Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: از ابتدای سال 1397 تاکنون در قالب 50 تیم، 2 هزار و 700 بیمار نیازمند روستاهای دور افتاده بخش مرکزی این شهرستان زیر پوشش طرح شهید رهنمون ( خدمات رایگان) قرار گرفتند.

دکتر « سید مهدی حسینی» یکشنبه شب در حاشیه اجرای این طرح که به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) در روستای عبدالله آباد مهریز برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرری این طرح بیماران نیازمند، شناسایی، غربال گری و خدمات دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در انجام طرح سه تیم پزشک عمومی و بهداشتی شامل کارشناسان تغذیه، روان و بهداشت محیط با حضور در روستاها وظایف خود را انجام می دهند.
این مسئول اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی در 17 روستای کم برخوردار مهریز در پنج دهستان ارنان، میانکوه، خورمیزات، تنگچنار و میانکوه به صورت مستمر ادامه دارد.
حسینی یادآور شد: در سال 1396 حدود 2 هزار نفر از روستائیان بخش مرکزی مهریز از خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی منطقه برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون پنج مرکز فوریت های پزشکی شهری و روستایی در این شهرستان فعالیت دارند به صدور مجوز چهار پایگاه دیگر برای روستاهای علی آباد چهل گزی ، میانکوه ، خورمیز و یک مرکز نیز در حوزه شهری خبر داد که عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز می شود.
این مسوول اظهار کرد: در سال 1396 در مجموع افزون بر پنج هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف تهیه و توزیع مواد غذایی با همکاری دستگاه های مختلف با هدف نظارت و کنترل فعالیت واحدهای صنفی انجام شده است.
حسینی گفت: هم اکنون 33 مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت در مرکز شهرستان و در دهستان های بهادران ، ارنان ، تنگچنار ، خورمیزات و میانکوه با همکاری افزون بر 200 نیرو به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف مردم و به خصوص دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در سال 1396 ، سه هزار نفر زیر پوشش آموزش های مختلف بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرارد دارد.
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شبكه بهداشت بيماران نيازمند شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود:این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم