Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:28:41 GMT

پروژه جاده اصفهان به اردستان با ۴ اکیپ فعال است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۰۳۰۶

پروژه جاده اصفهان به اردستان با ۴ اکیپ فعال است

مجتبی پورشفیع در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به نبود تأمین اعتبار و نقدینگی اکثر پروژه های راه سازی استان تعطیل بوده و از معدود پروژه های فعال، جاده اصفهان به اردستان است.

وی افزود: افزایش تورم لوازم یدکی و وسایل راه سازی یکی از مشکلاتی است که امروز گریبانگر پیمانکاران طرف قرارداد جاده اصفهان اردستان شده است، لذا با توجه به همه این فشارها اداره راه و شهرسازی اردستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توانسته اند ۱۷ کیلومتر جاده دو بانده اصفهان به اردستان را فعال نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با بیان اینکه پیمانکار جاده اصفهان اردستان از دو نقطه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با چهار اکیپ اجرایی بر روی پروژه مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: در بخش خاکی پنج کیلومتر آن آماده آسفالت است و فعالترین پروژه شهرستان و استان از لحاظ حجم کار و نیرو پروژه جاده اردستان اصفهان است.

پورشفیع با بیان اینکه برای ۱۷ کیلومتر جاده اصفهان به اردستان ۲۳۰ میلیارد برآورد اولیه بوده است، تصریح کرد: بخش قابل توجه ای از این بودجه توسط نماینده مردم اردستان تخصیص پیدا کرده که تزریق مالی به پیمانکار انجام شده است.

۴ پروژه راه سازی اردستان فعال است

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان از پروژه های فعال دیگر شهرستان را جاده اردستان زواره به طول۱۰ کیلومتر دانست و افزود: اجرای این پروژه تا کیلومتر پنجم شروع شده و در حال حاضر نزدیک به۹۵ درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته که در باند دوم آن به خط انتقال گاز هشتم سراسری برخورد کرده و بر این اساس پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی همچنین از آماده شدن جاده روستای سیانک تا اتصال به روستای شهراب به طول ۹ کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این جاده با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اوایل سال۹۸ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 پورشفیع اعلام داشت: پروژه جاده زواره به تلک آباد از مأموریت های اولویت دار بوده که ضمن آزاد سازی بار مالی آن تامین و باند دوم نیز با یک هزار و ۳۰۰ متر و  هشت میلیارد ریال  برآورد هزینه شده است اما پیمانکار  به دلیل اوضاع اقتصادی کار را شروع نکرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان معیار سنجش راهها را طول راه های همسنگ دانست و اظهار داشت: اردستان دو هزار کیلومتر راه همسنگ دارد و مهمترین آن کریدور شمال به جنوب کشور است که ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و از حوزه شهرستان اردستان می گذرد.

۱۰۰۰ سند تفکیکی داخل حریم شهرستان صادر شد

وی با بیان اینکه درسال ۹۷ یکی از ادارات برتر در اخذ اسناد استان اصفهان بوده ایم، اعلام داشت: با مساحت ۹ میلیون متر مربع سند داخل حریم یکی از موفق ترین ادارات استان شدیم که در این زمینه یک هزار  سند تفکیکی گرفته شده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع اسناد بلا صاحب شناسایی شده است.

پورشفیع مهمترین اتفاقی که در موضوع مالکیت ملکی اتفاق افتاده صدور اسناد مالکیت شهرک امام حسن(ع) اردستان اعلام داشت و افزود: این مشکل در سال جاری پس از ۱۰ سال  رفع وسند مالکیت این شهرک را به نام اسناد دولت صادر کنیم.

 رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با بیان اینکه موضوع شناسایی متصرفین در اراضی دولتی را یکی دیگر از کارهای در حال پیگیری است، ابراز داشت: موضوع خلعیت ۲۰ هزار هکتاری در دست اقدام است که در هفته آینده اجرا خواهد شد.

کد خبر 4468296

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال