Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير امور خارجه ايران در حساب توييتري خود با انتقاد از سکوت غرب درخصوص حملات شيميايي به حلب نوشت: حمله شيميايي زماني بايد محکوم شود که ادعا شود توسط دشمن انجام شده و نه يک متحد.

به گزارش شامگاه يکشنبه ايرنا از اداره کل ديپلماسي ديپلماسي رسانه اي وزارت خارجه، محمد جواد ظريف در واکنش به حملات شيميايي شب گذشته تروريستها به حلب در حساب توييتري خود نوشت: غرب کجاست که حمله شيمايي تروريست ها در حلب را محکوم کند؟
وي در ادامه ياداشت خود يادآور شد که الگوي غربي اين گونه است که حمله شيميايي زماني بايد محکوم شود که ادعا شود توسط دشمن انجام شده و نه يک متحد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظريف در اين يادداشت خود اضافه کرد: وقتي صدام عليه ايران از سلاح شيميايي استفاده کرد چشم ها بسته شد ولي وقتي او دشمن شد جنگ به راه انداختند تا سلاح شيمايي او را نابود کنند!
به گزارش منابع ميداني، گروه هاي تروريستي شامگاه گذشته با پرتاب دهها خمپاره و راکت، مناطق مسکوني شهر حلب از جمله «الخالديه» و «جمعيت الزهرا» واقع در شمال سوريه را هدف حمله شيميايي قرار دادند که در جريان آن 100 تن زخمي شدند.
شهر حلب مرکز استاني به همين نام که پيش از بحران 2011 به عنوان پايتخت تجاري سوريه شناخته مي شد، از نيمه سال 2012 ميلادي به جبهه اصلي جنگ داخلي در اين کشور تبديل و به مناطق تحت کنترل نيروهاي دولتي و تحت اشغال تروريست ها تقسيم شد.
منابع ميداني اعلام کردند که مصدومان حملات راکتي تروريست ها به خاطر احساس خفگي ناشي از گاز کلور براي مداوا به مراکز بيمارستاني شهر منتقل شده اند.
اوضاع استان حلب در شمال سوريه و نزديک مرزهاي اين کشور با ترکيه و به ويژه مرکز اين استان به خاطر حملات موشکي و خمپاره اي تروريست ها همچنان ملتهب است.
سوريه از اسفندماه 1389 درگير بحران ناشي از حمايت برخي کشورهاي خارجي از 100 گروه هاي تروريستي است.
سيام**1058** 1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد