Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حمیدی باغدار بجنوردی توانسته با حمایت‌های تسهیلاتی سپاه و بسیج سازندگی٬ برداشت انگور در باغش را به میزان ۱۰ برابر افزایش دهد. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ طرح‌های اقتصاد مقاومتی٬ یکی از آیتم‌هایی است که سپاه پاسداران و بسیج سازندگی با حمایت کامل و اعطای تسهیلات٬ به میدان آمده و در مزارع و باغات استان خراسان شمالی که از این طرح‌ها استفاده کرده‌اند٬ مزایای آن به خوبی به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

120 کارگاه اقتصاد مقاومتی هفته بسیج در خراسان جنوبی افتتاح می‌شوداشتغال‌زایی 21 هزار و 990 نفری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی در کرماناردبیل|نگاه درونی و اقتصاد مقاومتی مشکلات را به فرصت تبدیل می‌کند

تسهیلات با سود کم به طرح‌های اقتصاد مقاومتی تخصیص داده می‌شود

محمدرضا چمن جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهارداشت: مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مهم‌ترین ظرفیت استان را توسعه بخش کشاورزی دانستند. بسیج سازندگی نیز در جهت تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری به طور مستمر رسیدگی به این بخش را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: به همین منظور بسیج سازندگی تسهیلاتی را از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی متناسب با نیاز و طرح‌های کشاورزان استان در اختیارشان قرار داده‌ است که تاکنون برکات زیادی را برای این بخش داشته است.

چمن از آمادگی کامل سپاه استان در خصوص اهدای وام‌های اشتغالزایی و صنایع تولیدی خبرداد و تصریح کرد: کشاورزان متقاضی وام می‌توانند با مراجعه به نواحی بسیج سازندگی در استان از این وام‌ 10 درصدی در کم ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند.

وی در خصوص کشاورزی که در حال حاضر از این تسهیلات استفاده کرده خاطرنشان: آقای حمیدی صاحب باغ انگور ساکن روستای حمید در گذشته با استفاده از روش‌های سنتی، از 7 هزار متر زمین خود تنها 5 تن انگور برداشت می‌کردند که اکنون با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی و بهره‌گیری از روش داربستی باغات انگور توانسته براشت خود را به 40 تن برساند.

با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی دیگر مشکل اقتصادی ندارم

حمیدی کشاورز نمونه‌ روستای حمید اظهار داشت: درخواست بنده از کشاورزان هم استانی این است که باتوجه به شرایط کم آبی و کم صرفه بودن استفاده از روش‌های سنتی، با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی سعی در استقاده از روش‌های نو و به صرفه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در مرحله اول باعث رونق اقتصادی خود کشاورز شده و در مرحله دوم به ایجاد اشتغال در کشور عزیزمان کمک خواهد کرد.

حمیدی به بیان تجربه استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در باغ خود پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته با تمام تلاشی که در زمینه حرص و ریزمغزی‌ها داشتیم نهایت برداشتمان 5 تن بوده است.

این کشاورز نمونه در ادامه خاطرنشان کرد: اما امسال با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی و بهره گیری از روش داربستی درختان انگور توانسته ام محصول خود را به 40 تن برسانم. الحمدالله دیگر مشکل اقتصادی نداریم.

وی با تاکید بر اجرای تورهای گردشگری کشاورزی در استان گفت: تورگردی کشاورزی و بازدید از باغ‌های نمونه باعث می‌شود تا کشاورزان از نزدیک رشد و نتیجه عالی استفاده از روش‌های نوین را ببینند و با خاطرجمعی از این روش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ن

R7719/P1361/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان

جمشید عین بیگی در کمیته رسانه و فضای مجازی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس مسئولیت‌ها و وظایفی که بر عهده دارد پشتیبان برنامه‌های مدیریت شهری و مجموعه شهرداری است تا تحقق آن‌ها به نفع مردم اتفاق بیفتد. وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های شهرداران گذشته بجنورد، ادامه داد: شهردار فعلی بجنورد نیز از حمایت‌های همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر برخوردار است و البته نظارت‌ها را برای حسن اجرای مسئولیت‌ها انجام می‌دهیم؛ چراکه این موضوع، خواست مردم است. عین بیگی در ادامه با دعوت از اصحاب رسانه برای کمک به توسعه شهر و انعکاس اقدامات مدیران و نظرات مردمی گفت: شما قلم به دستان در رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستید. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد برای امید آفرینی به نفع مردم و نظام، بیشتر بهره ببریم. رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد به درپیش‌رو بودن هفته شوراها اشاره کرد و گفت: قصد داریم از این فرصت برای تبیین دستاوردهای شورای اسلامی شهر مرکز استان بهره ببریم. وی اعلام کرد: متاسفانه تلاش‌هایی که برای متوقف کردن فعالیت دولت انجام می شود، برای شورای اسلامی شهر در بجنورد نیز رخ داد و عده‌ای به دنبال این بودند که خروجی اعضای آن و فعالیت‌های انجام شده را زیر سوال ببرند. وی تصریح کرد: این در حالی است که اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تلاش کردند با شفافیت، تصمیمات مختلف را اتخاذ کنند. عین بیگی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و اعضای آن وظیفه دارند تا زمانی که شهردار منتخب آن‌ها در چارچوب برنامه‌های اعلام شده به فعالیت مشغول است، از وی حمایت کرده و کمک‌حال مدیریت شهری نیز باشند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند