Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ گروه های تروریستی مناطق متعددی را در سوریه هدف حملات راکتی خود قرار دادند. راکتهایی که تروریستها به سمت شهروندان سوری شلیک کردند حامل کلاهکهای حاوی گازهای سمی بوده است . از اینرو بیش از یکصد تن از شهروندان سوری به دلیل آسیب دیدن از استنشاق گازهای سمی به بیمارستان های دولتی حلب منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام العلی خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی گفت: نشانه های رعب و وحشت در چهره های این کودکان نمایان شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  این کودکان تاکنون بوی مرگ را با استشمام گاز سمی تجربه نکرده بودند. این در حالی است که تروریستها کودکی این بچه ها را نشانه رفته اند . خانواده های آنان نیز با ابزار آلات جنگی و گلوله هایی که هر روز بوی مرگ می دهد دست و پنجه نرم می کنند. آخرین حمله تروریستها به شهروندان سوری در خیابان النیل و بازار محلی و جمعیت الزهراء و الشهباء الجدیده در شهر حلب صورت گرفت. تروریستها راکت هایی را که با گازهای سمی دستکاری و ترکیب شده بود به سمت این مناطق شلیک کردند. تروریستها با این جنایت باعث شدند تنفس برای شهروندان سوری ساکن این منطقه با سختی زیادی همراه باشد. اکثر کسانی که با تنگی نفس مواجه شدند کودکان و زنان بودند که به بیمارستان های دولتی حلب منتقل شدند.
یکی از پزشکان بیمارستان دانشگاهی حلب در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: «شماری از هموطنان که دچار حالت خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی بودند به این بیمارستان منتقل شدند. تاکنون چهل نفر در این بیمارستان بستری شدند. بسیاری از شهروندان سوری که سرپایی مداوا شدند به منازل خود بازگشتند».
خبرنگار المنار افزود: دیروز بیش از صد نفر از شهروندان سوری بر اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از این حملات تروریستی به بیمارستان های حلب منتقل شدند و در این بیمارستان پس از دریافت کمکهای اولیه لازم مداوا شدند.
ابراهیم حدید مسئول بخش دانشگاهی بیمارستان حلب در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: «موارد زیادی مسمومیت بر اثر استنشاق گازهای سمی به ثبت رسیده است. بخشی از این شهروندان سوری در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند؛ اما حال آنها خوب است».
مصطفی افیونی رئیس دانشگاه (علوم پزشکی) حلب در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: «ارتش ما برای رویارویی با تروریستها آماده است. گروه های امداد و نجات و اورژانس ما در بیمارستانهای دانشگاهی یا دیگر بیمارستانها مستقر و در حال خدمت رسانی هستند. شفای عاجل برای هموطنان آرزومندیم. ان شاء الله سوریه و حلب را از تروریستها آزاد و پاکسازی خواهیم کرد».
خبرنگار المنار ادامه داد: این اقدام تروریستهای مسلح پیامی از طرف آنها به جامعه بین الملل و جریانهای ذیربط در نشست سوچی است. آنها با این اقدام این پیام را دادند که تصمیمات نشست سوچی در خصوص ایجاد منطقه کاهش تنش را همواره نقض می کنند و راه حل های سیاسی در سوریه را از بین می برند. بنابراین ترکیه قادر نیست این گروه های مسلح را مهار کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سوریه حلب تروریست دمشق شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم