Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سازمان بسیج در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) تشکیل شد که این سازمان زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  

اهداف تشکیل بسیج در راستای تحقق ارتش ۲۰ میلیونی که امام راحل (ره) بر آن تأکید داشتند، از جمله تشکیل هسته‌های حزب الله، ایجاد توانایی و آمادگی‌های لازم دفاعی در آحاد مردم برای دفاع از کشور، توانا کردن در هنگام بروز بلایا و حوادث غیر قابل پیش بینی، ایجاد توانایی رزمی و کمک به دولت در سازندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مثال بارز محقق شدن این اهداف در زمان دفاع مقدس است که به گفته‌ی مقام معظم رهبری در جنگ تحمیلی با حضور نیرو‌های بسیجی، کشور احساس ضعف نکرد؛ با این وجود که ما از لحاظ نیروی نظامی، تجهیزات و توانائی‌های عرفی معمولی با دشمن خیلی تفاوت داشتیم، بطوری که همه‌ی موجودی ما بخشی از موجودی دشمن هم نمی‌شد، اما احساس ضعف نکردیم؛ تشکیل بسیج و نقشی که در آن دوران ایفا کرد در تاریخ کشور ماندگار است. بسیج شجره طیبه است در ۲ آذر ماه ۱۳۶۷ و در شرایطی که دفاع مقدس پس از هشت سال به پایان رسیده بود، امام راحل (ره) با استفاده از تعبیر قرآنی شجره طیبه درخصوص بسیج فرمودند: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد؛ بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.   سازمان بسیج مستضعفین در تشکل‌های مسجد و محلات، طلاب و روحانیون، دانشجویی، دانش آموزی، اساتید، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، کارگران، علمی و پژوهشی و فناوری، حقوقدانان، عشایری، پیشکسوتان، کارمندان، مداحان، سازندگی، اصناف، جامعه مهندسین، جامعه زنان، فرهنگیان، ادارات و وزارتخانه‌ها و سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری فعالیت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در وصف معنای بسیج می‌فرمایند: بسیج در معنای حقیقی رمز پایداری و عزت ملی است؛ جمعی از بهترین و مؤمن‌ترین مردم در هر عرصه‌ای که کشور و نظام به آن احتیاج دارد بی‌محابا وارد می‌شوند، همه‌ی توان خود را کف دست گرفته و توی میدان بیاورند در حالی که اجر و مزدی هم نخواهند و نام و نشانی هم برایشان مطرح نباشد؛ این خیلی چیز مهمی است، چنین چیزی در جای دیگری نیست.

به مناسبت هفته بسیج با جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی و مسؤل بسیج دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشهد مصاحبه‌ای در حوزه اهداف و اقدامات بسیج دانشجویی ترتیب دادیم. ۵۰ هزار دانشجوی بسیجی در خراسان داریم مهدی بهرامی جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، بابیان اینکه حدود ۵۰ هزار دانشجوی بسیجی درخراسان رضوی داریم، گفت:: بسیج بویژه بسیج دانشجویی باتوجه به رسالت ذاتی خود و نقش آفرینی که در دهه‌های مختلف انقلاب اسلامی داشته، نقش خود را در همه‌ی عرصه‌های بهداشتی، درمانی، علمی و ... ایفا کرده است.  
وی با اشاره به گام‌های علمی بسیج، افزود: دانشجوی بسیجی باتوجه به هسته‌ها ونخبگان علمی که درمقاطع مختلف دارد درتمام مسائلی که در آن متخصص می‌باشد، گام برداشته است. مطالبه گری از مسؤلان جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی بابیان اینکه بسیج با تشکیل تیم‌هایی مرتبط با رشته تحصیلی یا وجود استعداد و علاقه در موضوعات مختلف ورود پیدا می‌کند، ادامه داد: کار بسیج دانشجویی کمک به سازو کار‌های خوب است که از جمله آن مطالبه گری از مسؤلان است.

بهرامی با اشاره به مطالبه گری از مسئولان گفت: دانشجوی بسیجی باید مطالبه گر باشد و در مسائل مختلف از جمله نفت، استانداری، شهر وبخش‌ها، صنعت و ... ابتدا عارضه یابی و سپس مطالبه گری و کمک به حل عارضه پیش آمده کند.

وی افزود: ما در بسیج دانشجویی آمادگی داریم در هرقسمتی که دولت‌ها نیاز دارند، باتوجه به نیرویی که داریم کمک کنیم.

جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه بسیج معجزه امام خمینی (ره) است، ادامه داد: در دیدگاه عرفانی امام راحل و منویات مقام معظم رهبری بسیج یک تفکر است؛ کسی که حضور فیزیکی نداشته، ولی تفکر بسیجی و دغدغه برای بشریت و جهان اسلام دارد، بسیجی است.

بهرامی با اشاره به سخن شهید بهشتی " دانشجو مؤذن جامعه است "، گفت: دانشجوی بسیجی باید مؤذن بوده و برای بیداری مردم جامعه تلاش کند؛ مانند لکوموتیوی که قطار را به دنبال خود می‌کشد، باید مردم و مسئولان به دنبال خود بکشد. تأسیس مرکز رشد در خراسان علی سیادتی مسئول بسیج دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشهد هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  بابیان اینکه یکی ازمهم‌ترین معاونت‌های حوزه امام حسین (ع) معاونت علمی است، گفت: اولین بار در خراسان رضوی مرکز رشدی را تأسیس کردیم که در مباحث کلان ثبت اختراع و شکوفایی و نوآوری دانشجویان فعالیت می‌کند.  
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در اولویت این مرکز هستند، افزود: این مرکز رشد با توجه به کمبود آبی که پیش رو داریم در خصوص آب و تصفیه آن فعالیت می‌کند.

سیادتی با اشاره به اقدامات حوزه بسیج امام حسین (ع) درخصوص محرومیت زدایی گفت: حدود۴سال است که درحاشیه شهر مشهد از لحاظ فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و عمرانی فعالیت می‌کنیم که ازجمله این فعالیت‌ها درمناطق زلزله زده وسیل زده استان می‌باشد.

مسئول بسیج دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشهد ادامه می‌دهد: در منطقه سیل زدگان تایباد حدود ۱۰ تا ۱۵ خانه دام ساخته ایم که اهمیت خیلی زیادی برای امرار معاش روستائیان داشت.

وی با اشاره به حضور بسیح در بخش اقتصادی، افزود: راهکار‌هایی برای بحث اقتصاد به کادر اجرایی استانداری و دولت ارائه دادیم، اما هنوز عملی نشده لکن ما به همین بسنده نکرده و در تلاشیم تا در بحث کار آفرینی و وام‌های بلا عوضی را برای آن دسته از افراد توانمند در کار آفرینی بگیریم.

سیادتی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های بسیج نقش آفرینی در هر چالش نظام است، گفت: هر چالشی که در جامعه اتفاق بیفتد اعم از حوادث، چالش فرهنگی، اقتصادی و ...، بسیج دانشجویی در حل آن با توجه به توان ایفای نقش می‌کند.

دفاع از آرمان‌های انقلاب وظیفه اصلی بسیج است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج یک حرکت عجیب و بی‌نظیر بود که در انقلاب اسلامی  اتفاق افتاد.   انتهای پیام//ف.ش   گزارشگر : فاطمه شه دوست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟