Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:11:51 GMT

برج طاووس دزفول؛ سرابی خطرناک

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۶۲۰۴

برج طاووس دزفول؛ سرابی خطرناک

دزفول - ایرنا - طرح برج طاووس دزفول که از آن به عنوان یک طرح بزرگ برای رونق گردشگری این شهرستان یاد می شد اکنون به سرابی خطرناک تبدیل شده و جان شهروندان را به خطر انداخته است.

به گزارش ایرنا مجتمع طاووس یک طرح خدماتی، رفاهی و گردشگری بود که عملیات ساخت آن اواخر شهریور 1395 در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع در پائین دست بوستان ساحلی علی کله آغاز شد البته قرارداد این طرح از سال 1390 بین شهرداری و شرکت طاووس بسته شد ولی به دلیل اختلاف بین 2 شریک، این طرح در سال 1392 تعطیل و قرارداد آن در سال 1394 فسخ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن یک شرکت جدید مجوز لازم برای ادامه کار را از بانک مرکزی دریافت کرد ولی متاسفانه روند کار همچنان لاک پشتی پیش رفت.
در طراحی برج طاووس که قرار بود مشرف به رودخانه دز و مجاور میدان مادر دزفول اجرا شود مجموعه های تفریحی، خدماتی، درمانی، گردشگری و هتل پیش بینی شده بود.
پارکینگ های طبقاتی، بیمارستان فوق تخصصی، رستوران، شهربازی، اورژانس، بازار تجاری، هتل، پارک آبی، سایت اداری، استخر، سالن و بانک از جمله امکاناتی بودند که قرار بود در طراحی این طرح بزرگ تجاری، تفریحی و اقتصادی درنظر گرفته شوند ولی گویا این طرح سرابی بیش نبود.
عملیات گودبرداری برج به سرعت انجام شد ولی در همین حد ماند و گودال ایجاد شده به یک معظل خطرناک تبدیل شد.
این روزها بارش شدید باران موجب ریزش دیواره طرح برج طاووس واقع در قسمت داخلی بوستان علی کله شده که این موضوع احتمال ریزش سایر بخش های دیواره ها را دوچندان کرده است.
عبور خودروها از بلوار مجاور برج طاووس و میدان مادر و احتمال ریزش دیواره گودال هر لحظه جان شهروندان را تهدید می کند که باید در اسرع وقت برای آن چاره اندیشی شود.
معاون خدمات شهری شهردار دزفول درخصوص ریزش دیواره طرح برج طاووس به خبرنگار ایرنا گفت: محوطه ای به اندازه چهار متر طول و یک متر عرض از دیواره طرح ریزش کرده است.
محمد ابوالحلاج افزود: خوشبختانه ریزش های صورت گرفته خسارتی در پی نداشته اند.
مدیر طرح برج طاووس در واکنش به انتشار خبر ریزش دیواره طرح در گفت و گویی به تشریح دلایل توقف طرح پرداخت و انگشت اتهام را به سمت شهرداری و شورای شهر دزفول گرفت.
رحمان صدرایی افزود: قسمتی از دیوار طرح در قسمت شمالی ورودی علی‌ کله خاکی است و با وزش باد و باران دچار ریزش می شود.
وی با بیان اینکه دیواره اصلی در صورت ریزش خطرناک بوده و میلیاردها تومان خسارت به دنبال دارد، اظهار داشت: ریزش دیواره اصلی ممکن است موجب قطع لوله ‌های گاز شهری و پایین آوردن میدان مادر شود.
مدیر طرح با بیان اینکه بارها گزارش هایی مبنی بر احتمال ریزش دیواره و آسیب جانی به شهرداری ارائه شده است، افزود: شهرداری قرارداد خود را با ما فسخ کرده و جلوی فعالیت ماشین ‌آلات را گرفته است ولی شهرداری دلیل فسخ قرارداد را نداشتن پروانه، ضمانت نامه و پیشرفت فیزیکی عنوان کرده است.
وی با بیان اینکه هر سه دلیل شهرداری طبق رای دادگاه موضوعیت ندارند، اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر مقصر توقف اجرای طرح هستند و باید یکهزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کنند.
صدرایی با بیان اینکه رای قطعی دادگاه بزودی صادر می شود، گفت: طبق قرارداد وظیفه ما ساخت، طراحی و تحویل طرح و وظیفه شهرداری دادن پروانه، زمین و پایان کار است.
وی اظهار داشت: شهرداری از مجری طرح درخواست ضمانت‌ نامه کرده درحالیکه مدیر طرح 110 میلیارد ریال از شهرداری طلب دارد لذا دادگاه از شهرداری خواست 50 میلیارد ریال از طلب را به‌ عنوان ضمانت برداشت کند.
شهردار دزفول نیز در پی اظهارات مدیرعامل شرکت مجری پروژه برج طاووس گفت: پرونده شکایت شهرداری دزفول از این شرکت در حال بررسی و در مرحله کارشناسی در دستگاه قضایی است.
محمدعلی دوایی فر با بیان اینکه هنوز حکمی در این خصوص صادر نشده است، افزود: شهرداری اصرار دارد باتوجه به اهمیت موضوع و خطرات جانی و مالی احتمالی برای شهروندان و اموال عمومی، روند صدور و اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی تسریع یابد.
وی اظهار داشت: شرکت مجری طرح برج طاووس با وجود مهلت های متعدد شورای شهر، نتوانست حداقل تعهدات خود را عملی کند و مدیرعامل این شرکت در آخرین جلسه شورا با حضور فرماندار به صراحت اذعان داشت که این شرکت توانایی اجرای طرح را ندارد که فیلم و سایر مستندات این جلسه موجود است.
وی تصریح کرد: باتوجه به خطرات حاصل از گودبرداری این طرح، شهرداری براساس مصوبه شورای اسلامی شهر در صدد تحویل گرفتن طرح و رفع خطرات ناشی از آن شد که مدیرعامل و عوامل این شرکت مانع حضور نیروهای شهرداری دزفول در این طرح شدند.
شهردار دزفول افزود: شهرداری بنا بر وظیفه با ارسال نامه به دستگاه قضایی، بروز هرگونه حادثه که موجب خسارت مالی و جانی برای شهروندان و اموال عمومی شود را متوجه شرکت مذکور و شخص مدیرعامل آن اعلام کرد.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین بارش سنگین باران در روزهای اخیر که خطر ریزش دیواره این طرح را افزایش داده است، به درخواست شهرداری موضوع برای طرح در شورای تامین شهرستان پیشنهاد شده است.
امید است هرچه سریعتر این طرح تعیین تکلیف شود تا با ایمن سازی آن یا اجرای طرح جایگزین از وقوع حوادث تلخ و ریزش دیواره جلوگیری شود.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برج طاووس شهرداري دزفول بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)