Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب، گفت: در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ می‌رود.

علیرضا دهمرده افزود: با هدف حمایت از کشاورزان، 7 هزار و 500 کیلوگرم بذر کلزا و 13 تن بذر گلرنک تهیه و بصورت یارانه‌ای بین آنان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارائه تسهیلات کم بهره بانکی برای کاشت دانه‌های روغنی و اختصاص یارانه برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت را از دیگر حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان استان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حمایتها با هدف تغییر الگوی کشت انجام شده است، افزود: شهرستانهای دلگان، ایرانشهر و میرجاوه بیشترین سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ را به خود اختصاص داده‌اند.

فصل برداشت دانه‌های روغنی، اوایل فروردین ماه سال آینده است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان گلزا اراضی دانه روغنی دلگان ایرانشهر میرجاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان