Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روز گذشته (يکشنبه 4 آذر) مراسم رونمايي سومين آلبوم هادي فيض‌آبادي به آهنگسازي مهيار عليزاده، با عنوان «نبودي تو» در خانه موزه بتهوون برگزار شد.
هادي فيض‌آبادي که از سال 1389 که کارش را آغاز کرده، تا امروز به ساخت سه آلبوم و چند تک آهنگ اکتفا کرده است؛ فيض‌آبادي کار موسيقي را با نواختن ساز ني آغاز کرد و پس از مدتي به تشخيص استادانش به آواز ايراني روي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسم رونمايي آلبوم «نبودي تو» هنرمنداني همچون داوود آزاد (خواننده، نوازنده و آهنگساز موسيقي ايراني)، آرمان گرشاسبي (خواننده گروه چارتار)، احسان حائري (ترانه‌سراي چارتار) حضور داشتند و تعداد زيادي از علاقه‌مندان موسيقي سنتي و آلبوم‌هاي پيشين اين خواننده در محل برگزاري رونمايي حاضر شدند.
هادي فيض‌آبادي: هنوز بايد صيقل بخورم تا به سبک شخصي برسماين برنامه با نشست خبري و حضور خبرنگاران رسانه‌ها شروع شد و هادي فيض‌آبادي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران درمورد سبک کاري‌اش گفت: «مسيري که در آن هستم، مسير عريضي است و نمي‌توانم بگويم امتداد آن را به خوبي و روشني پيدا کرده‌ام؛ اما مي‌توانم بگويم در چه فضا و ساختاري پيش خواهم رفت. من به‌عنوان خواننده‌اي با خاستگاه موسيقي سنتي براي آن‌که بتوانم بعضي قطعات اين آلبوم را اجرا کنم (مثل آن قطعه راک با شعر مولانا) مجبور بودم توانايي‌هاي جديدي کسب کنم.»
خواننده آلبوم «نبودي تو» در ادامه درباره سبک موسيقي‌اش گفت: «مي‌دانم بايد به کدام افق نگاه کنم و به سمت آن بروم ولي اين مسير کسوتي مي‌خواهد که هم از نظر تجربه و هم سن و سابقه هنري پاي مکتب استاد نشستن‌ام هنوز کم است. هنوز بايد صيقل بخورم تا به يک بيان شخصي برسم. تلاشم اين است که هر تجربه‌اي را به بهترين شکل انجام دهم تا حداقل ايراد و اشکال فني نداشته باشد.»
فيض‌آبادي تأکيد کرد در مسيري که قرار گرفته‌ هنوز به حمايت اساتيد و بزرگ‌ترها نياز دارد و گفت: «وقتي در مسير درست قرار بگيري ‌و با افراد پرتجربه کار کني، اگر از مسير دور شوي، آن را به تو نشان خواهند داد؛ مگر آن‌که صاحبان سرمايه و رسانه بتوانند به واسطه مسائل اقتصادي تو را به سمتي ببرند که نتواني از آن دفاع کني. در آن مسير هم مخاطب خودت را داري و به‌راحتي سالني با چند صد نفر مخاطب پر مي‌شود ولي پيشرفتي نخواهي داشت.»
مهيار عليزاده: دليلي براي قبول نکردن اين همکاري نداشتممهيار عليزاده، آهنگساز آلبوم «نبودي تو» سرآغاز آشنايي با هادي فيض‌آبادي را دوسال قبل و همکاري در کنسرت «در شعله با تو رقصان» با همراهي صابر عنوان کرد و گفت: «هادي فيض‌آبادي خواننده پرجرأتي است و قدرت ريسک‌پذيري بالايي دارد که مي‌تواند کمکش کند تا مسيرهاي جديدي را در موسيقي ايران باز و طي کند. غير از توانايي خاص صدايش، همکاري من با او در پروژه‌هاي مختلف به اخلاق خوبش هم مربوط است. من در کار آدم بدقلقي هستم و همين صبوري و اخلاقش کمک کرد که بتوانيم با هم کار کنيم.»
عليزاده در ادامه درباره معيار همکاري خودش با خواننده‌هاي مختلف گفت که علي‌رغم کار با کساني مثل عليرضا قرباني، محمد معتمدي، مهران مديري و... با خواننده‌هاي جوان هم کار مي‌کند و ادامه داد: «هادي کسي است که توانايي تجربه سبک‌هاي مختلف را دارد ولي به نظر من هنوز سبک شخصي خودش را پيدا نکرده است. خودم هم همين‌طورم و پس از هر سبک موسيقي که مرا هيجان‌زده مي‌کند، دوست دارم کار کنم. اين شور و هيجان در هادي هم هست و خواننده‌اي با اين قدرت ريسک‌پذيري را کمتر داريم. او در اپرا و با موزيسين‌هاي بزرگ کار کرده و اين آلبوم را هم خيلي خوب اجرا کرد. مثلا فکر نمي‌کردم قطعه‌اي را که به راک نزديک شد، به اين خوبي اجرا کند و آماده بودم آن‌را خودم بگيرم ولي خيلي خوب از عهده آن برآمد. من دليلي نداشتم همکاري با او را قبول نکنم.»
عليزاده در ادامه تأکيد کرد که کل پروسه «نبودي تو» يک سال طول کشيد: «از بين کارهاي منتشر نشده من، اولين آلبومي که به عرصه اجرا و انتشار رسيد، آلبوم هادي بود. خوشحالم از اين‌که مجموعه رسمي با او کار کردم و اميدوارم همکاري‌مان ادامه داشته باشد.»
«نبودي تو» و سبک موسيقي فيوژنمهيار عليزاده درباره موسيقي آلبوم «نبودي تو» گفت: «قبلاً دو قطعه در سبک فيوژن ساخته بودم که آن‌ها را به هادي و تهيه‌کننده پيشنهاد دادم و بعد از موافقت آن‌ها 2-3 قطعه ساخته شد و بقيه قطعه‌ها را هم به‌مرور اضافه کرديم.»
عليزاده در ادامه درباره موسيقي فيوژن اين‌طور توضيح داد: «الان در تمام دنيا تمام سبک‌هاي موسيقي کم‌کم به هم نزديک مي‌شوند. سبکي که بتوان در سبک‌هاي موسيقي‌هاي ديگر از آن استفاده کرد؛ مثلا شما پايه و ملودي موسيقي ايراني داريد، المان‌هاي جز يا سولوي گيتار الکتريک هم در آن استفاده مي‌کنيد. ترکيب موسيقي‌هاي ملل يا فولک در کنار هم موسيقي فيوژن مي‌شود.»
هفتاد درصد سازها زنده استآهنگساز «نبودي تو» در پاسخ به سوالي درباره ميزان استفاده از سازهاي آکوستيک در اين آلبوم گفت: «در تمام قطعه‌‌ها نوازنده داريم به‌جز يکي دو قطعه که ساختار آن کلاً الکترونيک است. در بخش کُر هم‌خوان داريم، هر جا سه‌تار يا زهي نياز بوده، اجرا داشتيم و در بخش پرکاشن هم جايي که نياز بوده حتما کيک الکترونيک استفاده کرده‌ايم. براساس نياز و آن‌جا که موسيقي آکوستيک تأمين‌کننده صداي لازم نبوده، از ساز الکترونيک استفاده کرديم. در مجموع 60-70 درصد آکوستيک و زنده است و مابقي صداهاي سمپل و الکترونيک است.»
از هادي فيض‌آبادي تاکنون دو آلبوم منتشر شده است. آلبوم نخست «آسمان، مهتاب» با آهنگسازي کاوه سروريان که سال 1389 منتشر شد و آلبوم دوم به نام «تا هميشه» با آهنگ‌سازي پويان رمضاني که سال 1394 به بازار موسيقي عرضه شد.
«نبودي تو» شامل نُه شعر و ترانه است که «نبودي تو» از مهرداد سنجابي،‌ «در هوايت از مولانا، «هيچستان» از سهراب سپهري، «گمان» از سميه آزاددل، «گوشه‌نشين» از محمود حبيبي کسبي، «گيسو» از حافظ، «ياد تو» از حسين منزوي، «تا که برگردي» از محمود حبيبي کسبي و «سيه‌رو» از عطار نيشابوري است.
ميلاد درخشاني نوازنده سه‌تار، علي جعفري پويان و تينا جامه گرمي نوازنده ويلن، سهراب برهمندي نوازنده ويلن آلتو، مهرناز دبيرزاده نوازنده کاخن وادوات کوبه‌اي، مهرداد نوبخت‌پور نوازنده کمانچه، پيمان حاتمي سازهاي الکترونيک و گيتار الکتريک همکاران گروه موسيقي اين آلبوم بوده‌اند. فرناز خاکي، سارينا عافيت‌طلب، هادي آريج و حامد حسيني هم‌خواني، و اميرحسين عليرضايي دستيار آهنگسازي گروه را به عهده داشته‌اند. ساسان بخشي و پيمان حاتمي «نبودي تو» را در استوديو «کنگان پارسه» (کرگدن) ضبط کرده‌اند و ميکس و مسترينگ هم به عهده پيمان حاتمي بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد

سال گذشته در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی، نورالدین تورسینوف قزاق سهمیه المپیک 2024 گرفت و ناصر علیزاده و سایر آسیایی ها از سهمیه محروم شدند.

به گزارش طرفداری، ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا طلا گرفت اما برای کسب سهمیه، ایران علیرضا مهمدی جوان را به میدان فرستاد و این جوان که سال قبل در 82 کیلو نایب قهرمان جهان شده بود، توانست با پیروزی برابر حریف قدرتمند ازبکستانی یعنی بردیموراتوف به المپیک برسد. این کشتی گیر ازبک در مسابقات جهانی سال قبل بهترین آسیایی بود که هر چند مثل تورسینوف به سهمیه المپیک نرسید، اما برابر علی چنگیز ترک که قهرمان مسابقات شد، بازنده شد.

بردیموراتوف در بازیهای آسیایی سال قبل هم موفق شده بود با برتری برابر ناصر علیزاده در دیدار فینال، قهرمان آن مسابقات شود. او در آن مسابقات ناصر علیزاده را 7-4 شکست داد.

به عبارتی علیرضا مهمدی برابر کشتی گیری برنده شد که سال قبل در مسابقات جهانی برابر قهرمان جهان تنها 3-3 باخته و برد مهمدی یک پیروزی عالی و روحیه بخش است. قطعا در مسابقات جهانی کشتی تنها 4-3 نفر در سطح این کشتی گیر ازبک و بالاتر از او هستند و می توانیم امیدوار باشیم که مهمدی بعد از صعود به وزن 87 کیلوی مسابقات المپیک هم مدعی کسب عنوان قهرمانی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر