Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، کماکان رسیدگی به مشکلات مناطق زلزله زده درجریان است. بنابر آمار ارائه شده از 150 روستای مناطق زلزله بازرسی صورت گرفته است. این بازرسی‌ها به منظور برآورد خسارات احتمالی است و تا ساعت 12 ظهر امروز به اتمام خواهد رسید.

از شب گذشته تا کنون مجموعاً 108 پس لرزه کرمانشاه را متاثر از خود کرده و 2 پس لرزه نیز بالای 5 ریشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند مسؤول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه گفته است که از شب گذشته تا کنون این استان 152 بار لرزیده است.

فرهاد فروزی مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این باره گفت: اگرچه  محل گسل زلزله شب گذشته کمی با گسل زمین‌لرزه بزرگ آبان سال گذشته فاصله دارد، اما در همان زون گسلی خردشده قرار گرفته و پس‌لرزه همان زلزله محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: از شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز 152 زمین لرزه داشته‌ایم که از این تعداد دو مورد بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 37 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است. 

از سوی دیگر به منظور رسیدگی سریعتر به زلزله زدگان دومین جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار، آقای نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان قصرشیرین هم‌اکنون در حال برگزاری است.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروهای اجرایی در مدیریت خوب زلزله شب گذشته، گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و یا ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

همچنین بنابر اعلام هلال احمر بسته‌های امدادی و تغذیه در مسیر ارسال به مناطق زلزله زده هستند و تا پایان امروز بین آسیب‌دیدگان توزیع خواهد شد.

ارسال 4 هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال چهار هزار بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه شرایط اضطراری عمومی به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.

یکی از مشکلات مناطق زلزله زده، مسئله کدری آب شرب بوده که این مسئله در حال رفع است و بنابر گفته مسؤولین تا پایان امروز حل خواهد شد، به همین منظور و برای رفع موقت مشکل آب، بسته‌های آب معدنی در میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این باره گفت: آب شهرهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین از ساعت ۶ وارد مدار شده است.

تخت شاهی افزود:گیلان‌غرب و کرندغرب از منابع ذخیره‌ای در حال تأمین می باشد و در حال رفع کدری منابع اصلی هستیم.

وی اظهار داشت: استانهای معین همدان، کردستان، لرستان و ایلام در منطقه مستقر شدند و در صورت عدم تداوم پس‌لرزه‌ها مشکل خاصی در تأمین آب شهرهای منطقه وجود ندارد.

از سوی دیگر تخریب کامل و جدی در مناطق زلزله‌زده رخ نداده است و فقط به بخشی از منازل مسکونی و... خسارات جزیی رسیده است که کار تعمیر و بازسازی آنها از سر گرفته خواهد شد. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات زلزله زمین مدیریت بحران شهری و روستایی هلال احمر تغذیه سازمان امداد و نجات آب و فاضلاب پارس منطقه ارسال کرمانشاه منطق لرزیده بسته غذایی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود