Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@19:11:40 GMT

دیابتی ها از خوردن این سبزی غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۴۹۷۸

دیابتی ها از خوردن این سبزی غافل نشوند

رکنا: سبزی گشنیز کنترل کننده قند خون بالا است و آب این سبزی نوشیدنی مفیدی برای دیابتی هاست.

اگر از گشنیز فقط به عنوان سبزی معطر استفاده می کنید و نمی دانید که گشنیز با بدن چه می کند توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

 گشنیز سبزی معطری است که تاثیرات بسیار مثبتی را روی سلامتی Health بدن، بخصوص در کاهش قند خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر با خواص گشنیز آشنا نیستید پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما باشید و با فواید بی نظیر این سبزی آشنا شوید.

تاثیر آب گشنیز روی بدن

گشنیز مملو از فسفر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم و ویتامین های A، B، C و K است که می تواند به افزایش سلامت و تندرستی کمک کند. این گیاه دارویی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

گشنیز حاوی بورنئول و لینالول است که به بهبود عملکرد کبد کمک کرده، حرکات روده را تنظیم می کند و اسهال را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به مقابله با ورم ملتحمه، اختلالات قند خون و بیماری های چشم کمک کند.

بعلاوه گشنیز دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است و می تواند به کنترل کلسترول، تحریک اشتها و افزایش روند هضم هم کمک نماید.

اما جالب تر اینکه گشنیز می تواند میزان قندخون را نیز کنترل نماید. گشنیز دارای خاصیت تحریک کنندگی بر غدد درون ریز است که موجب افزایش ترشح انسولین از لوزالمعده شده و در نتیجه میزان انسولین خون را افزایش می دهد. مصرف این گیاه دارویی می تواند به تنظیم جذب قند درصورت اُفت قندخون کمک نماید.

نتایج برخی مطالعات هم نشان داده اند عصاره دانه های گشنیز حاوی ترکیبات مهمی هستند که درصورت رهاشدن در خون موجب حرکات شبه انسولین شده و در تنظیم میزان قندخون مفیدند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رفتار زشت خانم دکتر دندانپزشک تهرانی با دختری به نام رعنا مریم و عباس 5 سال شب و روز گره زدند تا عروس و داماد شوند + عکس همخوابی کثیف زن جوان تهرانی با دوست صمیمی شوهرش / فریدون خیلی به من محبت می کرد! زلزله امشب کرمانشاه بازهم پیش بینی شده بود / گفتگو با دکتر برهمند / مسوولان به پیش بینی من توجه نمی کنند!! عقیم شدن یک مرد توسط 4 هم سلولی در زندان+عکس جوان متجاوز به خانه دو زن رفت ولی خونین و ناقص بیرون آمد! +عکس افزایش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 2 از سوی ایران خودرو تایید شد فوری / زلزه شدید در کرمانشاه، کردستان و ایلام / 6/5 ریشتر لرزیدند مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آزار و اذیت جنسی زنان توسط سربازان هوس باز + عکس ارتباط نامشروع، سرقت از خانه همسر با همدستی مرد غریبه، اتهام های زن تهرانی زنم به بهانه اضافه کاری با مردان غریبه در پی خوشگذرانی بود ! درگیری مرگبار 2 همسایه به خاطر جای پارک خودرو در محله فلاح سرقت با سلاح کلاشینکف از یک مجتمع 6 واحدی در بلوار امامت + عکس تبهکاران شیوه جدید ازدواج زن و شوهر ایرانی / سفره عقد روی قله کوه

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی Health سلامت قند خوردن خون کبد آب گشنیز عکس تجاوز فیلم ایران قتل مرد کودک حوادث نیویورک جوان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد