Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: در حال حاضر این بانک بیش از 300 طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.

به گزارش قدس آنلاین ، حسین مهری عصر امروز در بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار گفت: یکی از اولویت‌های بانک صنعت و معدن تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دچار مشکل است و با توجه به‌نوسانات نرخ ارز در کشور مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور دو تا سه برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور افزود: در این شرایط اقتصادی یکی از سیاست‌های اصولی و اولویت‌دار ما در بانک صنعت و معدن حمایت از واحدهای تولیدی است و واحدهای تولیدی دچار مشکل مورد حمایت بانک صنعت و معدن قرار می‌گیرد.

وی یکی‌دیگر از اولویت‌های بانک صنعت و معدن را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه فولاد سبزوار در دستور کار قرار دارد که با حدود 250 میلیون یورو بانک صنعت و معدن از این طرح پشتیبانی می‌کند.

مهری بیان کرد: طرح توسعه فولاد سبزوار حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با شتاب بیشتر طرح توسعه فولاد سبزوار به‌بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: دیگر پروژه‌های صنعتی سبزوار پیشرفت‌های فیزیکی بیش از 60 درصد داشته و تامین سرمایه در گردش پروژه در اولویت این بانک قرار دارد.

وی تاکید کرد: سومین اولویت بانک صنعت و معدن کشور شناسایی کارگاه و واحدهای تولیدی دارای مشکل است و با تشکیل کلینیک ارزیابی در بانک صنعت و معدن دلایل غیرفعال بودن این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر این واحدهای تولیدی نیاز به‌حمایت داشته باشند، بانک صنعت و معدن به‌یاری آنها می‌شتابد.

مهری اولویت دیگر بانک صنعت و معدن را اجرای پروژه‌های صادرات محور اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی طرح‌های صنعتی در کشور برای بانک صنعت و معدن کشور اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور افزود: در حال حاضر بانک صنعت و معدن بیش از 300 طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.

وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر حدود 19 هزار میلیارد یورو تامین اعتبار از طریق خط اعتباری صندوق توسعه ملی، تامین مالی خارجی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی واحدهای صنعتی کشور تامین اعتبار شده است.

مهری با اشاره به‌وضعیت برخی از پروژه‌های صنعتی سبزوار، بیان کرد: برخی از پروژه‌های صنعتی با مشکلاتی روبرو هستند و امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات آنها رفع شود.

وجود 300 طرح صنعتی بالای 60 درصد در خراسان رضوی

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون 300 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در خراسان رضوی وجود دارد که برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات حدود 350 میلیون دلار اعتبار نیاز است.

راضیه علیرضایی افزود: این طرح‌های صنعتی طی سال جاری و سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد و این طرح‌ها برای 15 هزار نفر در خراسان رضوی اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مردم در پروژه‌های فیزیکی بالای 60 درصدی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با آورده سهم مردم تاسیسات و ماشین‌آلات ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌دستاوردهای سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به‌شهرستان سبزوار، بیان کرد: طی این سفر از سه پروژه صنعتی سبزوار با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بازدید شد و کمک به‌تکمیل یک واحد دارویی، یک واحد غذایی و صنایع معدنی بازدید شده است.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین پیگیر احداث دو پروژه بزرگ صنعتی با تامین مالی بانک صنعت و معدن در شهرستان سبزوار هستیم و اگر مدیریت ورود ماشین‌آلات این دو پروژه حل شود، روند احداث این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع : فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتبار تامین اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستاها به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشم امینی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهر شازند، با اشاره به اجرای شتابان پروژه‌های حوزه آب‌رسانی در کشور توسط دولت، اظهار کرد: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب سالم و بهداشتی و مدیریت فاضلاب را بر عهده دارد و  دولت سیزدهم تاکیدات فراوانی بر کار جدی در حوزه زیرساختی به منظور تامین رفاه و آسایش مردم دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی صنعت آب و فاضلاب به دولت در حوزه تامین زیرساخت‌های توسعه پایدار گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ نفر جمعیت کشور تعریف شده که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند که یکی از این پروژه‌ها تصفیه خانه فاضلاب شازند است تا با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از منابع آبی نیز گفت: استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است چرا که امروز در دنیا نگاه به فاضلاب و پساب تغییر کرده و پساب، یکی از ظرفیت‌های منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود.

وی گفت: آبرسانی به حدود ۵.۷ میلیون نفر، از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که در این راستا ۲۵ پروژه در دولت برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون ۱۵ پروژه به بهره‌برداری رسیده است که یکی از آنها طرح مهم آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی است که شهر آستانه، شازند و ۱۰ روستا را از آب شرب کیفی برخوردار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر نگاه دولت به تامین آب شرب سالم در تمام نقاط کشور گفت: به همین منظور اعتباراتی از سوی دولت در نظر گرفته شده و ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در شازند اختصاص داده شده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی نیز گفت: تامین پایدار کمی و کیفی آب مناطق روستایی در قالب جهاد آبرسانی در قالب برنامه‌ای به دولت ارائه شد و برای آبرسانی پایدار ۱۰ هزار روستا هدفگذاری شد که طی دو سال گذشته این طرح در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

امینی از جهاد آبرسانی به عنوان یکی از طرح های اثرگذار و موفق نظام اسلامی یاد کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی در برخی نقاط محروم که شبکه آبرسانی نداشتند و امکان تامین آب نیز وجود نداشت طرح‌های آبرسانی اجرا شده یا در حال اجراست. در شهرستان شازند نیز با اقدامات انجام شده و احداث تصفیه خانه و اجرای طرح آبرسانی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی از مردم شازند خواست نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند تا با جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن بتوان چرخ‌های صنعت این منطقه را به گردش درآورد و نیازی به کمبود آب احساس نشود و با رونق صنعت زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی