Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجتهد که به انتشار اطلاعات از بالاترین هرم قدرت در عربستان معروف است و بعضا هم صحت این اخبار و اطلاعات ثابت می‌شوند توییت کرده که آنچه در اطراف دیوان سلطنتی رخ داده به دلیل برخی هرج و مرج‌ها و سردگمی‌ها در بین مقامات آل سعود است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی فاش کرده است، این تحرکات امنیتی در اطراف دفتر سلطنتی بعد از ترک کشور از سوی محمد بن سلمان به مقصد کشورهای دیگر انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهد در توییت دیگری آورده است، ۲۰ خودروی جیپ نظامی مجهز به توپ ۵۰ مم، دوربین‌های دید در شب و اشعه مادون قرمز در اطراف کاخ و قصر العوجا مستقر شده‌اند.

این فعال توییتری معروف فاش کرده است، ولیعهد سعودی بعد از اخباری مبنی بر اینکه اقداماتی در داخل خاندان سلطنتی برای کودتا علیه او در جریان است این تدابیر امنیتی را لحاظ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بن سلمان دستور اتخاذ تدابیر امنیتی استثنایی را داده و به نیروهای گارد سلطنتی در الشرقیه و الغربیه تا ریاض دستور داده تا مانع وقوع کودتا در صورت اعلام آن از سوی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز شوند. تصور می‌شود اگر او اقدام به اعلام عزل ملک سلمان کند فورا ۹۵ درصد از خاندان سلطنتی با او در منزلش بیعت می‌کنند.

مجتهد افزود: تعداد زیادی از کسانی که قرار بود همراه بن سلمان در اجلاس سران گروه ۲۰ شرکت کنند سفرشان را لغو کرده و به منظور کنترل بر اوضاع به دفتر سلطنتی بازگشته‌اند. در این راستا تحرکات امنیتی در نظر گرفته شده و تجهیزات نظامی بیشتری در اطراف دفتر سلطنتی و کاخ العوجا مستقر شده‌اند. محافظان امنیتی از فرودگاه بازگردانده شده و به آنها گفته شده تا به حمایت از ملک سلمان پادشاه عربستان و دفتر سلطنتی بپردازند و به جای آن شرکت‌های امنیتی جهانی وظیفه حمایت از ولیعهد را برعهده می‌گیرند و کاخ احمد بن عبدالعزیز برادر کوچکتر ملک سلمان نیز تحت مراقبت صد در صدی است.

مجتهد خاطرنشان کرد، نظارت‌های شدیدی روی کاخ احمد وجود دارد چراکه درخواست‌هایی برای تعیین جانشین دیگری به جای محمد بن سلمان و حمایت از ولیعهدی احمد بن عبدالعزیز در داخل کاخ سلطنتی مطرح شده است.

احمد بن عبدالعزیز اواخر ماه گذشته از لندن به عربستان بازگشت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید