Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از سکوت غرب درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب تاکید کرد که الگوی غرب آن است که استفاده متحدش از سلاح شیمیایی را محکوم نکند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزیر خارجه ایران در توئیتر از سکوت کشورهای غربی در قبال حمله شیمیایی شامگاه شنبه تروریست‌ها در حلب سوریه به شدت انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد جواد ظریف» عضر امروز یکشنبه در توئیتی نوشت: «غرب کجا است که حمله شیمیایی تروریست‌ها در حلب را محکوم کند؟ الگوی غرب این است که حملات شیمیایی را فقط زمانی محکوم کند که ادعا شده توسط دشمنش استفاده شده باشد و نه وقتی که متحدش از آن استفاده کند».

وزیر خارجه ایران افزود: «وقتی صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران استفاده کرد، (غرب) چشمانش را به روی این موضوع بست اما وقتی او تبدیل به دشمن غرب شد، برای از بین بردن این سلاح‎ها جنگ به راه انداخت».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کردند که بر اثر این حملات دهها غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات از منطقه تحت کنترل تروریست‌ها «جبهه النصره» به حلب انجام شد.

وزارت خارجه سوریه هم ظهر امروز یکشنبه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره این حملات تروریست‌ها نامه فرستاد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله شیمیایی تروریست ها وزیر امور خارجه ایران حمله شیمیایی به حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه