Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت 100 روزنامه نگار مصری با سفر محمد بن سلمان به مصر، نامه دولت سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره حمله شیمیایی به حلب، واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی در مورد اسرائیل و کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به اعلام آمادگی نتانیاهو برای سفر گسترده به کشورهای عربی نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت به زودی به کشورهای عربی دیگری سفر خواهد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» در نشست خبری با رئیس جمهور چاد که به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، اعلام کرد که بزودی به کشورهای عربی دیگری سفر خواهد کرد و برای رسیدن به قلب آفریقا نیز برنامه ریزی می کند.

گفتنی است که دفتر نخست وزیری اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» به زودی عازم بحرین می شود.

در همین رابطه چند روز قبل اعلام شده بود که تماس‌ها و گفتگوهایی به منظور فراهم کردن مقدمات سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یک کشور عربی دیگر که روابط دیپلماتیک هم با این رژیم ندارد، انجام شده است.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور اشاره کرد که «مئیر بن شاباک» رئیس شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی اکنون به طور مخفیانه به این کشور سفر کرده است تا مقدمات سفر نتانیاهو را فراهم کند. البته فعلا از این کشور نامی برده نشده است.

مخالفت 100 روزنامه نگار مصری با سفر محمد بن سلمان به مصر

بیش از 100 روزنامه نگار مصری با امضای طوماری، مخالفت خود را با دیدار « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از کشورشان اعلام کردند.

روزنامه نگاران امضا کننده این طومار اعلام کردند به دلایل انسانی،حرفه ای ، سندیکایی و ملی، مخالف دیدار بن سلمان از قاهره هستند.

این روزنامه نگاران افزودند، نظام حاکم بر عربستان برای ارزش های انسانی و از جمله حق زندگی برای شهروندان عربستانی و مصری اهمیتی قائل نیست و به آن بی توجه است.

این روزنامه نگاران مصری در ادامه تاکید کردند، قانون بر عربستان حاکم نیست ،این کشور دستگاه قضایی مستقل و مورد اعتمادی که بتواند عدالت را اجرا کند، ندارد و نظام حاکم برآن پشت نقاب اسلام و دین پنهان می شود و حقوق و آزادی ها را نقض می کند و دین را دستمایه ای برای سیاست های ضد حقوق بشری خود قرار می دهد و با حمایت نظام های مستبد و فاسد تشویق به نقض حقوق اولیه انسان ها می کند.

روزنامه نگاران مصری امضا کننده این طومار، یکی دیگر از دلایل مخالفتشان با دیدار بن سلمان از قاهره را قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول دانستند و تاکید کردند این جنایتی آشکار و تمام عیار بود که نطام حاکم بر عربستان مرتکب آن شد.

رسانه های عربی اعلام کرده اند محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در چارچوب سفر منطقه ای به چند کشور عربی از امارات، بحرین،مصر، تونس، الجزایر و موریتانی دیدار می کند.

نامه دولت سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره حمله شیمیایی به حلب

وزارت خارجه سوریه در پی حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی شهر حلب، نامه‌هایی برای دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت و مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ارسال کرد.

در این نامه‌ها آمده است این اقدام تروریستی نتیجه اقدام برخی کشورها در تسهیل ارسال مواد شیمیایی برای گروه‌های تروریستی بوده تا آن را علیه ملت سوریه به کار گیرند و دولت سوریه را از طریق نمایش‌هایی که قبلا در اتاق‌های سیاه سازمان اطلاعات برخی کشورهای حامی تروریسم تهیه شده، متهم کنند.

وزارت خارجه سوریه آورده است دولت سوریه از شورای امنیت می‌خواهد فورا و به شدت این جنایات تروریستی را محکوم کند و به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی از طریق اتخاذ اقدامات بازدارنده و فوری و مجازاتی علیه کشورها و سازمان‌های حامی تروریسم عمل کند.

سانا گزارش داد گروه‌های تروریستی شب گذشته با گلوله‌های حاوی گازهای سمی به محله‌های مسکونی حلب حمله کردند که آمار مصدومان به 107 نفر افزایش یافته است

واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی در مورد اسرائیل

پس از آنکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کنفرانس وحدت اسلامی تهران رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی خواند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از جامعه جهانی خواست ایران را تحریم کنند.

روحانی دیروز گفت: یکی از آثار شوم بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی [اسرائیل] در این منطقه بود.

روحانی تصریح کرد: اگر آمریکا و برخی کشورهای منطقه درست می‌گویند و اعتماد ندارند، چرا می‌گوید حفظ رژیم فلان کشور را برای امنیت اسرائیل لازم می‌دانیم. صهیونیست و قدرت ظالمانه آنها در منطقه هرکاری کنند، آزادند. چون قبل از تشکیل کشورها مجعول اسرائیل حق وتو را برای خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: اول آمریکا و انگلیس در سازمان ملل برای خود حق وتو درست کردند و سپس رژیم جعلی اسرائیل را بوجود آوردند. هردوی آنها جزو آثار شوم بعد از جنگ جهانی دوم بود.

نتانیاهو شنبه شب در واکنش به سخنرانی روحانی مدعی شد: اتهام‌زنی روحانی که خواستار نابودی اسرائیل شده بار دیگر ثابت کرد چرا همه کشورهای جهان باید به تحریم‌ها علیه رژیم تروریستی که علیه آنهاست، بپیوندند.

کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به «نیروهای دموکراتیک سوریه»

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد آمریکا با ادعای مقابله با داعش به تسلیح کُردهای سوری در شرق سوریه ادامه می‌دهد.

یک سخنگوی ارشد کردهای سوریه به بخش ترکیه‌ای زبان خبرگزاری اسپوتینک گفت واشنگتن برای مقابله با تروریست‌های داعش در شهرک‌های «هجین» و «باغوز» در استان دیروالزور سوریه، آنها را به انواع تسلیحات مجهز کرده است.

این سخنگوی نیروهای کرد به شرط عدم افشای نام گفت: « ما 300 کامیون آمریکایی حاوی تیربار، موشک، گلوله توپ و خودروهای زره‌پوش دریافت کرده‌ایم. این تسلیحات در انبار پایگاه‌های آمریکایی دپو شده است و در صورت لزوم در نواحی مختلف توزیع خواهد شد.»

او اضافه کرد این محموله تسلیحاتی شبانه و در پایگاه‌های مخفی تحویل آنها شده است تا توجه رسانه‌ها و ترکیه را جلب نکند.

گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد، هسته اصلی نیروهای دمکراتیک است و ترکیه عناصر مدافع خلق را شاخه سوری گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و بارها تهدید کرده که تداوم حضور این نظامیان در سوریه خط قرمز آنکارا است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام آمریکا تحریم نتانیاهو بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

وبگاه المیادین در گزارشی به تاثیر عملیات وعده صادق پرداخته است و نتیجه‌گیری می‌کند علی‌رغم تحریم‌ها، ایران توانسته است اقتصادش را دگرگون سازد، همچنین موفق شد معادله سیاسی علیه رژیم صهیونیستی را با عملیات وعده صادق تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه شبکه خبری المیادین در تحلیلی نوشته است که آخرین تحولات بین تهران و تل‌آویو بازتابی از تغییر استراتژی قبلی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی است که شامل تغییر آنچه مقامات ایرانی «صبر استراتژیک» می‌نامیدند، می‌شود.

به گفته المیادین، برد گسترده عملیات موشکی که در اعماق سرزمین‌های اشغالی انجام شد نشان می‌دهد که ایران به دنبال ایجاد بازدارندگی علیه رژیم اسرائیل و سیاست‌های نظامی متحدان غربی‌اش در خاورمیانه است. با این ملاحظه دیدگاه ایران برای ما روشن می‌شود: عصر تحول آغاز شده است و آینده نظم امنیتی منطقه بدون حفظ منافع سیاسی و اقتصادی ایران پایدار نخواهد بود.

تغییراتی که پس از هفتم اکتبر (طوفان‌الاقصی) و تلاش رژیم صهیونیستی برای شکست حماس رخ داد، تنها به ایجاد رویکرد امنیتی استراتژیک جدید ایران سرعت بخشید. نیروهای مسلح یمن با ارتش خود و رزمندگان مقاومت انصارالله مستقیماً علیه رژیم صهیونیستی به درگیری پیوستند و منافع این کشور را در تنگه باب المندب تهدید کردند که به‌طور هم‌زمان باعث جلب توجه جهانیان شد.

المیادین معتقد است که تهران از طریق روابط راهبردی خود با صنعا به دیگران این پیام را می‌دهد که تحرکات علیه منافع خود در منطقه را ساده نمی‌گیرد. کشورهای غربی اکنون به خوبی از این واقعیت آگاه هستند و با توجه به نگرانی‌های فزاینده خود در مورد ضررهای اقتصادی ناشی از خطرات پیش روی امنیت تجارت دریایی، در هفته‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای بر رژیم اسرائیل فشار آورده‌اند تا عملیات نظامی خود در غزه را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، دولت اخلالگر نتانیاهو شدیدترین آسیب را متحمل شد که ممکن است منجر به برکناری او در اواسط جنگ شود. نتانیاهو برای غلبه بر این بحران سعی کرد گوشه امنی برای خود خلق کند و با هدف قرار دادن مستقیم کنسولگری ایران در دمشق و افزایش تنش‌ها، سعی کرد مخالفان را کنترل کند.

تغییر در معادله سیاسی-راهبردی

المیادین تصریح کرده که حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل از یک سو منجر به شهادت هفت تن از نظامیان ایرانی شد، اما از سوی دیگر مقامات ارشد ایران مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای آن را حمله به حاکمیت و سرزمین ایران خواندند. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران فراتر رفت و پاسخ قاطع ایران را برای حفظ معادله راهبردی تثبیت شده و تعیین مرزهای مشخص در برابر سیاست تجاوزکارانه رژیم اسرائیل ضروری کرد.

به گفته این شبکه خبری، در روزهای اولیه پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، کارشناسان واکنش ایران را ارزیابی کردند اما نظرات متناقضی از خود نشان دادند. برخی حدس می‌زدند که برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها یا رویارویی مستقیم نظامی علیه ایالات متحده واکنش ایران محدود خواهد بود. در همین حال، برخی از مقامات غربی تا آنجا پیش رفتند که تهران را از پاسخگویی به رژیم اسرائیل با استناد به هشدارهایی درباره عواقب آن منصرف کنند، اما واکنش ایران نشان‌دهنده یک شوک در واقعیت بود و تحلیل‌های متفاوتی از ایران را برانگیخت.

حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای که از خاک ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل انجام شد دیگر جای بحث برای تحلیلگران و مقامات در سراسر جهان نگذاشت. شکست پدافندی رژیم اسرائیل و اصابت چندین موشک ایرانی به اهداف نظامی، صحنه آشکاری از ضعف پدافند اسرائیل را ترسیم کرد؛ این نتیجه‌گیری، بدون توجه به ادعای دروغین رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست حمله ایران یا مداخله چندین کشور به‌ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس که در جریان این حمله از رژیم اشغالگر دفاع کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

المیادین تاکید کرده است که این حمله در واقع گامی عظیم در شکل‌گیری معادله‌ای جدید برای ایجاد تعادل بین قدرت‌های منطقه‌ای بود. هشدار ایران به واشنگتن نسبت به مداخله در مناقشات منطقه‌ای، قطعه دیگری به این دومینو اضافه کرد که اکنون با عقب‌نشینی آمریکا تکمیل شده است.

علاوه بر اعتماد مقامات ایرانی به توانایی‌ها و قدرت نظامی خود، به نظر می‌رسد ایران برای ماه‌ها آماده این مرحله می‌شد و تشدید تنش‌ها را به عنوان یکی از سناریوها پیش‌بینی کرده بود. پس از دهه‌ها تحریم‌های شدید اقتصادی، رژیم صهیونیستی انتظار داشت محاسبات ایران در خصوص تلافی با توجه به نگرانی از افزایش مشکلات اقتصادی متفاوت باشد. آنها حدس می‌زدند که این عملیات تأثیر کمی بر رژیم صهیونیستی داشته باشد، اما حمله موشکی گسترده ایران ثابت کرد که بر این نگرانی‌ها غلبه کرده است.

تحول اقتصادی علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه

المیادین در بخش پایانی تحلیل خود نوشته است که رسانه‌های ایران گزارش‌های متعددی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دولت ابراهیم رئیسی طی چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی ذخایر ارزی خود را افزایش داده و به بخش قابل‌توجهی از وابستگی خود به صادرات پایان داده است. اما کارت قوی‌تر روی میز، تغییر ذخایر دارایی‌های خارجی در بانک مرکزی بود، زیرا کشورهای تحریم شده سعی دارند بدون ایجاد بحران اقتصادی با تبدیل ذخایر خود به طلا و فلزات گرانبها تعداد زیادی از تحریم‌های اعمال شده علیه خود را خنثی کنند.

این شبکه خبری مدعی است که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط منابع معتبر خارجی حاکی از آن است که بانک مرکزی ایران طی سه ماه گذشته در اقدامی بی‌سابقه، ذخایر طلا و فلزات گران‌بها خود را افزایش داده است. این نشان می‌دهد که ایران با وجود فشار تحریم‌های ایالات متحده، در حال کار روی یافتن روشی مطمئن برای تأمین مالی تجارت خارجی است و با آغاز کار در بخش خصوصی و تجارت غیرنفتی، به تجار ایرانی اجازه داده است تا خریدهای ارزی خود را با طلا بپردازند.

در همین راستا، ثبات و کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی و واکنش ایران نیز نشانگر موفقیت بانک مرکزی در مهار اثرات اقدامات سیاسی بر بازار و موفقیت ایران در جلب مجدد اعتماد تجار است. عملیات رژیم صهیونیستی در نوزدهم آوریل ثابت کرد که مقامات این رژیم با تغییر در ایده‌های قبلی خود در مورد عزم ایران برای پاسخ نظامی مواجه شده‌اند که جایگاه رژیم غاصب را روی صفحه شطرنج با ایران متزلزل کرده است.

کد خبر 748570

دیگر خبرها

  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است