Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@00:31:56 GMT

مرد پراید سوار از سیلاب نجات یافت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۱۸۹۱

در پی بارندگی‌های امروز در شهرستان چرام و اعلام آمادگی همه دستگاه هابرای مقابله با خطرات احتمالی و خدمات رسانی به مردم، فرماندار شهرستان چرام به همراه جمعی از مدیران از مناطق مختلف شهری و روستایی و عشایری چرام بازدید میدانی کرد.
هادی فتاحی اصل ابتدا در بازدید از روستای پیرحاجتی از توابع بخش مرکزی چرام از نزدیک مشکلات را بررسی کرد و دستورات لازم را به دستگاه‌های خدمت رسان اعلام کرد
در قسمتی از این بازدید فرماندار خواستار تعریض جاده روستایی شد و اصلاح بخشی از فنس حفاظتی آب و فاضلاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتاحی اصل در پی اطلاع از گرفتارشدن یک دستگاه پراید همراه با راننده در یکی از جاده‌های بخش مرکزی چرام در محور گره‌ای به چاسخار به منطقه محل حادثه رفتند وضمن بازدید میدانی از محل حادثه دستورات لازم را ب.‌ای کمک به رها سازی وسیله نقلیه که در سیل گرفتار شده صادر کرد البته راننده پراید قبل از این توسط مردم محلی نجات یافت.
در بازدید دیگری که فرماندار و هیات همراه از منازل روستایی حاشیه جاده داشتند چند خانه عشایری جلب توجه کرد که فتاحی اصل ازاین منازل بازدید و با ساکنان این مناطق در خصوص مشکلات آن‌ها صحبت کرد.
پیرمرد عشایری این منطقه که با پای برهنه در حال کار بود بیان کرد: برق و منزل مسکونی مناسبی نداریم که فرماندار چرام قول پیگیری مشکلات آن‌ها را داد و گفت: در روز‌های آینده همراه با تیم‌های هلال احمر به این منطقه می‌آئیم.
فقر و محرومیت این مناطق عشایری و روستایی بخش مرکزی چرام مورد تأثر همراهان قرار گرفت که نیاز است مسئولان مربوطه پیگیری بیشتری داشته باشند.
در ادامه این بازدید فرماندار چرام از محور سرفاریاب و تنگ پیرزال بازدید کرد و طی تماس‌هایی با مسئولان راهداری چرام آخرین وضعیت محور جوخانه به یاسوج را پیگیری کردند.
محور جوخانه به یاسوج علیرغم بارش برف و باران با تلاش راهداران چرام تردد وسائل نقلیه در جریان بود.
بارش باران‌های چند اخیر در استان و چرام موجب خوشحالی مردم شد و رود‌ها و چشمه‌های تغار، موگر و کورسا که به علت خشکسالی بدون آب بودند دوباره زنده شدن و جان تازه‌ای به طبیعت بخشید.
در پایان این بازدید فرماندار چرام در گفت: وگو با خبرنگاران اعلام کرد به زودی اطلاعات لازم را در خصوص آسیب‌های وارده سیل اخیر به مناطق روستایی و عشایری جمع آوری و احصا می‌شود تا بتوانیم کمک‌های لازم را به مردم داشته باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،منصوری در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه گفت: با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می‌شود. وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح‌های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت کاری این طرح به ۶۵ درصد رسیده است. منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد که با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم می شود.  طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستا‌های اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شد. در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد. برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق امسال اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس