Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:24:50 GMT

شناسایی باستان‌شناختی کلاترزان سنندج انجام شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۷۳۲۶

شناسایی باستان‌شناختی کلاترزان سنندج انجام شد

تهران- ایرنا- شناسایی باستان‌شناختی کلاترزان سنندج با هدف مطالعه رابطه میان مکان‌گزینی محوطه‌ها و بهره‌وری از منابع زیست محیطی انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کیوان رستم پور، سرپرست بررسی و شناسایی آثار باستان‌شناختی بخش کلاترزان اظهار کرد: با توجه به قرارگیری بخش کلاترزان به عنوان پل ارتباطی این منطقه مابین زاگرس مرکزی و شمال بین‌النهرین می‌توان کلید حل بعضی از سوال‌های مربوط به فرهنگ‌های مرسوم در دوره‌های مختلف را در این بخش جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انتظار می‌رود که دوره‌های مختلف استقراری بخش کلاترزان با زاگرس مرکزی مواد فرهنگی واحدی را ارائه دهند و همچنین بتوان سبکی از سفال‌های بومی غالب در منطقه کلاترزان را تعریف و معرفی کرد.
به گفته این باستان‌شناس، مطالعه فراوانی آثار سطحی، تحلیل بافت‌های استقراری، بررسی روند شکل‌گیری و تغییر و تحول آثار در تعامل با عناصر فرهنگی، طبیعی، محیطی و تاریخی مبنای مطالعات تحلیلی این تحقیق را تشکیل می‌دهد.
مجوز بررسی و شناسایی آثار باستان‌شناختی بخش کلاترزان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.
فراهنگ**3079** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي كاوش باستاني سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • برگزاری اجتماع عظیم دختران کُرد به مناسبت روز دختر
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • آدم ربایی در شیراز
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد