Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید ادهم نسبت به انتقادات ارتباط دانشگاه فرهنگیان با یونسکو واکنش نشان داد و درباره ی طرح معلم تمام وقت گفت: ۴۴ ساعت شدن معلم ها در سند تحول بنیادین آمده است.

«مهدی نوید ادهم» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی انتقاداتی که نسبت به ارتباط دانشگاه فرهنگیان با یونسکو وجود دارد گفت: دانشگاه فرهنگیان با مراوداتی که با یونسکو داشت، اجازه گرفت یک میز آموزش تربیت معلم به نمایندگی از یونسکو را در این دانشگاه راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد:  پس بررسی های مختلف از سوی یونسکو این اجازه راه اندازی یک میز به دانشگاه فرهنگیان داده شد. به نظرم یک فرصت خوب برای کشور است که با رعایت اصول و چهارچوب ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

وی افزود: تجربیات خود را در تربیت معلم که مبتنی بر سند تحول بنیادین خواهد بود به معلم های سایر کشورها ارایه می دهیم. باید مبادله تجربه کنیم و از سایر یافته های دیگران هم استفاده کنیم.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش  تصریح کرد: انتقادهایی که می شود این بحث ها را  از مسیر کارشناسی خود خارج کرده و ابهام بر انگیز شده است.

 

نوید ادهم با تاکید بر اینکه  ما عضو یونسکو هستیم و حق عضویت می دهیم گفت: این مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در این مرکز علمی بین المللی عضو شویم و سالانه هم حق عضویت پرداخت کنیم.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: باید چکار کنیم، فقط باید پول بدهیم و کاری نکنیم یا باید از ظرفیت های آن استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مواجه فعالانه هوشمندانه استراتژیک ما باید باشد تصریح کرد: ایران نباید در یونسکو منفعل باشد و هر چه آنان بگویند گوش دهد باید هوشمندانه رفتار کنیم. باید بدانیم که با یک نظام سلطه رو به رو هستیم. اگر این هوشیاری باشد، نباید هراس داشته باشیم. همان میزان که آنان حرف دارند ما هم حرف داریم.

 

نوید ادهم با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران عضو یونسکو شده است یاد آور شد: اگر مشکلی وجود دارد مجلس شورای اسلامی مصوبه دهد تا قطع همکاری کنیم و دیگر حق عضویت از بیت المال ندهیم.

 

44 ساعت شدن معلم ها در سند تحول آمده است

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین درباره ی تمام شدن معلم ها نیز گفت: حکم تمام وقت شدن معلم ها در سندتحول بنیادین آمده بود.

 

نوید ادهم با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین معلم باید 44 ساعت در هفته کار کند تصریح کرد: 44 ساعت در مدرسه حضور یابد، 20  تا 24 ساعت در سرکلاس باشد و مابقی ساعت ها را به بحث تربیتی و پژوهشی بپردازد.

 

وی افزود: اگر منابع مالی تامین شود و طرح معلم تمام وقت اجرا شود، ارزشیبای توصیفی و مشارکت معلم در فوق برنامه ها معنا پیدا می کند و معلم می تواند به دانش آموزان مشاوره و خدمات زیادی را ارایه دهد.

نوید ادهم گفت: در حال حاضر با مشکل مالی  رو به رو هستیم باید گام به گام پیش رویم و ساعت تدریس را به تدریج افزایش دهیم و به ازای آن  افزایش حقوق دهیم تا معلم مجبور به شغل دوم نباشد و همه در مدارس  حضور داشته باشند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد زلزله کرمانشاه زلزله هفته وحدت مقام معظم رهبری ارومیه حسن روحانی هفته بسیج آذربایجان غربی وحدت حقوق فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد