Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@11:01:23 GMT

وزارت امور خارجه: مراقب دلالان ویزا باشید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۰۸۸۳

سخنگوی وزارت امور خارجه از متقاضیان روادید خواست مراقب دلالان در اطراف سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارجی در تهران و پایتخت‌های برخی کشور‌های همسایه باشند.

"​بهرام قاسمی"​ در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کلاهبرداری از هموطنانمان برای دریافت روادید گفت::​ این دلالان در اطراف سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارجی در کمین ایرانیان می‌نشینند و به بهانه گرفتن ویزا در کوتاه مدت مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از هموطنان متقاضی روادید خواست برای دریافت ویزا حتی الامکان به سایت سفارتخانه‌ها مراجعه کنند. قاسمی گفت: مراجعه به افرادی که بعنوان واسطه و یا به این عنوان که در سفارت آشنا دارند می‌تواند برای هموطنان دردسر ساز باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:​ نیروی انتظامی امروز مراقبت‌های بیشتری را برای برخورد با این شبکه‌های مافیایی اعمال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:​در دو سال گذشته وزارت امور خارجه با بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی در تهران در این زمینه گفتگو کرده است و حتی به برخی از سفارتخانه‌ها که خطا‌های بیشتری داشتند تذکرات لازم داده شد.

قاسمی با بیان اینکه این مشکلات در داخل کشور تا حد زیادی کاهش یافته است گفت:: اکنون سفارتخانه‌ها سعی می‌کنند بصورت مستقیم با ایرانیان برای گرفتن مدارک و اطلاعات در تماس باشند گرچه ممکن است هنوز در برخی مواقع هموطنانمان مجبورندبرای دریافت نوبت در انتظار باشند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود:​همچنین با یک نوع برون سپاری، سفارتخانه‌های خارجی در تهران قرارداد‌هایی را با برخی شرکت‌های ایرانی بسته اند و دریافت مدارک و اطلاعات را به منظور صدور روادید به آن‌ها واگذار کرده اند که با توجه به محدود بودن این شرکت‌ها نظارت بر کار آن‌ها دقیق‌تر است.

قاسمی گفت::​گروه دوم از هموطنان که مورد سوءاستفاده این دلالان قرار می‌گیرند کسانی هستند که به کشور‌های ثالث و یا همسایه مراجعه می‌کنند، زیرا کشور مقصد آن‌ها در ایران کنسولگری ندارد.

وی افزود: ​در این مورد هم متاسفانه گزارش‌هایی دریافت کرده ایم که نشان می‌دهد افراد واسطه و دلالان به بهانه گرفتن روادید در کوتاهترین زمان از هموطنان مبالغ هنگفتی دریافت کرده اند.   سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه معمولا" افراد واسطه از تعجیل ایرانیان مسافر سوء استفاده می‌کنند از این دسته از هوطنان هم خواست از مراجعه به دلالان خودداری و بطور مستقیم تقاضای روادید از سفارتخانه‌های خارجی را مطرح کنند.   قاسمی گفت: میزان مبلغی که از طرف هر سفارتخانه خارجی برای صدور روادید باید دریافت شود در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه و کنسولگری‌های ما در همه کشور‌ها وجود دارد.   وی افزود: در عین حال هموطنان می‌توانند با مراجعه به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای نحوه دریافت ویزا از دیگر کشور‌ها مشورت کنند.   سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: معمولا مبالغی که باید برای ویزا از هموطنان دریافت شود مبالغ زیادی نیست و براساس تفاهم و یا عمل متقابل میان ایران و آن کشور ثالث دریافت می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت خارجه دلال ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران