Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی حساس پرسپولیس و تراکتورسازی به واسطه وجود یک پرچم که در دست طرفداران تیم میهمان بود، با حاشیه جالبی همراه بود.

به گزارش ورزش سه، وجود یک پرچم ژاپن در دست طرفداران تیم تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی با حاشیه‌های زیادی همراه بود و تعابیر مختلفی از آن شد؛ اما به نظر این امر می‌تواند سرآغاز یک نوع کری خوانی جدید و روشی تازه در رقابت هواداران تیم‌های باشگاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نام سوگیتا به یاد کاشیما
بازی پرسپولیس و تراکتورسازی بی شک حساس‌ترین بازی این هفته بود. هرچند بارندگی شدید تهران مانع از این شده بود که مثل همیشه، این بازی در ورزشگاهی مملو از تماشاگر برگزار شود. با این وجود، این بازی حساس با چند نکته حاشیه‌ای هیجان بیشتری هم پیدا کرد. یکی از موقعیت جالب این بازی زمانی بود که هواداران تراکتوری حاضر در ورزشگاه آزادی یک پرچم ژاپن را روی دست گرفتند و به نمایش درآوردند.   تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   برافراشته شدن پرچم ژاپن در ورزشگاه آزادی
موضوعی که خیلی زود با واکنش هواداران پرسپولیس و همچنین عادل فردوسی پور، گزارشگر بازی همراه بود؛ به طوری که او حتی نسبت به دلایل وجودی این پرچم دچار تردید شده بود. مهم‌ترین سوال این بود که چرا هواداران تراکتورسازی پرچم ژاپن را در ورزشگاه نمایش می‌دهند؟ دو دلیل هم وجود داشت: اول حضور سوگیتا، بازیکن ژاپنی در ترکیب تراکتورسازی و دیگر، شکست چند روز پیش پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در برابر تیم کاشیما آنتلرز ژاپن بود.

هواداران پرسپولیس به حضور این پرچم اعتراض داشتند، اما هواداران تراکتور می‌گفتند که این پرچم را برای سوگیتا بازیکن ژاپنی شان به ورزشگاه آورده بودند. تراکتوری‌ها معتقد بودند اگر می‌خواستند برای کری خوانی این پرچم را بیاورند پرچم کاشیما را به ورزشگاه می‌آوردند.

فوتبال باشگاهی با پرچم‌های رنگارنگ
این روز‌ها فوتبال باشگاهی و حتی ملی در جهان شکل و شمایل متفاوتی نسبت به دهه‌های قبل پیدا کرده اند. در بازی‌های باشگاهی و به دلیل حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های باشگاهی کشور‌های مختلف، شاهد حضور پرچم‌های مختلفی هستیم. پرچم کوچکترین کشور‌های آفریقایی تا برزیل و آلمان به نشانه حضور نماینده یا نماینده‌های آن کشور در ورزشگاه‌ها به چشم می‌خوردند.

اما بحث دیگری که درباره حضور این پرچم در ورزشگاه آزادی وجود دارد، این است که تماشاگران تراکتورسازی برای تخریب روحیه حریف و نوعی کری خوانی این پرچم را به ورزشگاه آورده اند. هواداران پرسپولیس هم نسبت به این پرچم واکنش نشان دادند. حتی خبرنگاران در پایان بازی از بازیکنان تراکتورسازی درباره حضور این پرچم پرسیدند که آن‌ها ماجرا را به حضور سوگیتا ربط دادند.

اما اگر تراکتوری‌ها این پرچم را برای کری خواندن با پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه آورده باشند، باز هم می‌توان آن را با نگاهی مثبت، اتفاقی به مراتب بهتر از آنچه تا به امروز در ورزشگاه شاهد آن بودیم، دانست. هیچکس نمی‌تواند منکر وجود کری خوانی و رقابت، آن هم به شدیدترین شکل بین هواداران فوتبال در ایران شود. این رقابت وجود دارد و متاسفانه در سال‌ها و دهه‌های اخیر دیده ایم که در ورزشگاه‌های زیادی، هواداران برای مبارزه با هواداران رقیب از سنگ و آجر و چاقو و ... و همچنین بدترین و تندترین الفاظ استفاده کرده اند.       حالا چه اشکالی دارد که به جای سنگ و آجر، این کری خوانی‌ها شکل نمادین به خود بگیرند؟ تماشاگران تراکتوری به جای آنکه با الفاظ و حرکات تند برای حریف کری بخوانند، از یک نماد که پرچم ژاپن و نشانه شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان است، استفاده کرده اند.   می‌توان گفت: این روش یکی از متمدانه‌ترین روش‌های هواداری و کل کل در فوتبال باشگاهی ایران در سال‌های اخیر بوده است. چه بهتر که هواداران تیم‌ها به جای الفاظ سنگین و توهین آمیز، فحاشی و سنگ و نارنجک از یک پرچم یا نماد‌هایی از این دست استفاده کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرچم ژاپن تراکتور سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

آفتاب‌‌نیوز :

حضور یحیی گل محمدی در تیم تراکتور را باید قطعی بدانیم به این خاطر که پیش از یحیی گل محمدی باشگاه تراکتور با حمید مطهری قرارداد امضا کرد. پیش از این عسگری آنالیزور تیم پرسپولیس هم با باشگاه تراکتور قرارداد امضا کرده بود.

سعید مظفری زاده یکی از مدیران تیم تراکتور در مورد حضور یحیی گل محمدی در اردوی تیم تراکتور گفت: «یحیی گل‌محمدی گزینه نهایی است و ایشان همان‌طور که در مصاحبه خود گفتند در حال حل مشکلات شخصی هستند و پس از آن قراردادشان را امضا خواهند کرد.»

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که شاید حل مشکلت شخصی او چند روزی زمان ببرد و به همین بهانه شاید این مربی به بازی با استقلال نرسد. در این صورت او بعد از این بازی در اردوی سرخ‌های تبریز حاضر می‌شود.

مصاف تراکتور – استقلال چهارشنبه هفته بعد در تبریز برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند یحیی با تراکتور استقلال را متوقف کند یا شکست بدهد و آنوقت پرسپولیس با عبور از سد سپاهان به صدر جدول برگردد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟