Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زندگی خوب» نام یک گروه جهادی است که جهادگران آن ریشه‌کنی سوءتغذیه در شهرستان نیکشهر از توابع بلوچستان در جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان را برای خود الویت قرار داده‌اند. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سوءتغذیه معضلی است که سال‌ها کودکان سیستان و بلوچستان و همچنین مادران باردار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که نسل آینده را نیز در معرض خطر لاغری و کوتاه قدی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع معضل سوءتغذیه در سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت موضوع نیازمند یک برنامه جامع و دراز مدت با تامین منابع مالی و نیروی انسانی مورد نیاز است و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور  از نظر سوءتغذیه در شرایط بحرانی به سر می‌برد، جهادگران  قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به دنبال ریشه‌کنی این مسئله در سیستان و بلوچستان آمده‌اند.

مجموعه جهادی «زندگی‌خوب» که نزدیک به یک سال از شروع فعالیتش می‌گذرد با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) آسیب‌های اجتماعی قشر ضعیف و محروم را بررسی می‌کند و اقدامات لازم و میدانی را در جهت بهبود آن انجام می‌دهد بلکه دامنه فقر مطلق در استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان از بین برود.

خدمات اجتماعی و پزشکی زندگی خوب در منطقه هرندییزد| همایش "کودک خانواده و زندگی خوب" در بهاباد برگزار شدارمغان «زندگی خوب» توسط گروه‌های جهادی در حاشیه شهر مشهد

در همین راستا مدیرعامل زندگی خوب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیکشهر اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرحی با عنوان مبارزه با سوءتغذیه در کودکان ایران برنامه‌ریزی و اجرا کرده که طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به عنوان دو استانی که بیشترین درصد ناامنی غذایی در آن‌ها وجود دارد معرفی شده‌اند.

بابازاده مقدم ادامه داد: در سیستان و بلوچستان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر شهرستان نیکشهر را با تمرکز به بخش‌هایی مانند بنت، لاشار، چاهان و برخی مناطق روستایی کپرنشین پیشنهاد داده که 2070 کودک دچار سوءتغذیه که اغلب دبستانی هستند، شناسایی شدند و در این راستا کار توضیح 2100 سبد کالا و همچنین کیف، کفش، لوازم تحریر مدرسه برای این قشر به مناسبت ولادت باسعادت رسول مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 250 نفر جهادگر از مجموعه‌های مختلف در بحث بسته‌بندی سبد کالا برای سیستان و بلوچستان در تهران مشارکت کرده‌اند، افزود: این سبدها شامل کالاهای اساسی مانند روغن، برنج، آرد، حبوبات، تن ماهی و ماکارونی است که 43 تن انواع محصولات غذایی را تشکیل می‌دهد که  از ابتدای ورود جهادگران زندگی خوب به نیکشهر نزدیک به 47 به صورت شبانه‌روزی از ساعت 7 صبح تا 2 بامداد در بحث توزیع مواد غذایی و لوازم التحریر درگیر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در تهران گروه‌های جهادی جمعیت فراگیر «زندگی خوب» و امدادگران اجتماعی ایران این کار را دنبال می‌کنند همچنین سایر گروه‌های جهادی مانند «ریحانة الرسول و منادیان صلح» در این برنامه مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل زندگی خوب با اشاره به اینکه این اولین ورود مجموعه جهادی قرارگاه خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان بوده، تصریح کرد: مبارزه با سوءتغذیه کودکان با شعار «نه به گرسنگی کودکان» هدف این مجموعه جهادی است که با توجه به حمایت‌های رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پیش‌بینی می‌شود این برنامه در سیستان و بلوچستان 4 مرتبه دیگر نیز تکرار شود.

بابازاده مقدم از برخی برنامه‌های بلندمدت در حوزه توانمندسازی و اشتغال خانگی و همچنین بهبود زندگی کپرنشینان در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها به عنوان الویت‌های کاری مجموعه زندگی خوب در دست بررسی است.

به گفته مدیرعامل زندگی خوب طرح مبارزه با سوءتغذیه کودکان یک طرح سلامت محور است که قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هزینه‌های این طرح را به عهده دارد و همه افرادی که در این طرح همکاری دارند به صورت کاملاً رایگان از جمعیت فراگیر زندگی خوب هستند.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همکاری همه جانبه شبکه بهداشت شهرستان نیکشهر، گفت: خوشبختانه در اولین ورود این مجموعه جهادی به استان سیستان و بلوچستان حمایت‌های بسیار ارزشمندی از این طرح صورت گرفته که امیدواریم با همراهی مسئولان سیستان و بلوچستان بتوانیم تا سال آینده دامنه فقر مطلق در این استان را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای، مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش در زاهدان برگزار می‌شود.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای آئین‌های ورزشی باستانی در گود زورخانه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان