Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید رضایی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در نشست آموزشی مسائل حقوقی و حریم راه گفت: این دوره آموزشی با پیگیری اداره حقوقی و با حضور معاون امور راهداری دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در این دوره آموزشی با توجه به ضروریت حفاظت از حریم راه ها بعنوان سرمایه ملی موارد قانونی ، برخورد با متخلفان و جلوگیری از سوء استفاده از حریم راه به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تصریح کرد: 23 نفر از کارشناسان و روسای ادارات شهرستانی در این دوره شرکت کردند تا اطلاعات حقوقی و راه کارهای بهتره حفظ حریم راه را فرا بگیرند.

حمید رضایی گفت:ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می شود که جلوگیری از این ساخت و سازها زمینه ساز سلامتی و ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی است .

وی افزود: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوز برای احداث تاسیسات در حریم راه ها نماید، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی انجام هرگونه ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان عنوان کرد .

نشست آموزشی مسائل حقوقی راه و حریم راه در ادره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب کرمان با حضور معاون امور راهداری دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، روسا و کارشناسان ادارات شهرستان های جنوبی برگزار شد.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه از آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در این شهرستان خبر داد.

رضا علی‌نسب با اشاره به آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه اظهار کرد: این اراضی در مسیر گمبوعه شهرستان حمیدیه قرار داشتند که در دو دستور قضایی آزادسازی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت اداره راهداری اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی این دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم راه، گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه برخورد کند.

علی‌نسب با بیان اینکه برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم راه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد