Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به یکی از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف مدت ۲۰ روز باید کلیه مطالبات صفر شود و در غیر این صورت به عنوان تبانی و سهل انگاری در حفظ بیت المال با شما برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئولان قضایی و مجموعه بانکی و ادارات و سازمان‌ها اقتصادی در دادگستری استان برگزار شد با بیان اینکه یکی از اموری که در شریعت مقدس نسبت به آن خیلی حساسیت وجود دارد حقوق عامه و بیت المال است و با ذکر حدیثی از امام علی (ع) گفت: امروزه بانک‌ها یکی از عناصری هستند که می‌توانند در جامعه مفید باشند؛ البته در صورتی می‌توانند مفید باشند که صحیح مدیریت شوند، بانک‌هایی که وجهه دولتی دارند در پرداخت تسهیلات بانکی به همه به یک رو نگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مزارعی با بیان اینکه در حمایت از تولید و اشتغال کسی نباید کارخانه‌ای را تعطیل کند گفت: آنجا که کارآفرینی باشد، نباید تعطیل شود؛ اما آنجایی که می‌دانید و یقین دارید که کارخانه تعطیل است، چرا مطالبات بانک را اجرا نمی‌کنید؟ چرا مزایده برگزار نمی‌کنید؟ چرا و برای چه تعلل می‌کنید؟


وی اضافه کرد: برای همه قانون را یک نوع اجرا کنید، شما به عنوان متولی امر برای پرداخت تسهیلات به افراد باید وثیقه‌ای سهل الوصول اخذ نمایید نه با زد و بند، سند یک ملک مشاعی را در رهن بانک و تسهیلات قرار دهید به همین منظور تمام حوزه‌های نظارتی استان برای نظارت بر بانک‌ها را مأمور کرده ایم.


مزارعی گفت: اگر از شهروندی وثیقه‌ای گرفتید که معادل وجه پرداختی نیست برای شما جرم تلقی خواهد شد و در انتظار برخورد دادگستری و مجازات باشید. تسهیلات بانکی امانت عموم مردم است و باید در قبال وثایق محکم پرداخت شود.


این مقام ارشد قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بازرسی کل استان و دادستان مرکز استان و ضابطین نظارتی دادگستری، ناظر بر اعمال بانک‌ها در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات هستند.


وی افزود: بانک‌هایی که وثایقی گرفتند و نمی‌توانند مطالباتشان را وصول کنند به عنوان متهم برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود. مسئولان حراست بانک‌ها نیز وظیفه دارند بر امورات پرداخت تسهیلات نظارت کنند و جلوی مفاسد را بگیرند، ارزیاب، باید رسمی دادگستری باشد که گزارش خلاف واقع ندهد و در صورت گزارش غیر واقعی با وی برخورد خواهد شد.

وی با هشدار به یکی از بانکهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف مدت ۲۰ روز باید کلیه مطالبات صفر شود و در غیر این صورت به عنوان تبانی و سهل انگاری در حفظ بیت المال با شما برخورد خواهد شد.


مزارعی با تأکید براینکه اموال و املاکی که اشتغال زاست نباید تعطیل شوند اذعان کرد: اگر از هرجای دنیا برای اشتغال زایی به استان کهگیلویه وبویراحمد بیایند با همه وجود حمایت می‌کنیم، اما اگر جایی به علت واسطه بازی و سفارش، سهل انگاری صورت بگیرد، کوتاه نمی‌آیم. کلیه بانک‌ها موظفند و باید کلیه مطالبات خود را با کارشناسی از اموال و املاک خارج از طرح نیز وصول نماید.


رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه سهل انگاری برخی ادارات را در قبال يك بدهکار بانکی نپذیرفت و تأکید کرد: اداره‌های امور مالیاتی، تامین اجتماعی استان و شرکت توزیع نیروی برق مکلفند ظرف ۲۰ روز تکلیف کلیه مطالبات مالیاتی، بیمه‌ای و بهای برق خود را نسبت به این فرد مشخص و وصول کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دادستان حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی

دبیر شواری هماهنگی بانک‌ها استان گفت: امسال هم برای تحقق شعار سال سعی می‌کنیم بیشتر از مبلغ تسهیلات گذشته به واحدی‌های تولیدی در استان وام پرداخت شود.
صباغی از برنامه ریزی و ارائه راهکار برای پرداخت تسهیلات در استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد