Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@20:14:56 GMT

وزیر خارجه انگلیس درباره «زاغری» توییت کرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۰۳۰۹

به گزارش پارس نیوز، 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پیامی توییتری در خصوص «نازنین زاغری» شهروند دوتابعیتی صادر کرد که به دلایل امنیتی در ایران زندانی است.

وی در این باره نوشت: از ایران درخواستی دارم. لطفاً شرایط درمان نازنین را فراهم کرده و اجازه دهید برای سالروز تولدش به خانه برگردد.

گفتنی است هانت ۲۸ آبان نیز سفری به ایران داشت که هدف از آن بحث و تبادل نظر پیرامون آینده برجام، بحران یمن، سوریه و آزادی شهروندان ایرانی-بریتانیایی عنوان می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، امروز ۴ آذر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، اخبار منتشر شده در برخی روزنامه‌های انگلیس و فضای مجازی مبنی بر اینکه هانت در ازای پرداخت چند صد میلیون پوند بدهی ایران، خواستار آزادی زاغری شده است را تکذیب کرد و گفت: این خبر، کاملا رد می‌شود، تصور می‌کنم طرح این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها آنهم به این صورت و با ایجاد ارتباط ساختگی و مقایسه بین ۲ موضوع، از سر نا آگاهی و یا بر گرفته از برخی کانون‌های سیاسی خاص و به منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران و همچنین با اهداف کاملا برنامه ریزی شده صورت پذیرفته است.

قاسمی با تاکید براینکه موضوع بدهی‌های انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری امری کاملا متفاوت با دو ماهیت گوناگون است، گفت: هر کدام از موارد در مقطع زمانی و حتی با فاصله بسیار به وقوع پیوسته است و مجرم شناخته شدن تبعه ایرانی -انگلیسی و تفاوت ماهوی این موضوعات یا به عبارتی این دو پرونده، اقدامی نادرست و بی منطق است و در نهایت ارتباط بر قرار کردن میان این دو مساله را کاملا مردود می‌دانم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر خارجه درمان سوریه وزارت خارجه فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران انگلیس ایران رسانه شهروند یمن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی گفت: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

کد خبر 6090050

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران