Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:37:57 GMT

پول و برنج بیشتر، دستاورد افزایش پرورش راتون

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۹۲۹۶

پول و برنج بیشتر، دستاورد افزایش پرورش راتون

​مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت: پرروش راتون اقدامی برد - برد است که هم پول و هم برنج بیشتر برای کشاورزان شهرستان به ارمغان می‌آورد.

جلال ملاجعفری در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش تولید محصولات کشت دوم در این شهرستان خبر داد و گفت: محصولات کشت دوم موجب ارتقای درآمد کشاورزان و افزایش تولید محصولات کشاورزی شهرستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان لاهیجان 23 هزار و 816 هکتار اراضی شالیزاری دارد، که امسال در 6 هزار و 500هکتار از این اراضی کشت دوم انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان با بیان اینکه سال گذشته در 3 هزار و 200 هکتار از شالیزارهای لاهیجان کشت دوم انجام شده بود، ادامه داد: افزایش اطلاع‌رسانی به کشاورزان و همچنین منطقی‌تر شدن قیمت فروش محصولات کشاورزی از دلایل افزایش رغبت کشاورزان به کشت دوم است.

ملاجعفری خاطرنشان کرد: پرورش راتون بیش از سایر محصولات در شهرستان لاهیجان رشد داشته است و این محصول مشتریان خاص خود را در لاهیجان دارد.

وی تصریح کرد: راتون برنجی کم هزینه و باکیفیت‌تر از برنج اولیه است و به دلیل خوش طعم بودن و با کیفیت‌تر بودن معمولا 2هزار تومان بیش از برنج اولیه در لاهیجان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم سال آینده پرورش راتون در لاهیجان را افزایش دهیم، تصریح کرد: سال گذشته در هزار هکتار از شالیزارهای لاهیجان راتون پرورش داده شده است،  این در حالیست که امسال در بیش از 4 هزار و 400هکتار از شالیزارهای لاهیجان شاهد پرورش راتون بودیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از سرگردانی احشام یکی از راهکارهای افزایش پرورش راتون است، گفت: به کشاورزان اطلاع رسانی شده است، در صورتی که احشام رها شده موجب خسارت به راتون کشاورز دیگری شود، توسط مقامات قضایی محکوم و مجبور به پرداخت خسارت خواهند شد.

مدیر جهاد کشاروزی لاهیجان با بیان اینکه پرروش راتون اقدامی برد-برد است که هم پول و هم برنج بیشتر برای کشاورزان شهرستان به ارمغان می آورد، گفت: افزایش پرورش راتون موجب افزایش تولید برنج سفید استان می شود و علاوه بر این درآمد بسیار خوبی را نصیب خانوارهای روستای شهرستان می‌کند.  


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان

یاسر هادی پور، مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از رفع تصرف بیش از ۲ هکتار از اراضی استملاکی در شهرستان لاهیجان خبر داد.

او گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرائم کانال ها، بستر رودخانه‌ها و آب بندان ها) پیرو گزارش مدیریت منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل نسبت به طرح شکایت به طرفیت ۷ نفر از متصرفین اراضی استملاکی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان واقع در روستای شکاکم اقدام شد.

مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزود: لذا پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی دادستان لاهیجان و حضور نیروی انتظامی و کارشناسان مربوطه مدیریت منابع آب این شهرستان به وسیله یک دستگاه بیل زنجیری کلیه اراضی متصرفه به مساحت ۲/۱ هکتار رفع تصرف شد.

هادی پور تصریح کرد: در راستای صیانت از منابع آبی و به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی دفتر حقوقی آب منطقه‌ای گیلان از انجام وظایف محوله قانونی خود به هیچ وجه کوتاهی نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی