Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
برای جلوگیری از بروز مشکل در رجیستری گوشی‌ تعمیری، صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد، حتما شناسه اصلی را روی گوشی بارگذاری کند، برخی افراد می‌گویند پس از تعمیر یا تعویض گوشی در خارج کشور آیا باید هزینه گمرکی بپردازند؟

به گزارش ایتنا از فارس، در مجموعه پیگیری‌ها از سوالات مردم در طرح رجیستری، دیروز در خبری با عنوان «چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟» علت و روش اصلاح این مشکل بیان شد و گفته شد که علت این امر، تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است و در این مورد صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپس، برخی کاربران موبایل که دچار این مشکل بوده‌اند در واکنش به این خبر اعلام کردند که گوشی‌شان در خارج از کشور تعمیر شده که از تغییر شناسه گوشی اطلاع نداشته‌اند یا گوشی‌شان به طور کامل تعویض شده و در این حالت که دیگر به تعمیرکار دسترسی ندارند دستورالعمل چیست؟ آیا برای گوشی تعویضی باید هزینه گمرکی بپردازند؟

پیگیری‌های مجدد از این موضوع به این پاسخ ختم شد که: «اگر گوشی کارکرده بنا به هر دلیلی در فروشگاه های خارج یا داخل کشور تعمیر یا تعویض شده و این کار منجر به تغییر IMEI (شناسه) گوشی شده است که در نتیجه آن کاربر پیامکی مبنی بر قطع سرویس  از سامانه همتا دریافت کرده باشد یا قطع سرویس شده باشد، برای اصلاح موضوع باید وارد سایت همتا شده و در بخش گوشی تعمیری با اظهار IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید اقدام به ثبت گوشی تعمیری کند.»
بنابراین اگر یک گوشی پس از تعمیر حتی تعویض شده باشد نیاز به پرداخت هزینه گمرکی نیست.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: طرح رجیستری تعمیر موبایل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در توییتی نوشت:

«هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش میکنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

رونوشت:مهندس چمران»

دیگر خبرها

  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور