Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:21:58 GMT

همایش «حکیم هزاره‌ها» در همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۶۹۶۵

همایش «حکیم هزاره‌ها» در همدان برگزار می‌شود

همایش روز جهانی فلسفه با عنوان بزرگداشت «ابن‌سینا؛ حکیم هزاره‌ها» هفتم آذرماه سالجاری در همدان برگزار می‌شود.

"توکل دارائی" در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همایش "حکیم هزاره ها" روز چهارشنبه هفتم آذر در سالن شرکت مخابرات همدان واقع در میدان آرامگاه بوعلی سینا برگزار می شود.

 

 رئیس روابط ‌عمومی بنیاد بوعلی‌سینا بیان کرد: ابوعلی سینا، یکی از بزرگترین دانشمندان جهان است که با کتاب قانون در علم پزشکی، نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: بوعلي سينا ها در طول تاريخ درخشان به بارور ساختن افكار بشر پرداخت ، جامعه نظير ابوعلي سينا در طول تاريخ بشر شايد معدو کسانی باشند.

 

 وی ادامه داد: دبیر علمی همایش "حکیم هزاره ها" غلامرضا اعوانی عضو هیئت امناء و شورای علمی این بنیاد است و چند تن از صاحب‌نظران حکمت و فلسفه، آیت‌الله طه‌محمدی و نجفقلی حبیبی ، شهین اعوانی، فرشته ندری‌ابیانه و فاطمه فنا در این آیین درباره میراث فلسفی و طبی ابنسینا سخنرانی خواهند کرد.

 

دارائی با اشاره به برگزاری این آیین به مناسبت روز جهانی فلسفه گفت: سومین پنج‌شنبه از ماه نوامبر به نام روز جهانی فلسفه نامگذاری شده است که هر ساله آیین‌های علمی از سوی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان در حوزه فلسفه، همایش و نشست‌های تخصصی برپا می‌شود.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا بیان کرد: ما نیز همه ساله در همدان با تکیه بر آراء و اندیشه‌های شیخ‌الرئیس و با حضور دانشمندان علوم فلسفی همایش علمی برگزار می‌کنیم.

 

وی، از علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و اصحاب علم و فرهنگ برای شرکت در این آیین دعوت و اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین آیین‌هایی بتواند در ترویج حکمت و فلسفه و علوم عقلی در کشور و انتقال میراث علمی به نسل جوان و آحاد جامعه مؤثر واقع شود.

 

این همایش را بنیاد بوعلی‌سینا با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار می‌کند.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت ارومیه حسن روحانی هفته بسیج زلزله شبستان یزد آذربایجان غربی مشهد زلزله کرمانشاه شیراز استان همدان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه