و پسندیده در جامعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: پیامبر می فرماید «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» به ‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت ‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم.

وی یادآور شد: در طول زندگی پیامبر به خوبی دیده می ‌شود که پایبندی به اخلاق و رشد و تعالی اخلاقی مردم در صدر کار ایشان قرار داشت و در همه زمینه‌ های اخلاقی مسلمانان را به رشد و تعالی رساندند.

اخلاق حلقه مفقوده جامعه

ولی نژاد اظهار کرد: اگر جامعه اخلاق مدار باشد زندگی در آن برای افراد شیرین و لذت بخش خواهد شد اما اگر اخلاق در جامعه رعایت نشود کام همگان تلخ می شود.

وی اخلاق را حلقه مفقوده جامعه دانست و افزود: بزرگان، معلمان، علما، پدران و مادران پیشگامان اخلاق هستند. پیامبر خود را مامور ترویج اخلاق حسنه در جامعه می دانند و این موضوع باید از سوی پیروانش رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه برای ترویج اخلاق نیکو و پسندیده در جامعه احادیث بسیار زیادی از سوی پیامبر وارد شده است اما در تعجب و تاسفم برخی ها در جامعه اسلامی اخلاق را در میدان عمل رعایت نمی کنند و آن را نادیده می گیرند و بسیاری از افراد برای اشخاص حرمت قائل نمی شوند.

وی یادآور شد: در جامعه ای که باید اخلاق تبلور داشته باشد در آن تهمت و غیبت مشاهده می شود و به جای اینکه تکریم قائل شوند برای تضعیف شخصیت افراد تلاش می کنند.

افرادی که تریبون در اختیار دارند حرام را حلال جلوه ندهند

ولی نژاد با اشاره به انتشار برخی از موضوعات در فضای مجازی، اظهار کرد: برخی از افرادی که در فضای مجازی، مطبوعات فعالیت می کنند و یا کسانی که تریبون در اختیار دارند حرام را حلال و حلال را حرام جلوه می دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه خصوصا فضای مجازی اخلاق رعایت نمی شود، افزود: این اشتباه در فضای مجازی از سوی افرادی که مدعی روشن فکر بودن هستند به وفور دیده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: همان گونه که خداوند فرموده آبروی مومن از کعبه بالاتر است. برای حفظ آبروی مومن تکلیف سنگینی بر عهده انسان قرار گرفته و افرادی که به راحتی آبروی مومن را می برند حتما در فردای قیامت محاکمه سنگینی می شوند.

وی افزود: پیامبر از سوی خداوند فرستاده شد تا اخلاق در جامعه ترویج پیدا کند و ما مدعی هستیم که پیرو راه ایشان هستیم پس اخلاق را باید سرمشق زندگی خود قرار دهیم و همه از همدیگر مراقبت کنیم.

کد خبر 4467349

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد