Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا – استاندارگلستان گفت: پنجم آذرماه سال 1357 گرگان پس از واقعه 17 شهريور ميدان ژاله تهران شايد يکي از خونين ترين وقايع هنگامه انقلاب اسلامي بود که در آن 14 شهيد و شهيده تقديم راه استقلال و آزادي ايران سرفراز شده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان، سيد مناف هاشمي با انتشار پيامي با پاسداشت ياد و خاطره زنان و مرداني که با نثار خون خود در شکل گيري انقلاب شکوهمند اسلامي ايران نقش تاثيرگذاري داشته اند، افزود: نامگذاري پنجم آذر به نام روز قيام مردم گرگان از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 95 و تصويب اين روز به نام روز ملي گرگان در صحن علني شوراي اسلامي اين شهر نشان از اهميت اين واقعه تاريخي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين که تاريخ گرگان نشانگر هويت تاريخي و کهن اين شهر است که برخي مورخان آن را تا دوره اساطيري نيز مي دانند، گفت: گرگان همواره از ديرباز تا به امروز در معادلات و تصميم سازي هاي سياسي، فرهنگي، علمي، اقتصادي و مذهبي تاثير گذار بوده و بي اغراق يکي از شهرهاي تاريخ ساز در عرصه ملي به شمار مي رود.
هاشمي در اين پيام ضمن تبريک پنجم آذر روز ملي گرگان به تمامي مردم اين شهر، افزود: بر اين باورم که با همراهي و همدلي ولي نعمتان انقلاب اسلامي مي توان شاهد توسعه روزافزون گرگان و گلستان بود.
6204/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین باران در شیرآباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، براساس اعلام هواشناسی گلستان، در شیر آباد خان ببین ۱۰۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

نوده ملک گرگان با ۹۳ میلیمتر، مازیاران رامیان با ۸۹ میلیمتر و افراتخته علی آبادکتول و النگدره گرگان با ۸۵ میلیمتر بعد از شیرآباد بیشترین میزان باران دیروز و امروز را دریافت کرده اند.

ایستگاه‌های توماچلر گمیشان و آق تقه مراوه تپه با ثبت ۶ میلیمتر کمترین میزان بارش‌های این دو روز را دریافت کرده اند.

فعالیت سامانه بارشی موثر از بامداد دیروز در گلستان فعال شده بود که بارش برف در قلل مرتفع، بارش باران و سیلاب از پیامد‌های این سامانه بود.

فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه دارد.

بارش باران شدید محور گنبدکاووس- کلاله محدوده پل بایلر را مسدود کرده است.

آبگرفتگی خطوط ریلی در بندرترکمن سبب شده مسافران تهران – گرگان در ایستگاه بندرگز پیاده شوند و با اتوبوس رهسپار گرگان شوند.

بارش برف هم چنین در توسکستان گرگان – شاهرود را سفید پوش کرد و رانندگان برای رفت و آمد در این مسیر در محدوده گردنه چالچیان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • طرح پیشنهاد برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در پنجم آذر ۱۴۰۴