Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@12:54:20 GMT

نخستین بازدید کننده از مریخ

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۴۸۳۶

‍‍‍‍‍‍

کاوشگر «اینسایت» امروز در مریخ فرود می آید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قرار است در این ماموریت، اولین بار بخش داخلی سیاره بررسی شود.  اینسایت مجهز به حسگر گرما و جرثقیل است.  کاوشگر برای فرود باید ۷ دقیقه پس از ورود به اتمسفر مریخ، سرعت خود را از ۱۲۳۰۰ مایل برساعت به ۵ مایل بر ساعت  کاهش دهد که معادل سرعت دویدن انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در صورت موفقیت این ماموریت، دانشمندان اطلاعاتی درباره نحوه تشکیل سیارات صخره‌ای مانند زمین در ۴/۵ میلیارد سال قبل به دست می‌آورند.   دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فرود اینسایت مریخ کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام سه هزار و ۵۵۹ ماموریت اورژانس در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن آدینه وند گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۷ تماس با اورژانس لرستان برقرار که از این تعداد، سه هزار و ۵۵۹ مورد به انجام ماموریت منتهی شده است.

وی اظهارداشت: از ماموریت‌های اورژانس استان در تعطیلات نوروزی امسال، دو هزار و ۲۲۹ مورد، ماموریت شهری و یک هزار و ۳۳۰ مورد، ماموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: در این مدت یک هزار و ۹۶۱ مورد اعزام به مراکز درمانی، ۴۲۰ مورد درمان در محل و ۳۳ مورد ماموریت هوایی با موفقیت انجام شده است. 

آدینه وند افزود: سال گذشته نیز ۷۹ هزار و ۲۷ ماموریت شهری در استان انجام شد که ۳۴ هزار و ۲۳۶ ماموریت جاده‌ای و ۴۶۳ مورد ماموریت هوایی بود.

دیگر خبرها

  • مهر تاییدی بر کیفیت «ساخت ژاپن» در فضا
  • فرودگر قمری ژاپن از دومین شب سرد ماه هم نجات یافت
  • پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد
  • نجات از دومین شب قمری/ ماهنورد ژاپنی برنامه‌اش را دنبال می‌کند
  • کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد
  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • انجام سه هزار و ۵۵۹ ماموریت اورژانس در لرستان
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • لحظه ترسناک فرود وحشتناک هواپیما در سنندج