Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه از استانهای حادثه خیز در کشور به شمار می رود افزود: از این تعداد۶ نفر در اثر وقوع سیل، ۴ نفر در اثر صاعقه و یک نفر نیز به دلیل وقوع تندباد جان خود را از دست داده اند.

وی سیل، رانش زمین، خشکسالی، صاعقه، زلزله و سرمازدگی را از مهمترین حوادث و بلایای طبیعی به وقوع پیوسته در استان برشمرد و اضافه کرد: امسال تاکنون در اثر این حوادث بیش از ۹ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، مسکونی، ابنیه و راه ها و مسکن وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با اشاره به آغاز فصل بارشها و احتمال وقوع سیل و سیلاب در استان افزود: شیب زیاد، توپوگرافی خشن و شرایط اقلیمی حاکم بر استان باعث شده تعداد آبراه ها، مسیل ها و رودخانه ها زیاد بوده و احتمال وقوع سیل در ای منطقه نیز زیاد باشد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی مجموع طول مسیل های استان را شش هزار و ۹۳۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربوط به رودخانه های داتمی و مابقی رودخانه های فصلی است.

جعفری خاطرنشان کرد: به طور میانگین از مجموع دو هزار و ۹۴۷ روستای استان دو هزار و ۷۵ روستا با جمعیت بالای ۶۸۲ هزار نفر در مسیل رودخانه ها واقع شده اند که خطر سیل و سیلاب آنها را تهدید می کند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات سیل اظهارداشت: با اقدامات ساده از جمله پرهیز از ساختن خانه در حریم رودخانه، در دسترس داشتن کیف امداد و کمک‌های اولیه به همراه داشتن آب و غذای کافی به همراه قرار دادن اسناد و اوراق بهادار را در جعبه‌ای ضدآب و مطمئن می توان جلوی بخشی از آسیب و خسارات را گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص همکاری سایر دستگاه های اجرایی نیز عنوان کرد: مدیریت بحران نه در آذربایجان غربی بلکه در کشور و حتی دنیا نیازمند مشارکت همگانی است و در این راستا دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی و مردم نیز باید در این خصوص مشارکت و همکاری لازم راداشته باشند.

جعفری در خصوص بالا بودن میزان بلایای طبیعی و خسارات ناشی از آن در بخش کشاورزی اظهارداشت: بیمه محصولات کشاورزی، توجه کشاورزان به هشدارهای هواشناسی و نیز ارائه آموزش های اصولی از سوی نهادهای ذیربط برای کاهش حجم خسارات در این خصوص می تواند راهکار مناسبی باشد.

کد خبر 4468001

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل عباس جعفری مدیریت بحران آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد